וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות שוקלת: קנס ל- 2 ו-10 על עוצמת הקול בפרסומות

איילה צורף

11.9.2006 / 12:02

עוצמת הקול בפרסומות הוגברה לאחר כניסת הכללים החדשים לתוקפם, וכעת עוסקת הרשות בבחינת הנושא מול זכייניות ערוץ 2 ו-10

חודש לאחר שנכנסה לתוקפה התקנה החדשה לפיה אסור לזכייניות הטלוויזיה המסחרית ? קשת, רשת וערוץ 10 ? להגביר את עוצמת הקול בפרסומות החלה הרשות השניה בבדיקה לאחר שקיבלה תלונות לפיהן הזכייניות מפירות את ההגבלות החדשות.

ל-TheMarker נודע כי עוצמת הקול בפרסומות הוגברה גם לאחר כניסת הכללים החדשים לתוקפם, וכעת עוסקת הרשות השניה בבחינת הנושא מול זכייניות ערוץ 2 ו-10, ותחליט האם יוטלו עליהם קנסות בדמות הורדת זמן אוויר לפרסום.

דוברת הרשות השניה מסרה בתגובה כי: "אנו עורכים בדיקה בנושא. כאשר היא תסתיים נפרסם את התוצאות".

לפני חודש החלו לפעול מכשירים מיוחדים לניטור עוצמת הקול בפרסומות, אצל קשת וערוץ 10. רשת נמצאת בשלבים מתקדמים של הטמעת המערכת. כעת יעמדו מערכות אלה ? ויחד עימן הרשות השניה ? למבחן, האם אכן יש בכוונתה לאכוף את הכללים אשר ימנעו מזכייניות הטלוויזיה המסחרית להגביר את עוצמת הקול בעת שהן משדרות פרסומות.

לפני כחודש וחצי מסרה הרשות השניה כי "בתחילת אוגוסט יתחיל נוהל הטיפול של הרשות מול הזכיינים באשר להגברת הקול בפרסומות ובפרומואים". זאת, כדי למנוע את עליית הקול בזמן שידור הפרסומות.

לדברי חבר הוועדה לבחינת עוצמת הקול בפרסומות ברשות השנייה, אייל בוחבוט, "מדובר בסוגייה הנמשכת זמן רב ומפריעה לצופים באופן גורף. אני שמח שהפתרון נמצא ובזמן הקרוב הגברת הווליום תיחשב כהפרה בוטה של הזכיינים".

החלטת הרשות השנייה להתחיל לעקוב אחרי רמת גובה הקול בערוצים המסחריים בעת שידור פרסומות נובעת מתלונות של צופים רבים, אשר מרגישים כי בעת הפסקת הפרסומות, זכייניות ערוץ 2 ו-10 מגבירות את הווליום. זאת, על מנת להשביע את רצון המפרסמים, שיוכלו לזכות לתשומת לב רבה יותר מהצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully