וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פרשת ההתנצלות: הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד חדשות 10

אמילי גרינצווייג

3.11.2011 / 20:34

הרשות השנייה קבעה כי נפל פגם בהתנהלות חדשות 10 בעניין ההתנצלות בפני שלדון אדלסון. עם זאת קבעה שלא הובאו בפניה ראיות להתערבות הבעלים בנושא

צילום מסך

מועצת הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד חדשות 10. זאת, בעקבות התנהלות החברה בפרשת ההתנצלות ששודרה בתוכנית "השבוע" כלפי שלדון אדלסון. בתוכנית שודרה התנצלות של חברת החדשות בפני אדלסון על תחקיר ששודר במסגרת אחת המהדורות מספר שבועות קודם לכן.

בעקבות החלטת החברה לשדר את ההתנצלות, התפטר מנכ"ל החברה, ראודור בנזימן ואחריו התפטרה עורכת התוכנית רותי יובל ואילו מנחה התוכנית, גיא זהר, התפטר בשידור חי עם תום המהדורה, בזמן שרול הקרדיטים בסיום התוכנית נותר ריק, כאות מחאה על ההתנצלות.

הרשות השנייה קבעה כי "נפל פגם בכך שדירקטוריון החברה לא קיים דיון בנושא, באופן אשר היה מאפשר לעורך הראשי להביע בפני הדירקטוריון את עמדתו, תוך קיום דיון יסודי בסוגיה". כמו כן קבעה הרשות כי לא הובאו בפניה ראיות המעידות על מעורבות של בעלי המניות בתכני החדשות או נוסח ההתנצלות.

הרשות החליטה לקדם מספר צעדים על מנת למנוע הישנות של מקרה דומה בעתיד. בין היתר, דורשת הרשות כי חדשות 10 תפקיד ערבות בנקאית לקיום התחייבויותיה ועצמאות שידוריה בסך 4 מיליון שקלים. עוד נדרשת הגדלת סכומי הביטוח מפני תביעות, בעניין זה נדרשה גם עמדת חברת החדשות של ערוץ 2. בטרם כינון הצעדים הנדרשים תקיים הרשות שימוע לחברות החדשות בעניינם.

כמו כן בכוונת הרשות לקדם תיקון חקיקה להגדלת משקל הדירקטורים מטעם הציבור בדירקטוריון החברה וכן בחינה של תקנון החברה כדי לאפשר רוב מיוחס בדירקטוריון בנושאים מיוחדים.

צעדים אלו מתווספים להודעת מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, על כך שבכוונת המשרד לבדוק את התנהלות חדשות 10 בפרשה, זאת לאחר פנייה של אגודת העיתונאים בתל אביב בנושא. בנוסף, מועצת העיתונות דנה גם היא בנושא בנוכחות רותי יובל, אולם האחרונה לא השיבה לשאלות בנושא בשל הסכם סודיות שחתמו אנשי החברה בנוגע לפרשה.

מערוץ נמסר בתגובה: "אנו שמחים על כך שמעתה ברורה לכולם העצמאות של חדשות 10. נשמח לדון עם הרשות השנייה ואנשי חדשות 2 בצעדים אפשריים כדי לשמר את העצמאות של חברות החדשות לחיזוק הפלורליזם ושוק הדעות".

מבקר המדינה יבדוק את התנצלות חדשות 10 בפני אדלסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully