וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: פיטורים ומכירת נכסי נדל"ן

אמילי גרינצווייג

3.11.2011 / 14:39

על פי החלטת הממשלה, הכנסות ממכירת הנכסים לא יופנו למימון הרפורמה, אלא יישמרו בחשבון סגור וישמשו לבניית קריית רשות השידור. עובדים ברשות הוזמנו לשימוע

רשות השידור צפויה להתחיל בחודשים הקרובים במכירת נכסי הנדל"ן שלה. זאת, בהתאם להוראת השר הממונה על חוק רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומתוך ניסיון להשלים את הכספים הנדרשים למימון הרפורמה. ברשות הוחלט כי נכס הנדל"ן הראשון שיימכר יהיה מחסן רשות השידור בשכונת רוממה בירושלים, ששימש בעבר כמקום משכנה של מכללת בצלאל.

שווי הנכס מוערך ביותר מ-40 מיליון שקלים, אולם לפי הערכת שמאי ובדיקה כלכלית שהזמין סמנכ"ל הכספים ברשות השידור, ערן הורן, מכירת הנכס תשאיר בידי הרשות סכום נקי של כ-28 מיליון שקלים. יחד עם זאת, קיימת החלטת ממשלה, כמו גם החלטה של ועדת הכספים של הכנסת, הקובעת כי הכסף ממכירת המחסן שברוממה יישמר בחשבון סגור וישמש לבניית קריית רשות השידור ולא למימון הרפורמה. בתגובה, טוענים ועדי העובדים ברשות כי מהלכים אלו מוכיחים שהאוצר אינו מעוניין לקיים את חלקו ולממן את הרפורמה וכראיה לכך אינו פועל לשנות את החלטת הממשלה בנוגע לנכס.

במקביל, עשרות עובדים בחטיבות שונות ברשות קיבלו זימונים לשימוע לפני פיטורין, בגין קיצוצים תקציביים. כל העובדים שזומנו עובדים ברשות פחות משלוש שנים ובין היתר מדובר בעובדים בחטיבת החדשות.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בהתאם להנחיית ראש הממשלה מחודש יולי 2011, נבחנת האפשרות למימון הרפורמה באמצעות מימוש נכסי רשות השידור,זאת מתוך תפיסה שעוגנה בהחלטת ראש הממשלה, לפיה אין מקום להרחבת המימון מכספי הציבור לרשות השידור.למרות הזמן שחלף מאז הנחיית ראש הממשלה, מסמכים ראשוניים בנושא הגיעו למשרד האוצר רק השבוע, ועל כן, אנו נדרשים ללמוד את הנתונים טרם קבלת ההחלטה". יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, מסר בתגובה למכתבי השימוע: "אנו מתנגדים בחריפות למהלכים וננקוט בכל צעד אפשרי על מנת למנוע אותם". מרשות השידור נמסר: "לעניין הנדל"ן, השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור הנחה את הרשות לממן את הרפורמה באמצעות נדל"ן הרשות. מוסדות רשות השידור וההנהלה בודקים עתה את הנושא. בהתייחס לקיצוצים במערכת החדשות נמסר: "ברשות השידור, בכל המדיות במטה ולא רק בחדשות, מתקיים תהליך התייעלות פנימי שכולל בדיקת תקנים שהוספו בשנים האחרונות. לאחר שתסתיים הבדיקה, תתקבל החלטה בנוגע לכל אלו שזומנו לשימועים בכל הרשות, במטה ובמדיות".

האוצר דורש: בדיקות שכר ברשות השידור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully