וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבטיה, או ביצה טובענית?

רותם דנון ודידי חנוך

24.10.2006 / 11:00

רותם דנון חושב שהמהלך של "קשת" לפתיחת אתר וידאו שיתופי ראוי לפירגון. לדידי חנוך נשבר ממהלכים אופנתיים ברשת

בין חזון המסכים המשולבים לחזון העצמות היבשות

קל לשמוח לאידה של קשת בשעתה הקשה. ממעמד הזכיינית המפורגנת ביותר בארץ, היא הפכה להיות זו אולי המושמצת ביותר, כשבברנז'ה תולים זאת רבים ב"חטא ההיבריס" ארוך-השנים שלה, לכאורה.

בין המפלה של "השגריר 2" לקרב הבוצי עם אורי שנער, נהנים בתקשורת לחבוט באי-הצלחתה – שוב, לכאורה – של קשת אינטראקטיב. נכון, סקר TIM האחרון גילה כי אתר הזכיינית טיפס לעשירייה הראשונה. אך גם בקשת יודעים שלמרות ההשקעה המאסיבית, עיקר הזינוק נעוץ באחסון הפעילות האינטרנטית של "כוכב נולד", וכי נתוני הטראפיק מצביעים על ירידה חדה מאז סיום העונה של התכנית.

לכן, קל למתוח ביקורת על השקת "האמבטיה", ערוץ שיתוף קבצי הווידאו החדש באתר הזכיינית. אך "האמבטיה", כמו כל מהלכיה של קשת בתחום, היא נגזרת המציאות. בניגוד ל"היפ" של סלקום, שנראה כמו כל דבר שעושה חברת הסלולר בתחום השיווק – מהלך אד-הוקי מבולבל וחסר חשיבה ממצה, או "פליקס" של תפוז, שהקמתו היא מחויבת ההגיון, מאחר והפורטל הכתום מתבסס על תוכן גולשים, "האמבטיה" של קשת היא מאותם נדבכי עשייה שמבטלים את הביקורת על אבי ניר, כמנהל שמתעסק במיקרו ולא במאקרו, בכאן ועכשיו, במקום לתכנן חמש שנים קדימה.

ההחלטה של קשת להיות Stand Alone באינטרנט, במקום לבצע מהלך כמו זה של ערוץ 10 בעסקת נענע, היא אמיצה, ועוד יש לה זמן רב להוכיח את עצמה. למרות ההפסדים, הבלבול והטראפיק שאולי עוד לא מצדיק את כמות העוסקים במלאכה בזרוע האינטראקטיב של קשת, מצהירה על עצמה הזכיינית כחברת תוכן, ולא רק כברודקאסטר שלו 57% משעות השידור של ערוץ 2. ככזו, היא מסתכלת כמה שנים קדימה, ויודעת שבין אם חזון "איחוד המסכים" יקרה בשנים הקרובות ובין אם לאו, אין לה ברירה אלא לבזר פעילות בכל נישה מסכית שישנה. בתוך זה, תוכן גולשים הוא לא מותרות, הוא הכרח.


רותם דנון

דיייי! כמה אתרי וידאו צריך במדינה קטנה אחת?

קשת זכתה להצלחה רבה עם האתר של כוכב נולד. חובבי הסדרה שמחו לצפות שוב בשירים ולהשלים תוכניות שהחמיצו. גם אני הייתי שם כמעט כל שבוע לראות מה מישל גוריאשווילי עשה הפעם.

נראה שההתלהבות מהצלחת האתר ההוא עלתה להם קצת לראש. גם הם הצטרפו לטרנד החם של האינטרנט, שהופך לטרנד הלעוס של האינטרנט הישראלי. כן, גם לקשת יש יוטיוב. היפ ופליקס ומטה-קפה (ויוטיוב) הרי לא מספקים די במות לגולש הישראלי. צריך לבזר את הוידאו כדי שיהיה קשה יותר למצוא את הסרטונים שאנחנו מחפשים.

רוב הסרטונים המוצלחים באתר מגיעים מתחרות נולד באינטרנט, תחרות שקשת קידמה באגרסיביות בזמן שידורי כוכב נולד. אלה מגיעים עם התגובות להן זכו באתר הקודם בו שהו. כדי ליצור רושם של אתר רב משתמשים. זה לא ממש משכנע, וגם האתיות של זה מפוקפקת - מי שכותב תגובות באתר א' לא מצפה שתגובות אלה יופיעו באתר ב' של אותה החברה.

אבל הבעיה האמיתית היא לא אתיקה. "האמבטיה", כפי שהיא כיום, מיותרת. חברת טלויזיה יכולה וצריכה להשתמש באינטרנט כדי למנף את התכנים שלה. אבל האתר הזה לא באמת קשור לתכנים של קשת. זה עוד יוטיוב, אבל עם מלאי סרטונים קטן בהרבה. והאמת, אין סיבה לדאוג שיהיה קשה למצוא את הסרטונים שאנחנו מחפשים. הם לא יהיו באמבטיה של קשת ולא בפליקסים של תפוז או בהיפ של סלקום. הם יהיו ביוטיוב.


דידי חנוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully