וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: שיבוש השידורים בתגובה לפיטורין

אמילי גרינצווייג

6.11.2011 / 14:19

נציגי העובדים ניסו להיכנס לחדרו של יו"ר הרשות, אמיר גילת, להביע את מחאתם ולדרוש את מעורבתו, אך הוא סירב לשוחח איתם: "אני לא מוכן לשמוע את הדברים בבריונות"

נמרוד סונדרס

(האזינו: יומן הכלכלה מסתיים מוקדם מהצפוי)

אגודת העיתונאים בירושלים ו-ועד העיתונות ברשות השידור החלו לשבש היום (ראשון) את שידורי יומני הרדיו בעקבות הכוונה לפטר עשרות מעובדי הרשות. ב-15:30 התקיימה אסיפת מחאה של העיתונאים ברשות השידור, שקראו לוועד המנהל להתערב ולהורות להנהלת הרשות לחזור בה מכוונתה לפטר עובדים. המכונסים במקום ניסו להיכנס לחדרו של יו"ר הרשות, אמיר גילת על מנת להביע את מחאתם ולדרוש את מעורבותו. גילת סירב לשוחח עם העובדים וביקש שיקבעו פגישה מסודרת: "אני לא מוכן לשמוע את הדברים בבריונות".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בשבוע שעבר קיבלו עשרות מעובדי הרשות (המועסקים בה פחות משלוש שנים), מכתבי זימון לשימוע שלפני פיטורין.

יומן הכלכלה שהחל ב-16:15 היה הראשון להיפגע. המגיש מנחם פרידמן צפוי להקריא את הודעת האגודה ו-ועד העיתונות ולאחריה יסגור את השידור עד 16:45. מחר תגיש אגודת העיתונאים בקשה למתן צווי מניעה כנגד מכתבי הזימון לשימוע שלפני פיטורין. יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, מסר בתגובה: "אלו פיטורים של כ-30 אנשים, זה לא בן אדם אחד פה או שם. זה מהלך גדול. סנונית. מדובר בעוד כמה עשרות עובדים בהמשך ולכן אסור לשתוק. אין לנו זכות קיום כנציגי עובדים אם נעבור על כך בשתיקה". זקן הדגיש כי צעדי ההנהלה נעשו ללא הידברות מוקדמת עם העובדים ונציגיהם. בהמשך צפויים נציגי האגודה והוועד להתכנס על מנת לתכנן את המשך צעדיהם, שיכללו שיבושים נוספים בקול ישראל ובערוץ הראשון שיוחרפו ביום חמישי.

אמיר גילת. נמרוד סונדרס
לא בבריונות. אמיר גילת/נמרוד סונדרס

חבר הכנסת, ד"ר נחמן שי, פנה ליו"ר ועדת החינוך, אלכס מילר, בבקשה להעלות את נושא הפיטורין באופן דחוף לסדר היום. "הפיטורין ברשות השידור שהיא גוף ממלכתי, מעלים חשש ללחצים פוליטיים בניהול הרשות ובהחלטותיה", אמר שי והוסיף, "מן הראוי שהחלטות אלה ייבדקו על ידי גורם עצמאי, כמו מבקר המדינה על מנת להבטיח התנהלות תקינה וראויה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור נמצאת בתהליך בדיקה של התייעלות פנימית ובמסגרת זו זומנו עובדים לשימוע בכל אגפי רשות השידור".

רשות השידור: עורכת "סדר יום" של קרן נויבך ברשת ב' פוטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully