וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים: "התנהלותם של בעלי ערוץ 10 מטרידה"

אמילי גרינצווייג

12.9.2011 / 13:30

איגודי היוצרים מפרסמים היום גילוי דעת חריף התומך בעובדי חדשות 10 נוכח התערבותם של בעלי הערוץ בתוכן המשודר: "זוהי שעה קשה"

איגודי היוצרים הפיצו היום גילוי דעת התומך ומביע הזדהות עם עובדי חברת החדשות של ערוץ 10, זאת בעקבות ההתנצלות בפני שלדון אדלסון שפורסמה ביום שישי האחרון, תוך התערבות בעלי המניות בתכנים המשודרים והתפטרותם של מנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן וכן רותי יובל וגיא זוהר.

"זוהי שעה קשה לא רק להם, כי אם לכל שוחרי חופש הביטוי וחופש העיתונות במדינת ישראל" נכתב בגילוי הדעת מטעם האיגודים, "עיתונאי יכול לטעות, אין בכך כל ספק, ומשעשה כן חובה עליו להתנצל באופן כן ובלתי מסויג. אלא שהתנצלות יכולה לנבוע אך ורק מטעות אמיתית שנעשתה ומהכרה של העיתונאי בה, ובשום פנים ואופן לא כתוצאה מאיומים כלכליים של בעל ההון שלעיתונאי אין שום סיכוי לעמוד מולם. אין ערך להתנצלות כזו ואין ערך לעיתונות שכזו, שבעלי הון מסוימים שפועלים בחברה הישראלית מנסים לכפות עלינו".

היוצרים מדגישים את חומרת המקרה וכותבים "למרבה הצער, זו כמובן אינה הפעם הראשונה שעיתונאים בישראל נאלצים להעמיד את היושרה העיתונאית שלהם אל מול האינטרסים, כלכליים ואחרים, של הבעלים של כלי התקשורת בהם הם עובדים. אבל קשה לזכור מקרה כזה, שבו בעל הבית אפילו לא מנסה להסתיר את הכפפת האתוס העיתונאי בפני שיקולים זרים. על רקע מצבו העגום של השידור הציבורי במדינת ישראל, שאינו מצליח להוות אלטרנטיבה ראויה לשידור המסחרי, יותר משהיא עצובה ההתנהלות של בעלי ערוץ 10 בעיקר מטרידה".

הרשות השניה דנה בשעה זו עם בכירי ערוץ 10 וחדשות 10 בפרשה. אלון בן דוד יגיש ביום שישי הקרוב את מהדורת "השבוע", במקומו של גיא זוהר. אולם בשלב זה אין מדובר במינוי קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully