וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח המועצה לשידורי כבלים ולוויין: עומדים במחוייבות

אתי שכטמן

19.9.2006 / 13:56

HOT, yes, וערוץ 9 עמדו במחוייבויות. "מוסיקה 24" לא השקיעו מספיק בהפקות מקור

המועצה לשידורי כבלים ולווין פרסמה היום, את הדו"ח השנתי המסכם את פעילותה בשנת 2005. הדו"ח מפרט את כל פעולותיה של המועצה בשנת 2005 בתחומים שונים. ממנו עולה כי התעשייה הרב ערוצית עומדת במרבית מחויבויותיה חרף מצבה הכלכלי הקשה. על פי הדו"ח, בשנת 2005 שודרו בערוצי חברות הכבלים והלווין, מוסיקה 24 וערוץ 9 3,084 שעות של הפקות מקור.

השקעות הכבלים הלווין, מוסיקה 24 וערוץ 9 בשנה זו בהפקות מקור עמדו על סכום של למעלה מ- 287 מיליון ¤, והיקף ההשקעה בתחום הז'אנר העליון (סרטי טלוויזיה, דרמות, סרטי תעודה וקולנוע), עמד על סכום של 134 מיליון ¤

HOT עומדת בשנת 2005 בכל מחויבויותיה ואף מחזירה חובות עבר משנות התשעים. HOT השקיעה במהלך שנת 2005 סכום של 171.5 מיליון ¤ בהפקות מקור (13% מעל לחובה על פי כללי המועצה). מרבית סכום ההשקעה, 138.5 מיליון ¤, הושקע בערוצים בחבילת הבסיס.
בהפקות דרמה ותעודה הושקע סכום של 76 מיליון ¤, מתוכו כ-13 מיליון ¤ בהפקת סרטי טלוויזיה וסרטי קולנוע, וסכום של 12 מיליון ¤ בסרטי תעודה מורכבים.

בערוצי הילדים השקיעה החברה סכום של 45 מיליון ¤ (מתוכם 35.6 מיליון ¤ בערוצי הילדים המשודרים בחבילת הבסיס) וסכום של כ-12 מיליון ¤ בהפקות מתחומי המדע המוסיקה והאומנות. בשנת 2005 שודרו 1,724 שעות של הפקות מקור (220% מעבר לחובה על פי חוק).
ובמהלך השנה החזירה הוט סכום של קרוב ל-2 מיליון ¤ בגין חובות מהשנים 2000-2002, וסכום של קרוב למיליון ¤ בגין חובות עבר משנות ה-90.

מוסיקה 24 חורגים

גם חברת yes עמדה בשנת 2005 במחויבויות ההשקעה השונות וברובן של מחויבויות ההשקעה, תוך כדי השקעת סכומים גבוהים משמעותית מחובות ההשקעה השונים: במהלך 2005 השקיעה חברת yes סכום של 77מיליון שקל בהפקות מקור, 58 מיליון שקל בהפקות דרמה ותעודה (73% מעל לחובה על פי כללי המועצה), כאשר מתוך סכום זה השקיעה יס 5.4 מיליון שקל בהפקת סרטי טלוויזיה וקולנוע וסכום של קרוב ל-4 מיליון שקל שהושקע בהפקת סרטי תעודה מורכבים. סכום של 24 מיליון שקל הושקע בערוצי הילדים (מתוכו 19.5 מיליון ¤ בערוצי הילדים המשודרים בחבילת הבסיס), בנוסף השקיעה יס סכום של 4.6 מיליון ¤ בהפקות מתחומי המדע המוסיקה והאומנות. במהלך השנה שידרה יס 523 שעות של הפקה מקורית.

זו השנה השלישית שהמועצה מפרסמת את נתוני הביצוע של ערוץ 9. בשנת 2005 כמו בשנים שקדמו לה עומד הערוץ ברוב מחויבויותיו. הערוץ השקיע סכום הקרוב ל-15 מיליון שקל בהפקות מקור (כמיליון שקל מעבר לחובתו ברשיון), שידר 507 שעות הפקת מקור בשידור ראשוני והשקיע בהפעלת הערוץ סכום של 37.5 מיליון שקל, סכום הגבוה ב-52% מחובתו.

ערוץ מוסיקה 24. השקיע סכום של 23.6 מיליון שקל בהפקות מקור, סכום הנמוך בכ-1.8 מיליון שקל מחובתו. יחד עם זאת הערוץ עמד בדרישות אחרות הכוללות השקעה של 43.9 מליון ¤ (1.5 מיליון ¤ מעבר לחובה) בהפעלת הערוץ, חובת שידור מוסיקה ישראלית, שידור מגוון קליפים, קידום קליפים של יוצרים צעירים ועוד.

הרגולטור גאה

בין החלטות המרכזיות שהתקבלו על ידי המועצה בשנת 2005: קביעת מגבלות על בעלויות בערוצים בבעלות יס וזכייני ערוץ 2, טיפול במכרז לערוץ ייעודי למורשת ישראל, הכנת המכרז לערוץ שידורי הכנסת, ביטול הזכייה במכרז לערוץ ייעודי בשפה הערבית, הסדרת שידורי ספורט במתכונת תשלום לפי צפייה, יצירת הסכם מנוי מאוחד לחברות הכבלים, הסרת המגבלה ביחס לכמות הפרסומות בשידורי הערוצים הייעודיים, קביעת כללים לתוכן שיווקי בערוצים ייעודיים ועוד.

יורם מוקדי, יו"ר המועצה אמר: "אני גאה להיות רגולטור של תעשייה שגם בימיה הקשים ביותר, ואלה ימים קשים במיוחד, עומדת בחובותיה ומשקיעה קרוב ל-300 מיליון ¤ בשנה רק בהפקות מקור. לדעתי הפקות המקור הן אלה אשר יצילו את התעשייה הרב ערוצית בהתמודדותה בעתיד מול המדיה החדשה. היכולת של הוט, יס וערוצים 24 ו-9 לעמוד בחובותיהם נזקפת לזכות הגורמים המשדרים וגם לאופי הרגולציה שמתווה המועצה לשידורי כבלים ולווין.

המועצה ממשיכה בקו של דה-רגולציה, במסגרתו מדירה המועצה רגליה מכל המקומות בהם התחרות מסדירה את השוק ומתערבת רק במקומות בהם יש כשלים. ההישגים בתחום הפקות המקור הינם דוגמא לריכוז נכון של מאמץ מצד המועצה. תהליך הדה-רגולציה אותו מובילה המועצה ניכר בהחלטה מאפשרת לערוצים הייעודיים לשלב בשידוריהן פרסומות על פי שיקול דעתן ולא על פי שיקול דעתה של המועצה ובהחלטה, שנתקבלה בימים האחרונים, לפיה לא יידרש יותר אישור פרטני להעלאת ערוץ חדש או אפליקציות אינטראקטיביות בכבלים ובלווין, והמועצה תדון רק בערוצים שמעלים שאלות או מחייבים דיון. גם בשנת 2006 ממשיכה המועצה להנהיג רגולציה ממוקדת מחד, ולאכוף בקפדנות את החובות המוטלים על התעשייה, מאידך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully