וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: מועד המעבר לרשיונות נדחה ל-2013

אמילי גרינצווייג

15.12.2010 / 11:06

כצפוי, אישרה ועדת הכלכלה את דחיית מועד המעבר מזכיונות לרשיונות לתחילת 2013. בנוסף, אושרה הארכת הזיכיון של ערוץ 10 עד לאותה נקודת זמן

ועדת הכלכלה החליטה הבוקר (רביעי) לדחות את מועד המעבר לרישיונות ל-1.1.2013, בהתאם לדעת שר התקשורת משה כחלון.

ח"כ יצחק וקנין נמנע בהצבעה והציע כי תינתן לשר התקשורת הסמכות להאריך את מועד המעבר בשנה נוספת והוועדה אישרה את הצעתו. המשמעות היא כי מועד המעבר יידחה ל-2013 ולשר, בהסכמת שר האוצר ובהתייעצות עם מועצת הרשות השנייה, תינתן האפשרות לדחות את המועד עד ל-1.1.2014. את ההחלטה אם לדחות את מועד המעבר יצטרך השר לקבל עד ל-1.03.2011.

אבי ניר, מנכ"ל קשת, שאל בישיבה: "המשמעות היא שהמעבר לרישיונות יכול להיות ב-2014? אם ככה אז עדיף לחכות לתום תקופת הזיכיון ב-2015". כחלון ענה לו: "המטרה היא לאפשר את ביצוע הליך קבלת הרישיונות כבר במהלך שנת 2011".

כמו כן החליטה הוועדה לאשר את הארכת הזיכיון של ערוץ 10 עד ל-1.1.2013 ואם יחליט השר לדחות את מועד המעבר למועד מאוחר יותר יוארך הזיכיון של ערוץ 10 עד לאותו מועד.

רשת וקשת ימשיכו להחזיק בחברת החדשות

אתמול (שלישי) המשיכה ועדת הכלכלה לדון בהצעת משרד התקשורת לתיקון חוק המעבר מזיכיונות לרישיונות בשידורי טלוויזיה ואישרה את העקרון שנקבע בישיבה הקודמת בדבר אחזקה משותפת בחברת החדשות של ערוץ 2, שמאפשרת לזכייניות להחזיר בחברה במשותף במשך תקופה של עד 3 שנים לאחר המעבר לרישיון.

כמו כן קבעה הוועדה כי היקף השעות ומתכונת שידורי החדשות יהיו כפי שהיו ערב אישור החוק. היקף ההשקעה לא יפחת מההיקף ערב פרסום החוק.

בנוסף, הוועדה החליטה פה אחד לדחות את הצעת הממשלה למימון הרחבת מערכת ה-DTT מהתמורה שתתקבל ממכירת חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10.

בעקבות כך, נותרה ההחלטה הקודמת לפיה, כפי שהזכיר מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השניה, מימון ההרחבה יעשה מכספי התמלוגים שנאגרו ברשות השנייה, כ-20-40 מיליון שקל. בנוסף, אמר סמירה כי באם יהיה צורך, ניתן להשתמש בכ-15 מיליון שקל שהחזירה הרשות השנייה לאוצר כעודפים מהקמת המערך.

כמו כן, מנכ"לי הזכייניות ביקשו לעורר דיון בנושא הפחתת שיעור התגמולים, וציינו כי הן משלמות תגמולים בסך 4%, כאשר חברות הכבלים והלוויין וחברות הסלולר משלמות 1%.

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, אמר כי: "קיבלנו סוג של הבטחה להוריד את התשלומים", ועל כך ענתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין: "אנחנו לא יודעים על הבטחה שניתנה להוריד את התמלוגים".

עוד החליטה הוועדה כי עם המעבר לרישיונות מתפוגגת החובה בחוק של הזכייניות לשדר רצועה של שידורי ערוץ 23 (הטלוויזיה החינוכית). שר התקשורת, משה כחלון, אמר כי אין לו כוונה לפגוע בחינוכית וכי הכוונה היא לצרף את ערוץ 23 למערך עידן פלוס עד למועד המעבר לרישיונות.

כמו כן אישרה הוועדה את הצעת הממשלה, לפיה יתאפשר לחברת ישראל 10 להמשיך ולשדר באפיק 10 לתקופת ביניים גם כבעלת רישיון, במידה ורשת וקשת ימשיכו לשדר כבעלות זיכיון בערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully