וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שאמה הכהן: "יתכן שאלה ימיו האחרונים של ערוץ 10"

אמילי גרינצווייג

26.10.2011 / 13:29

יושב ראש ועדת הכלכלה אינו מתכוון להענות לבקשת מנכ"ל הערוץ לדחות בשנה את תשלום חובותיו. מנשה סמירה: "מוטב שלא נדבר על סגירה של ערוץ בימים אלה"

האם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ כרמל שאמה הכהן סבור כי ערוץ 10 עומד לפני סגירה? בחשבון הפייסבוק שלו כתב חבר הכנסת: "בקשת ערוץ 10 בועדת הכלכלה לדחיית תשלום חובותיו למדינה נראית חסרת סיכוי כרגע... מכאן שיתכן שאלה ימיו האחרונים של ערוץ 10".

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי ביקש אתמול (שלישי) מוועדת הכלכלה, לדחות את מועד תשלום חובות הערוץ. מדובר בחובות בסך 60 מיליון שקלים, אותם צריך ערוץ 10 להחזיר עד ל-31 בדצמבר 2011. מתוכם תחזיר המדינה לערוץ 16 מיליון. אל הבקשה הצטרפה הרשות השנייה שטענה כי יש להקל על הערוצים נוכח המצב הכלכלי וההאטה בשוק הפרסום. הרשות השניה ביקשה לדחות את מועד התשלום לפחות בשנה, עד סוף שנת 2012.

הערוץ נמצא במצב כלכלי בעייתי לאחרונה נוכח הירידה בהכנסות משוק הפרסום, המעבר לירושלים והעובדה כי בחודשים האחרונים בעלי המניות של הערוץ אינם מזרימים לו כספים. בעקבות זאת מעכב הערוץ תשלומים לחברות הפקה וכמו כן עומד בפני גל קיצוצים ופיטורים. גורם בכיר בתעשייה העריך כי קיים קשר בין חוסר נכונותו של חבר הכנסת שאמה לדחות את התשלום לבין לחץ מצדם גורמים פוליטיים המעוניינים להקשות על הערוץ מאז שידור תחקירי ביביטורס וההתנצלות בפני שלדון אדלסון. גורמים אחרים טוענים, עם זאת, כי לא מן הנמנע שהדיווחים על מצבו הכלכלי הקשה של הערוץ נועדו על מנת ללחוץ על חברי הכנסת לבטל את דרישת המעבר של חדשות הערוץ לירושלים.

ערוץ 10: "מאמינים כי ח"כ שאמה הכהן יפעל למניעת סגירת הערוץ"

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "מוטב שלא נדבר על סגירה של ערוץ בימים אלו, לאחר כל ההשקעות וערב כל הרפורמות הצפויות. כנראה שזה גם לא המצב נוכח ההשקעות וההתפתחויות הצפויות בערוץ. לנוכח העובדה שזכייני הרשות השנייה עומדים בשנים האחרונות במחויבויות התוכן והמחויבויות הרגולטריות ובתשלומים השונים, ולנוכח העובדה שמדובר על החזר חובות משנים עברו שאינם נוגעים לתוכן, וחלקם אמורים לחזור לזכיינים עצמם, אני סבור שבעת הזו ניתן לשקול באופן חיובי את הבקשה לדחות את החזר בשנה כדי שפעולותיהן בתחומי היצירה והמסך לא יפגעו. בכל מקרה, החזר חובות אלו נקבע לתקופה של שנתיים שלוש ושנה נוספת הנה בהחלט סבירה".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ערוץ 10 עומד בכל מחויבויותיו, השיב את כל מחויבויות העבר והשלים את כל החוסרים שנצברו בתכניות הסוגה העילית משנת 2004, כפי שצוין שחור על גבי לבן בדו"חות הרשות השניה. חברת החדשות נמצאת בימים אלו בעיצומו של תהליך המעבר לירושלים כפי שנדרש בחוק וזאת חרף הקשיים הכלכליים החריפים בהם נתון שוק הטלוויזיה כולו. אנחנו מאמינים כי בנסיבות אלה, יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן, יפעל ככל יכולתו למניעת סגירה של ערוץ טלוויזיה וחברת חדשות בשל עניין שהוא טכני במהותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully