וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הבית השתגע

אתי שכטמן

18.9.2006 / 12:17

המועצה לשידורי כבלים ולווין החלה במהלך של דה-רגולציה. מעתה לא יידרש אישור פרטני להעלאת ערוץ חדש בכבלים ובלווין

המועצה לשידורי כבלים ולווין תיקנה את מדיניות אישורי הערוצים. במסגרת המדיניות החדשה לא יידרש אישור פרטני להעלאת ערוץ חדש בכבלים ובלווין, והמועצה תדון רק בערוצים שמעלים שאלות או מחייבים דיון. כמו כן נקבע כי HOT ו-yes לא יזדקקו לאישור פרטני להעלאת אפליקציות אינטראקטיביות.

החלטה זו מצטרפת לשורה של החלטות שקיבלה המועצה ומקדמות תהליך של דה-רגולציה, כפי שיוצג מחר באירוע פרסום הדו"ח השנתי לשנת 2005 של המועצה.

טרם החלטת המועצה קבעו תנאי הרישיון כי על HOT ו-yes להגיש בקשה למועצה לפני כל העלאת ערוץ, ורק לאחר דיון במועצה יוחלט האם לאשר את הבקשה. בשנתיים האחרונות דנה המועצה באישורם של עשרות ערוצים זרים ומקומיים (משנת 2003 ועד תום 2005 אושרו כ-60 ערוצים חדשים לשני הגופים המשדרים).

על מנת לייעל את עבודת המועצה, לאפשר לHOT- ו-yes להעלות ערוצים חדשים בתוך זמן קצר, ולאור העובדה כי כמעט ולא קיימת מגבלה על כמות הערוצים שניתן לשדר, החליטה המועצה לשנות את תנאי הרשיונות של בכל הנוגע להעלאת ערוצים חדשים: על פי החלטת המועצה, דיון בערוצים יתקיים לגבי נושאים חדשניים או נושאים המחייבים דיון, ואילו ערוצים שאינם מעוררים שאלות או קושי יקבלו אישור אוטומטי בתום 20 יום. לוח זמנים שיחייב את המועצה ומינהלת הסדרת השידורים לתת מענה מהיר לכל בקשה לאישור ערוץ, שכן אחרת הוא יאושר, כאמור, אוטומטית.

בנוסף קבעה המועצה כי HOT ו-yes אינן חייבות עוד לקבל אישורים פרטניים מיו"ר המועצה לכל אפליקציה אינטראקיבית לרבות כל פרסומת אינטראקטיבית בערוץ 2 ו- 10. המועצה קבעה כי כל אפליקציה צריכה לעמוד בכללים אשר עיקרם הצגת מידע שקוף (לרבות הצגה ברורה של המחיר), הגנת פרטיות, וכן עמידה בכללי המועצה.

יו"ר המועצה, יורם מוקדי: "הצורך בקבלת אישור ספציפי לכל אפליקציה אינטראקטיבית וקיום דיון במועצה לגבי כל ערוץ, לרבות ערוצים זרים, ייצר ביורוקרטיה מיותרת ועיכוב שלא לצורך בהעלאת ערוצים חדשים ואפליקציות חדשות. העולם החדש מחייב דה-רגולציה ובכלל זה מתן מענה מהיר יותר מצד הרגולטור וקביעת כללים ברורים של המותר והאסור. המדיניות החדשה מעבירה אחריות רבה יותר להוט ויס הן ביחס לאפליקציות אינטראקטיביות והן ביחס לערוצים אשר המועצה לא תדון בהם, ומאידך תאפשר למועצה להעמיק בדיון בערוצים המעלים קשיים או שאלות מהותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully