וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידיעות על מותו היו מוקדמות

דידי חנוך ורויטרס

31.10.2006 / 12:04

סוכנויות הידיעות פירסמו שאתר יוטיוב הוריד את כל סרטוני Comedy Central. החיפוש באינטרנט מגלה אחרת. איך זה קרה?

בימים האחרונים הופצה על ידי סוכנויות הידיעות והעיתונים הגדולים בארצות-הברית הידיעה לפיה אתר הוידאו יוטיוב מחק את כל הקליפים מתוכניתו של ג'ון סטיוארט ותוכניות אחרות של ערוץ Comedy Central. אלא שחיפוש ביוטיוב מגלה אלפי קליפים של התוכניות. אז מה קרה כאן בדיוק?

יוטיוב מסירים כל העת סרטונים לבקשת בעלי הזכויות. כך היה לפני רכישת החברה על ידי גוגל, וזה המצב גם כיום. זאת ההגנה של החברה מתביעות ענק. יוטיוב וחברת האם של קומדי סנטרל, ויאקום, אמפריית רשע בפני עצמה, נמצאים במגעים בנוגע לשיתוף פעולה. במסגרת המגעים האלה, נודע לרויטרס שיוטיוב התבקשה למחוק קליפים מסוימים. כמה קליפים התבקשו למחוק? לא ברור.

משתמש יוטיוב בשם ג'ף רייפמן, שהעלה קליפים לאתר, קיבל מיוטיוב הודעה בנוגע לכך שסרטוני קומדי סנטרל שהעלה נמחקו. רייפמן, מייסד אתר NewsCloud ועובד מיקרוסופט לשעבר, שלח מיילים לעיתונאים וסיפר להם שיוטיוב מורידים את כל הקליפים של התוכניות המדוברות. הוא הוסיף קישור לעמודים ביוטיוב בהם היו הקליפים שלו מהדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט. באותם עמודים היתה הודעה שהקליפ נמחק לבקשת בעלי הזכויות.

העמודים האלה הספיקו לעיתונאים להעלות ידיעה, שהתפשטה כמו אש בשדה קוצים ברחבי הרשת. חיפוש ביוטיוב של המילים "Daily Show" מעלה 2705 תוצאות. כל התוצאות בעמודים הראשונים הם קליפים מהתוכנית שהועלו לפני זמן "המחיקה הגורפת". חיפוש של המילה "Colbert" מביא תוצאות דומות בנוגע לתוכנית של סטיבן קולבר, שגם היא נמחקה לכאורה מהרשת.

מצער לגלות שחיפוש פשוט במנוע חיפוש די אפקטיבי עדיין נמצא מעבר ליכולותיהם של עיתונאים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully