פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      חדשות 10 מאיימת לתבוע את גל"צ: "פגעה בלגיטימיות של עיתונאי"

      בערוץ טוענים כי הפרסומים של עו"ד סבוראי אודות ניסיון ההפללה לכאורה של עופר וינטר במסגרת תכניתו של אראל סג"ל בגל"צ מהווים "שורת טענות חמורות ושקריות; לא הותירו בידי מרשינו כל ברירה"

      חצויה רביב דרוקר אראל סגל (מערכת וואלה! NEWS , נדב כהן יונתן, רונן פדידה)
      (צילום: נדב כהן יונתן, רונן פדידה)

      האם הסכסוך בין סג"ל לדרוקר גולש לפסים משפטיים? חדשות 10 שלחה היום (חמישי) מכתב התראה לפני תביעה לגל"צ, לשדרן אראל סג"ל ולעו"ד עודד סבוראי, בעקבות "פרסום טענות שקריות כלפי חדשות 10, רביב דרוקר ומערכת תכנית 'המקור'", לטענתם. זאת בשל הפרסום בתחילת השבוע בתוכנית אודות ניסיון ההפללה לכאורה של דרוקר את תא"ל עופר וינטר.

      במכתב שהוגש על ידי עו"ד עיינה נוימן, נטען כי "ככלל, חדשות 10, כגוף עיתונאי, אינה נוטה להתנהל באופן משפטי מול גופי תקשורת אחרים, נוכח הפגיעה האפשרית בחופש הביטוי, חופש העיתונות וזכות הציבור לדעת הכרוכה בכך. ברם, נסיבות העניין שונות בתכלית ולמעשה לא הותירו בידי מרשינו כל ברירה, וזאת נוכח ניסיונכם החריג והבוטה לפגוע באמינותו של דרוקר ובלגיטימיות שלו ושל אמצעי התקשורת שהוא פועל בשירותיו, ובכך להביא לפגיעה חסרת תקדים בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת".

      בערוץ אומרים כי במסגרת תכניתו של סג"ל בגל"צ פורסמו על ידו ועל ידי עו"ד סבוראי "שורת טענות חמורות ושקריות בנוגע לחדשות 10, דרוקר ומערכת 'המקור'". בנוסף, הם מציינים כי "אם לא די בכך, הדברים החמורים שנאמרו על ידי סגל וסבוראי פורסמו על ידי אמצעי תקשורת נוספים, בלא שנשמעה כל הסתייגות מטעמכם".

      לטענת חדשות 10, "מדובר בטענות מופרכות, שאינן אמת ואשר אין להן כל אחיזה במציאות. מדובר באמירות העולות כדי לשון הרע בוטה, אשר נעשו בכוונת זדון כדי לפגוע במרשינו, וזאת תוך הפרה גסה של שורת דינים, ובכללם חוק איסור לשון הרע". עוד מציינים כי "מהפרסום עולה כי ידעתם מראש על כוונתו של סבוראי לפרסם את הטענות השקריות בתכנית, ואין מדובר במידע מפתיע שפורסם בשידור חי. התנהלות זו מלמדת על הכוונה לפגוע אשר הייתה טמונה במעשיכם".

      "פגיעה קשה וחמורה במוניטין של דרוקר"

      בערוץ 10 מציינים גם כי במהלך התוכנית, סג"ל ככל הנראה ניסה להעצים בכל דרך אפשרית את הטענות שהוצגו על ידו ועל ידי סבוראי - וחזר באופן בלתי-פוסק על אותן טענות, "משל יהיה בחזרה אובססיבית עליהן כדי להופכן לנכונות", לפי חדשות 10. "טענתכם לפיה דרוקר שלח לוחם-לשעבר לפגישה עם האלוף וינטר כחלק מסיכום מוקדם שמטרתו שהאלוף וינטר לא יהיה מח"ט גבעתי ומטעמים אידיאולוגיים של דרוקר - היא שקר מוחלט", נכתב.

      בחדשות 10 טוענים כי הפגישה בין הלוחם-לשעבר (אשר לטענת הערוץ לא מדובר ב'תחקירן' כפי שפורסם בתכנית) לבין האלוף וינטר, נעשתה כחלק מניסיון לגיטימי לבדיקת אמיתותו ותוקפו של מידע מסוים שהגיע למערכת תכנית "המקור", כפי שנעשה במקרים רבים ואחרים במסגרת העבודה העיתונאית. מהמכתב עולה כי אותו מפגש מוקלט שנערך בין הלוחם-לשעבר לבין האלוף וינטר, שמטרתו בירור בנוגע למידע שהגיע ל"המקור", לא אמר הלוחם-לשעבר כי דרוקר שלח אותו כדי למנוע את קידומו של וינטר או לפגוע בו בדרך כלשהי. למעלה מכך, שמו של דרוקר או "חדשות 10" כלל אינם נזכרים בהקלטה שתיעדה את אותה הפגישה.

      בחדשות 10 אף מציינים כי בניגוד לכללי הדין והוראות האתיקה העיתונאית, לא ביקשתם את תגובת מרשינו ביחס לכל הטענות השקריות שפרסמתם. "בקשת התגובה שהועברה מגל"צ לחדשות 10 כלל לא כללה התייחסות לגבי הטענה המרכזית והשקרית שפרסמתם, לפיה הלוחם-לשעבר, ה"תחקירן" כגרסתכם, נשלח לאלוף וינטר כחלק מסיכום מוקדם שמטרתו, לכאורה, שוינטר לא יהיה מח"ט גבעתי מטעמים אידיאולוגיים של דרוקר", נכתב.

      לטענת ערוץ 10, "הטענות השקריות שפורסמו על ידיכם בניגוד להוראות הדין הובילו לפגיעה קשה וחמורה במוניטין וביושרה המקצועית של מרשינו. אין צורך להכביר מילים אודות ההשלכות הקשות הטמונות בפרסום האשמות-שווא כמות אלה הפוגעות באמינותה, במהימנותה ובתדמיתה של חדשות 10, עיתונאיה ועובדיה כולם".

      עוד אומרים בערוץ כי מדובר בנזקים ההולכים ומתגברים, בין היתר נוכח העובדה כי "הטענות השקריות מצוטטות על ידי גורמים שונים". לטענתם, על פי הערכות ראשוניות מדובר בנזק כספי רחב היקף ועל מנת להקטין את הנזקים הם דורשים לפרסם, באופן מיידי, תיקון והתנצלות מטעם עו"ד סבוראי ומר סג"ל, אשר ישודרו בתכניתו של מר סג"ל בגלי צה"ל "ויבהירו כי הטענות השקריות אינן אמת".

      טרם התקבלה תגובת גל"צ לדברים.