וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגל"צ משיבים ל-10 ומגבים את סג"ל: "הבעת דעה של מגיש תכנית פובליציסטית"

20.12.2016 / 16:17

בתחנה הצבאית מגיבים על האיום בתביעה של חדשות 10 בשל האמירות בתוכניתו של אראל סג"ל לפיהן דרוקר ניסה למנוע את קידומו של תא"ל עופר וינטר: "מדובר בהבעת דעה בתום לב, על בסיס עובדות שנבדקו ואומתו. לא נפרסם תיקון ולא נתנצל"

ירון דקל. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
"הדעה מתבססת במידה סבירה על העובדות שהיו בפניו". ירון דקל/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר
בערוץ טוענים כי הדברים מהווים "שורת טענות חמורות ושקריות וניסיון חריג ובוטה לפגוע באמינותו של דרוקר ובלגיטימיות שלו"

שבועיים אחר מכתב האיום בתביעה של חדשות 10 נגד גל"צ, מוציאה היום (שלישי) התחנה הצבאית את תגובתה, אשר ממנה עולה סירוב להתנצל או לתקן את הדברים. כזכור, בתוכניתו של אראל סג"ל בגל"צ (גילוי נאות: הכותב מגיש בתוכנית ד.ו) נחשפה תקרית שבה, לפי הנטען, נעשה ניסיון מצד רביב דרוקר להפליל קצין בכיר בצה"ל.

את התקרית חשף עו"ד עודד סבוראי, מקורבו של ראש מטה פיקוד מרכז תא"ל עופר וינטר ומי שייצג אותו בעבר, שטען כי הפרשן הפוליטי הבכיר של ערוץ 10 שלח תחקירן מצויד במכשירי הקלטה לפגישה עם וינטר, במטרה לקשור אותו לתקרית שבה לכאורה נורה ילד פלסטיני במהלך לחימה. אלא שהתקרית, לטענת סבוראי, לא התרחשה, והתחקירן שנחשף הודה כי פעל בשליחות דרוקר. יצוין כי עו"ד סבוראי הבהיר היום לבקשת חדשות 10 כי לא טען בשידור שיש לו ידיעה או הוכחה כי דרוקר ניסה למנוע את קידומו של תא"ל עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי, וכי הוא איננו טוען כך גם היום.

בערוץ טוענים כי הדברים מהווים "שורת טענות חמורות ושקריות וניסיון חריג ובוטה לפגוע באמינותו של דרוקר ובלגיטימיות שלו ושל אמצעי התקשורת שהוא פועל בשירותיו, ובכך להביא לפגיעה חסרת תקדים בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת".

חצויה רביב דרוקר אראל סגל. נדב כהן יונתן, רונן פדידה, מערכת וואלה! NEWS
"המסקנה מוגנת לפי חוק איסור לשון הרע, אף אם היא שגויה". סג"ל ודרוקר/מערכת וואלה! NEWS, נדב כהן יונתן, רונן פדידה

"שאלה הפתוחה להבעת דעה ולדיון ציבורי"

"השאלה אם אופן עריכת התחקיר היא התנהלות לגיטימית לבדיקת אמיתותו ותוקפו של מידע מסוים – איננה עניין עובדתי הניתן להכרעה של 'אמת או שקר'"

בתשובה למכתב, אומרים בגל"צ כי "השאלה אם אופן עריכת התחקיר היא התנהלות לגיטימית לבדיקת אמיתותו ותוקפו של מידע מסוים, או שמא היא עולה לכדי ניסיון בלתי לגיטימי "להפיל" קצין בכיר – איננה עניין עובדתי הניתן להכרעה של 'אמת או שקר'. מדובר בשאלה הפתוחה להבעת דעה ולדיון ציבורי, כפי שנעשה במסגרת התוכנית. כך למשל, בהמשך להבאת פרטי המקרה נדונו השאלות האם ראוי להקליט בהיחבא מח"ט בלשכתו; האם ביצוע תחקיר ביחס לחשדות פליליים המיוחסים לקצין בכיר, אשר מועמד לתפקיד עלול להוות התערבות במינויים בצבא; וכן האם מדובר בבירור עיתונאי לגיטימי או שמא בניסיון להכשיל את המח"ט?".

בתחנה מוסיפים כי טרם הפרסום נערכה על ידי מערכת התכנית בדיקה של העובדות והצלבתן על ידי מספר גורמים. "כך למשל, פורט כי האדם שנשלח להקליט את תא"ל וינטר הוא פקודו לשעבר, כי הוא נשלח מטעם מרשך להקליט את תא"ל וינטר במשרדו וכי לשם כך צוייד על ידם במכשירי הקלטה (משכך, הלכה למעשה אותו החייל שימש כתחקירן). כן צוין, כי וינטר טוען שהחייל אמר לו: "רביב שמע שסוכמת להיות מח"ט גבעתי, החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"בהתאם לחובתה, פנתה מערכת התכנית בכתב לקבלת תגובה"

"דעתו של מר סג"ל הובעה בתום לב, היא מתבססת במידה סבירה על העובדות שהיו בפניו ונבדקו על ידו והוא מאמין בכנות באמיתותה"

עוד נכתב בתשובת גל"צ כי "דעתו של מר סג"ל הובעה בתום לב, היא מתבססת במידה סבירה על העובדות שהיו בפניו ונבדקו על ידו והוא מאמין בכנות באמיתותה של השקפה זו. אין משמעות הדבר כי ההשקפה המובעת בפרסום חייבת להיות המסקנה הבלעדית, האחת והיחידה או ההגיונית ביותר אותה ניתן להסיק מן הנסיבות בדרך ההיגיון הצרוף, אלא די בכך שאדם סביר יכול היה להסיק את המסקנה מן העובדות שצוינו בפרסום. מסקנה אפשרית זו, מוגנת לפי חוק איסור לשון הרע, אף אם היא שגויה".

בתשובה, מתייחסים בגל"צ גם באשר לטענת חדשות 10 כי לא התבקשה מדרוקר תגובה בנוגע לדברים, ומכחישים את הדברים. "בהתאם לחובתה, פנתה מערכת התכנית בכתב לקבלת תגובה מטעם מר דרוקר וחדשות ערוץ 10. במסגרת פניות אלו, הוצגו מפורשות, מבעוד מועד, הטענות, אשר עלו גם בתכנית". לבסוף, מציינים בגל"צ, כי לא מצאו סיבה לקבל את הדרישה לפרסם תיקון והתנצלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully