וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו בבית המשפט: המפיקים

אתי שכטמן

25.9.2006 / 15:25

מתברר שהמאבק בין המפיקים ל-HOT לא הסתיים בחתימת ההסכם עם תל"י לפני חודש. עכשיו מבקשים המפיקים לבטל את ההסכם

איגוד המפיקים ו-65 מפיקים עצמאיים בישראל הגישו היום תביעה בבית המשפט המחוזי בירושלים לביטול ההסכם שנחתם בין HOT לתל"י, חברת התמלוגים של איגוד התסריטאים והבימאים. בין המפיקים החתומים על התביעה: ענת אסולין, שרון שמיר, חיים שריר, בנצי שירה, עינת דבש, עמי אמיר, דני פארן, אריק ברנשטיין, מרק רוזנבאום וחיים מנור.

לטענתם ההסכם שנחתם ב- 17.8.06 בין HOT לתל"י וללא שיתוף המפיקים, כופה על המפיקים ויתור על זכות היוצרים והבעלות על הסרט שיצרו ומעניק הזכויות על הסרט לתסריטאי ולבמאי. בכך, מפר חוזה הכפייה שנחתם זכות יסוד של מפיקים ומפקיע מהם את המהות המרכזית של עשייתם.

בתביעה שהוגשה היום באמצעות עורכי הדין אמיר רוזנברג ונדב העצני נטען כי ההסכם, שנחתם בין HOT לבין תל"י, הוא בעצם הכרזת מלחמה על ענף ההפקה העצמאית בישראל – ענף האחראי בשנים האחרונות על מרבית היצירה המקורית הישראלית בקולנוע ובטלוויזיה. עוד נטען כי הסכם הכפייה אינו חוקי מכיוון שהוא כולל הצהרה של המפיק העצמאי- בלי שהוא צד בהסכם.

לטענת המפיקים, שלילת זכותם למכור את הסרט במכירה ראשונה אינו חוקי ודינו להתבטל. לטענתם ויתור על הזכות למכור את הסרט לטובת תסריטאי ובמאי פוגעת קשות לא רק בענף ההפקה העצמאית כולו, אלא גם בכלל היוצרים והעובדים בענף וביצירה המקורית הישראלית. עוד מצוין בכתב התביעה כי מימוש ההסכם יביא להפחתת מספר הפקות המקור בטלוויזיה בכבלים ובלוויין. HOT כבר הצהירה כי אם תיאלץ לשלם סכומים נוספים לתל"י (בנוסף לשכר העבודה ולאחוזים שקיבלו מהמפיקים), תפחית HOT את מספר הפקות המקור. בכך מאיימת תל"י לכרות את הענף שהתעשייה כולה יושבת עליו - לא רק שהתקשרה בהסכם בלתי חוקי, אלא שכספים המיועדים לכלל היוצרים בישראל, ישולמו רק לתסריטאים ולבמאים (בנוסף לשכר העבודה והאחוזים שכבר קיבלו מראש) ומספר הפקות המקור יצומצם.

אסף אמיר, יו"ר איגוד המפיקים: "ההסכם בין HOT ותל"י יחסל את המפיקים העצמאים בישראל. אנחנו לא נרשה זאת. 65 מפיקים התייצבו כאיש אחד למלחמה הזאת מכיוון שאף מפיק לא יסכים שיכפו עליו ויתור על זכויותיו. אין לכך תקדים בעולם. אנחנו אחראים ליצירה בכל המובנים. זאת הסיבה שאנחנו חשופים לכל הסכנות הכרוכות בהפקת סרט – כלכליות, משפטיות, ואחרות. לא זכור לי תסריטאי או במאי שמשכן את הבית שלו כדי לסיים סרט. מימוש ההסכם הזה הוא חיסול המפיקים העצמאים בישראל, וחיסול ההפקה העצמאית משמעו פגיעה קשה ביכולת ליצור יצירה מקורית בישראל ומעבר לכך זאת פגיעה קשה ביוצרים הישראלים ובעובדים בתחום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully