וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה ביותר בתפוצת העיתונים היומיים בארה"ב

דפנה מאור

31.10.2006 / 10:22

בחצי השנה האחרונה נרשמה הירידה הגדולה ביותר ב-15 השנים האחרונות. זינוק של 24% נרשם במספר קוראי העיתונים באינטרנט

תפוצת העיתונים היומיים בארה"ב ירדה ב-2.8% בחצי השנה שהסתיימה בספטמבר - הירידה החדה ביותר מזה 15 שנים לפחות. בכך נמשכת מגמת הנסיגה בקניית עיתונים יומיים בשוק הפרסום הגדול ביותר בעולם. תפוצתם של עיתוני יום ראשון ירדה במקביל ב-3.4%. התחרות מול האינטרנט ומקורות מידע ובידור דיגיטליים הובילה למגמה השלילית, אשר מאלצת חברות הוצאה לאור למכור עיתונים, לערוך שידוד מערכות או להתמזג עם מתחרות. נתוני התפוצה מתפרסמים על ידי לשכת ביקורת התפוצה (ABC).

במהלך השנה מכרה המו"לית נייט רידר, המו"לית לשעבר של "סן חוזה מרקיורי" את הכותרים העיקריים שלה. חברת טריביון, המוציאה לאור של "לוס אנג'לס טיימס", שוקלת בימים אלה את מכירתה.

למעט שני עיתונים - הצהובונים המתחרים "ניו יורק פוסט" ו"ניו יורק דיילי ניוז" - שבבעלותם של ניוז קורפ של רופרט מרדוק ומורטימר זקרמן בהתאמה - רשמו כל העיתונים בעשירייה הנפוצה ביותר בארה"ב ירידה בתפוצה. "USA טודיי" ו"" המשיכו להוביל ברשימת הדירוג, אולם ירדו בתפוצתם ביותר מאחוז. "לוס אנג'לס טיימס" ספג את המהלומה הקשה ביותר עם ירידה של 8% בתפוצה, נתון שאפשר להסבירו בטלטלה העוברת על חברת ההוצאה לאור שלו.

אפילו "ניו יורק טיימס", שהצליח לשחות נגד הזרם בתקופות קודמות, איבד 3.5% מתפוצתו בעיתון היומי ובעיתון סוף השבוע. מהדורת סוף השבוע של "וול סטריט ג'ורנל", שהושקה בשנה שעברה כתקווה הגדולה של היומון הכלכלי, איבדה 6.7% מהקוראים בתשלום.

מנהלים בענף העיתונות ייחסו חלק מהירידה לאסטרטגיות של מכירה בכמויות גדולות לנותני חסות המחלקים את העיתונים בחינם, כמו בתי מלון. עיתונים שאינם נקנים בכסף - על ידי מנויים או בדוכנים - אינם נספרים בנתוני התפוצה. נתון מעודד נוסף הוא הפופולריות הגואה של אתרי האינטרנט של העיתונים. לדברי חברת ניו יורק טיימס קוראים כיום יותר אנשים את אתר עיתון הדגל שלה מאשר קונים אותו בדפוס.

ברבעון השלישי של 2006 ביקרו 57 מיליון קוראים באתרי העיתונים - גידול של 24% לעומת התקופה המקבילה. בהתאם לכך גדלו הכנסות האתרים מפרסום, אולם הן עדיין מהוות חלק קטן מהכנסות העיתונים- כמו למשל 8% אצל מו"לית העיתונות מקלאצ'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully