וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות בשליטה

אמילי גרינצווייג

17.10.2011 / 13:13

מרבית גופי התקשורת צפויים לחתום על אמנה שהפיץ דובר צה"ל בה הם מתחייבים שלא לצלם את גלעד שליט או בני משפחתו במשך 45 ימים. ב-ynet מתנגדים לאמנה זו

דובר צה"ל הפיץ בין גופי התקשורת השונים טיוטת אמנה שמסכמת את אופן הסיקור התקשורתי בתקופה שלאחר שובו של גלעד שליט מהשבי. האמנה, שנכתבה על ידי אנשי יחידת דובר צה"ל, קיבלה את בירכתה של משפחת שליט, מועצת העיתונות ואגודת העיתונאים בתל אביב ונכתבה גם בתיאום עם קצין הרפואה הראשי.

גופי התקשורת שיחתמו על האמנה מתחייבים לא לצלם ולפרסם תמונות סטילס או וידאו שיפרו את פרטיותו של שליט במשך 45 ימים משובו לישראל, , למעט במקרה של קבלת אישור מפורש לכך ממשפחת שליט. הגופים החותמים יתחייבו גם שלא לצלם בסטילס או בוידאו את חלונות בית משפחת שליט לרבות מרפסות או חצרות בדרך שתאפשר זיהוי אדם כלשהו. כן לא תצולם יציאתו של שליט מבית המשפחה אל רכב המשפחה או רכב אחר שישמש אותו, כמו גם כניסתו לכלי רכב ונסיעתו ברכב, בשום שלב ודרך. בנוסף יתחייבו הגופים לשמור על שקט בסמוך לבית משפחת שליט ולא להפעיל מכשירים מכניים, כגון גנרטורים. כמו כן לא יופעל אור חזק לכיוון או ליד הבית.

בדובר צה"ל מנמקים את האמנה בניסיון לשמור על פרטיותם של שליט ומשפחתו, "אין באמנה זו כדי לעמעמם ולו במעט את אור התמיד של זכות הציבור לדעת. תכליתה היחידה היא לערוך איזון ראוי בין זכות עליונה זו לבין זכותם של רס"ל שליט ומשפחתו לפרטיות. פרטיות זו חיונית בין היתר לשיקומם כמשפחה וכן להתאוששותו ולהבראתו של גלעד מתקופת השבי הארוכה".

אמנה זו היא למעשה הרחבה של ההסכמה אליה הגיעו חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10, בה קבעו בעצמן מגבלות באופן הסיקור. במסגרת ההסכמה החליטו החברות כי יתקיים פול מרגע נחיתתו של שליט ועד להגעתו לביתו. ברשות השידור ציינו בנושא זה כי יפעלו לפי כללי מסמך נקדי, הכולל בתוכו את נושא הגנת הפרטיות ועל כן אין בכוונת הרשות לחתום על אמנה זו. במעריב יחתמו על האמנה ואף הנחו את הכתבים והצלמים לפעול לפיה.

גורמים בכירים בכלי התקשורת השונים ציינו כי אחת הבעיות עם המסמך היא פרק הזמן שנקבע ומגביל את הצילום והסיקור לתקופה של 45 יום, פרק זמן ארוך מדי לטענתם. ynet לא יחתום על האמנה, גורמים באתר אמרו לוואלה! ברנז'ה: "התנאים שהוצגו באמנה של דובר צה"ל הנם בלתי סבירים ולכן אין לנו כוונה לחתום עליה". בעיתון ידיעות אחרונות עדיין בוחנים את הנושא ובישראל היום יחתמו רק אם כל שאר כלי התקשורת יחתמו ובתנאי שיפורסמו הסנקציות שינקטו נגד מי שיפר את ההחלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully