וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קרוב לפרסומת

איילה צורף

11.10.2006 / 14:06

ערוץ 10 שידר לפני שנה את הסרט "הבה טקילה" על קמפיין פוקס וננזף על ידי הרשות השניה. האם גורל דומה צפוי לרשת?

האם מה שאסור על ערוץ 10 מותר לזכיינית ערוץ 2 רשת? אתמול שידרה רשת סרט בשם "הכי קרוב באנגליה", בשעה 21:30, בשעות צפיית השיא. הסרט, בן 35 דקות, עסק בתיעוד "אחורי הקלעים" של הפקת קטלוג האופנה של רשת פוקס, שצולם באנגליה.

לפני שנה שידר ערוץ 10 סרט כמעט זהה, בשם "הבה טקילה", על הפקת קטלוג פוקס במקסיקו. גם אז, כמו אתמול, כוכב הסרט היה יהודה לוי, מוביל הקמפיינים של פוקס בשנים האחרונות. ברשות השנייה (הרגולטור המפקח על הערוצים 2 ו-10) החליטו לפני שנה כי ערוץ 10 הפר את כללי הפרסום הסמוי בצורה מקיפה, וקנסו אותו בעלות של 10 דקות פרסום. זהו הקנס הגבוה ביותר שיכולה הרשות להטיל על ערוץ מסחרי שבפיקוחה.

"כשהתבשרנו על כך שרשת מתכננת לשדר סרט דומה לזה ששידר ערוץ 10 בשנה שעברה, התרענו בפניהם שיישמרו משידור סרט שהוא פרסום סמוי", אומרת ל-TheMarker איילת מצגר, מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה. "על פניו, מצפייה ראשונית בסרט, אין שינוי מהותי בין הסרט ששודר אתמול ובין הסרט ששודר בשנה שעברה בערוץ 10 - זה שהרשות קבעה לגביו שהוא מפרסם באופן ישיר את פוקס. הנושא ייבדק וכשנסיים את הבדיקה, נחליט כיצד לפעול".

בשנה שעברה הוציאה הרשות השנייה מכתב נזעם לראשי ערוץ 10, בו נכתב כי התוכנית - רובה ככולה - עסקה בצילומי האופנה של חברת פוקס שנערכו בחו"ל, תוך מתן חשיפה נרחבת והתמקדות במובילי הקמפיין, הקטלוג והתוכניות המזוהים מזה מספר שנים עם המותג פוקס; במנכ"ל החברה הראל ויזל ובקולקציה החדשה של החברה כפי שהיא מוצגת בקטלוג".

בתגובה לשאלה אם רשת שילמה למפיקי הסרט עבור רכישת הזכויות לשדרו, או שמא מדובר בסרט שמומן כולו על ידי פוקס, ענתה דוברת רשת כי: "מדובר בסרט יקר שהופק בחו"ל, ורשת שילמה על הפקתו מחיר מלא". עוד נמסר מרשת: "מבחינתנו הסרט עומד במלואו בכללי הרשות השנייה, ואף נשלח לרשות השנייה לצפייה מוקדמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully