וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בחדשות 10: תיקון חוק הרישיונות יביא לסגירתנו

אמילי גרינצווייג

1.11.2011 / 18:34

גורמים בחברה הביעו חשש מכך שאם קשת ורשת יוכלו להחזיק במשותף בחדשות 2, גם אם אחת מהן תמשיך לשדר בזיכיון, הדבר יביא להחלשת חדשות 10 או סגירת החברה במקרה של מיזוג

גורמים בחדשות 10 מביעים חשש מתמיכת משרד התקשורת בתיקון לחוק הרשות השניה, שיאפשר לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת להחזיק במשותף בחברת החדשות של הערוץ, גם במידה ואחת הזכייניות תמשיך לשדר באפיק 22 במסגרת השידורים בזיכיון והזכיינית השנייה תעבור לשדר ברישיון. בחדשות 10 טוענים שהתיקון ירוקן מתוכן את הכוונה לפתוח את השוק לתחרות, שכן מעבר להקלה הכספית שיקבלו קשת ורשת בכך שלא יצטרכו להקים קמת חברת חדשות חדשה, יתמודד ערוץ 10 עם תחרות משני גופים, שמגובים בחברת החדשות החזקה של ערוץ 2.

עוד טוענים גורמים בחדשות 10 כי מצב בו קשת תבקש רישיון, יחייב את רשת להחזיק מערך שידורים של שבעה ימים, דבר שמעלה את סיכויי המיזוג בין רשת וערוץ 10. מצב שכזה, טוענים בחברה, יביא לבליעה של ערוץ 10 לתוך רשת וייתר את הצורך בחדשות 10, שכן חדשות 2 תישאר בבעלותה של רשת.

בחוק המעבר לשידור ברישיונות אושרה האחזקה המשותפת בחברת החדשות, עד לשנת 2015, במידה ושתי הזכייניות יעברו לרישיון. בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שהתקיים בשבוע שעבר העלה ח"כ רוברט טיבייב (ישראל ביתנו) את האפשרות לפיה הזכייניות יוכלו להחזיק בחדשות 2 במשותף, גם אם רק אחת מהן תעבור לשידור ברישיון ומשרד התקשורת הביע תמיכה בתיקון זה.

רשת הביעה לא אחת את כוונתה להמשיך ולשדר בזיכיון ולטענת גורמים בשוק, אחת הסיבות להסכמת משרד התקשורת לתיקון לחוק היא על מנת להגביר את הסיכויים כי קשת תעבר לשידור ברישיון. במקרה בו קשת לא תעבור לשידור ברישיון עלול הדבר לטרפד, הלכה למעשה, את הרפורמה בשוק הטלוויזיה והמעבר לשידור ברישיונות שבבסיסו עומד הרצון לפתוח את השוק לתחרות.

מערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully