וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת הדיבה של אריק זאבי נגד מעריב

אמילי גרינצווייג

12.6.2011 / 17:09

בית משפט השלום קבע שבפרסום אודותיו לא היה משום לשון הרע וחייבה את זאבי בתשלום הוצאות המשפט בסך עשרת אלפים שקלים

נדחתה תביעתו של הג'ודוקא אריק זאבי נגד עיתון מעריב והכתב ניר שועלי. שופטת בית משפט השלום, אביגיל כהן, קבעה שבפרסום אודותיו לא היה משום לשון הרע וחייבה את זאבי בתשלום הוצאות הנתבעים ושכר טרחת עורך דין בסך עשרת אלפים שקלים.

זאבי הגיש בנובמבר 2009 תביעת לשון הרע על סך 250 אלף שקל נגד העיתון ונגד שועלי, בעקבות פרסום ידיעה בדבר פרישתו. תביעתו של זאבי התייחסה לכתבת השער שפורסמה במוסף הספורט של מעריב, בה נכתב תחת הכותרת "דגל לבן" כי זאבי לא ייסע לאליפות העולם בג'ודו שתקיימה ברוטרדם וכי הוא נמצא על סף סיום הקריירה המקצועית שלו. בתביעתו טען זאבי כי הכתב לא ביקש את תגובתו לידיעה וכי ידיעת תיקון שפורסמה למחרת בה הוא מצוטט כאומר שייסע לאליפות העולם, פורסמה בצורה שאינה מבהירה לטענתו את הטעות שבידיעה המקורית ואינה מתנצלת עליה. זאבי טען כי הפרסום גרם לו נזק תדמיתי ומותגי שיכול לפגוע בהכנסותיו מאחר שכספורטאי מקצועי הוא מתפרנס בעיקר מחסויות ופרסומות.

השופטת כהן קבעה כי הפרסום היה משום הבעת דעה, שרשאי להביע עיתונאי ספורט על ספורטאי וכי הדברים שנכתבו בכתבה שאינן בגדר עובדות הינם בגדר הבעת דעה מותרת. עוד כתבה השופטת כי הפרסום אינו כולל לשון בוטה או חסרת רסן וכי היה בו עניין ציבורי וכי לא היה בו כל דופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully