וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם סודיות: רותי יובל לא השיבה לשאלות מועצת העיתונות

אמילי גרינצווייג

15.9.2011 / 18:55

מועצת העיתונות היתה אמורה לדון בהתנצלות של חדשות 10 בפני שלדון אדלסון ומעורבות בעלי המניות בפרשה, אולם נשיאת המועצה דורנר החליטה שאין תשתית מספקת לדיון

מועצת העיתונות לא תדון במעורבות בעלי המניות של ערוץ 10 בהתנצלות מערכת "השבוע" בפני שלדון אדלסון, עד שיתקבלו העובדות הנוגעות בפרשה, כך הודיעה הערב נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר.

רותי יובל, עורכת מהדורת "השבוע" שהתפטרה בעקבות הפרשה הגיעה אמנם לדיון, שאמור היה להתקיים היום במועצת העיתונות, אולם הסבירה כי אינה יכולה לדון בפרשה בשל הסכם סודיות גורף בין הצדדים: ”הייתי שמחה לבוא ולפרט על כל הפרשה לולא היינו כבולים בהסכם סודיות שאני אפילו לא יודעת מה מרכיביו אבל ההנחיות שקיבלתי הן שהוא הסכם גורף", אמרה יובל והוסיפה: "אני חושבת שהתנצלות זה חלק מעבודתו של עיתונאי. קלישאה מדויקת לגמרי ואני חושבת שאנחנו יכולים וצריכים לעשות כמיטב יכולתנו כדי שהאינפורמציה שאנחנו מביאים לציבור תהיה מדויקת. יש מקומות, כשהיא לא מדויקת עד הסוף, אין שום בושה להגיד טעיתי ולדייק את הדברים".

יובל לא השיבה לשאלות שהפנו אליה חברי המועצה ואמרה: ”אני אפילו לא יכולה להסביר את הסיבות לכך שהתפטרתי כמו זהר ובנזימן כי כאמור אנחנו כבולים בהסכם סודיות. אני לא נגד התנצלויות. אני חושבת שבמקומות שלא מדייקים תפקידו של העיתונאי לתקן ולהבהיר ולהתנצל (...) היות שאני כבולה להסכם והיות שצד השני לא לגמרי שומר על זה ובאמצעות יחצנים הגיעו חלקי דברים וחלקם פורסמו ללא תגובה. תבדקו את העבודות לא צריך לנסוע ללאס וגאס ולמקאו מספיק לראות את ההתנצלות ואת הכתבה".

נשיאת המועצה דורנר, סיכמה את הדיון ואמרה כי אין טעם לדון בנושא, וכי ההחלטה להכניס את הנושא לסדר היום התקבלה בעקבות פנייה של חברי כנסת: “הדיון איננו בשל, אנחנו צריכים את העובדות יש פה דברים אניגמטים. אם תהיה לנו תשתית ציבורית עם טעם ציבורי ולא רק פרטי נדון בזה. די לצרה בשעתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully