וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים נגד חדשות 10: עתרה לבג"צ נגד המעבר לנווה אילן

מילי גרינצווייג

3.11.2011 / 16:49

עיריית ירושלים מחריפה המאבק נגד מעבר הערוץ לנווה אילן ועתרה בנושא לבג"צ: "התחמקות מהמעבר לירושלים היא מדרון חלקלק", אמר ראש העירייה ניר ברקת

עיריית ירושלים עתרה היום (ה') לבג"צ בדרישה להורות לערוץ 10 להעתיק את משכנו הקבוע לתחומיה המוניציפליים של העיר ירושלים. העתירה הוגשה נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שר התקשורת וערוץ 10.

בעתירה דורשת העירייה מבג"צ להורות לרשות השנייה לנמק מדוע היא אינה מורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של ערוץ 10 להעביר את משכנן הקבוע לירושלים. כמו כן, מבקשת העירייה מבית המשפט להוציא צו המורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של הערוץ לחדש את פעולות ההיערכות למעבר לירושלים עד סוף שנת 2011, וכן לעצור את כל היערכות המעבר לנווה אילן.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בעיריית ירושלים כבר הודיעו על כוונתם לעתור בנדון, זאת לאחר שהעירייה פנתה במכתב חריף לרשות השניה בדרישה שחדשות 10 תעבור לשדר מתוך ירושלים ולא נווה אילן. לטענת העירייה, מעבר לכל מקום אחר פרט לירושלים מהווה הפרה בוטה של הוראות החוק ותנאי הזיכיון. הדרישה מנוגדת למצב הקיים, בו פסיקת בית המשפט אפשרה לחדשות 2 לשדר מנווה אילן כחלק מיישום חוק הרשות השנייה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הורה על הגשת העתירה לאחר הודעת הערוץ כי יעבור ליישוב נווה אילן ולא לתחומיה המוניציפליים של ירושלים ואמר: "מעבר ערוץ 10 לירושלים הוא צעד חשוב בחיזוק כלכלתה ומעמדה של בירת ישראל. אנחנו נפעל לסייע לערוץ באמצעות חבילת הטבות ונילחם למען חיזוקה של העיר ולמימוש החוק כלשונו. התחמקות מהמעבר לירושלים היא מדרון חלקלק שעלול לפגוע בחוסנה של העיר. עלינו להמשיך את התנופה כלכלית החלה בבירת ישראל במטרה ליצור בה מקומות תעסוקה נוספים ולמשוך אליה אוכלוסייה איכותית וצעירה".

ערוץ 10 מסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את כתב העתירה. כשנקבלו נלמד אותו ונגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully