וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצרות

רנן פריד

29.10.2006 / 16:38

רן דוברת תסריטאי "גומרות הולכות", שתעלה היום (ב') ברשת, מדבר על תהליך היצירה ועל הדמיון הבלתי נמנע ל"קצרים"

"גומרות הולכות" תכנית המערכונים חדשה של רשת, שתעסוק בנשיות בגילאי העשרים והשלושים, תשודר החל ממחר (ב' 22:10). התכנית מבוססת על תכנית המערכונים הנשית "smack the pony". רן דוברת, התסריטאי הראשי, הוא למעשה האיש שעומד מאחורי הגירסה העברית. הוא כתב ועיבד את כל המערכונים העוסקים בתפיסה הנשית הצעירה של החיים מדייטים, חתונות, ועד קריירה, סקס, ועוד.

דוברת כתב 51 מערכונים, שהם חצי מהמערכונים בתוכנית. את השאר הוא עיבד מהגרסה הבריטית הוא נהנה מאוד מתהליך הכתיבה ונהנה עוד יותר לראות כמה צוות השחקניות (והשחקן) סמך עליו. "עכשיו", הוא אומר, אני רק מקווה שהרייטינג לא יאכזב".

"מדובר מערכונית קצרים יחסית", מסביר דברת, "אורכם כדקה עד 4 דקות ויש בהם כמעט תמיד גבר (דני גבע ר.פ) שמשחק את הנורמלי, הסטרייט. דני עושה עבודה מצויינת, מאוד קשה לשחק את הנורמלי בתוכנית מערכונים כזאת, זה תפקיד קשה והוא מתמודד איתו בגבורה".

באיזה סוג הומר מדובר?

"אני אוהב לקרוא לזה הומר בופה, כמו מזנון אוכל במלון. הוא מונח לפניך ואתה בוחר מתי לקחת אותו. יש הרבה פאנצ'ים וכל צופה ימצא נקודה אחרת מצחיקה יותר. כשכתבתי ועיבדתי היה לי חשש שאולי אני לא מכוון נכון, שאולי זה הומור נסתר מדי ואנשים לא יבינו אבל אנשים מבינים מצוין וצוחקים אפילו אם אתה מכוון מאוד גבוה. אנשים מבינים הכל. אתה מנסה חומרים ורואה שאפשר לירות גבוה מאוד ולהתחכם ואנשים עדיין מבינים. אין דבר כזה הומור גבוה מדי, הצופה חכם".

רשימת תובנות על האישה

אי אפשר להתעלם מהעובדה ש"גומרות הולכות" מזכיר את "קצרים" שגם כתבת מה בכל זאת ההבדל?

"עשינו הרבה מאמצים שזה יראה אחרת. בשבועיים הראשונים כתבתי המון חומרים ואף מערכון לא נכנס כי אולי היה סיכוי שזה יראה אותו דבר. אבל צריך לזכור שבישראל אין הרבה תוכניות מערכונים קצרים אז כולם רואים תוכנית מערכונים קצרים וזה נראה להם כמו 'קצרים'. ב'קצרים' המטרה היא להגיע לפואנטה כמה שיותר מהר. ב'גומרות הולכות' זה הומור שנותן לצופה זמן לפענח את הסיטואציה וכל אחד צוחק בזמנו החופשי. זה לא לדפוק מסמר בקיר זה להגיע לאט לאט לקטע. עוד עניין הוא שב'קצרים' עבדנו בעיקר עם מקומות, חשבנו בר, פארק, דסקוטק- מה יכול להיות מצחיק במקומות האלה. ב"גומרות הולכות עבדנו אחרת, עשינו רשימת תובנות על האישה וממנה יצאנו לכתוב טקסטים".

ולאיזה תובנות הגעתם לגבי האישה הישראלי?

"תחרותיות, יש הרבה תחרותיות בין נשים, כוסית בכל מחיר... האזנתי הרבה לנשים ושמעתי מה מטריד אותן ומה חשוב להן ומשם נולדו המערכונים ממקום עמוק".

מה המערכון האהוב עליך?
"מערכון המעלית,מזמינים משהוא לתקן מעלית כי מה שמקולקל בה זה שהמראה משמינה, והנשים לא מוכנות לנסוע בה והם מזהירות זו את זו בפני הנורא ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully