וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ראש הממשלה נגד רביב דרוקר וברוך קרא?

אמילי גרינצווייג

7.11.2011 / 10:53

גורם בחדשות 10 טוען כי בלשכת ראש הממשלה סימנו את רביב דרוקר וברוך קרא ונאמר כי אם השניים יעזבו - תתאפשר הקלה בחובותיו של הערוץ. לשכת רוה"מ: "טענות מופרכות"

בכיר בחדשות 10 טוען כי הועברו לערוץ מסרים ממקורבי ראש הממשלה, לפיהם אם העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא לא היו בערוץ "היה הרבה יותר קל לעזור לו". מסרים אלו מגיעים על רקע זאת הדיון המתוכנן מחר בוועדת הכלכלה בשני תיקוני חקיקה, דחיית תשלום חובות העבר ואישור החזקה במשותף של חברת החדשות של ערוץ 2. שני הסעיפים משפיעים משמעותית על ערוץ 10 וחברת החדשות.

המתיחות בין לשכת ראש הממשלה לדרוקר, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, גבר בזכות תחקיריו הביקורתיים הקשורים בראש הממשלה ובראשן חקירת פרשת "ביביטורס", שעסקה בנסיעותיו של ראש הממשלה. בעקבות חשיפותיו של דרוקר אף נפתחה חקירה של מבקר המדינה. בתגובה, תבע ראש הממשלה את דרוקר לדין.

גורמים בחברת החדשות מעריכים כי הנקיבה בשמו של ברוך קרא נובעת מתפיסתו כחלק מ"כנופיית שלטון החוק" המצדדת תדיר בשמירה על עליונות בית המשפט העליון בנושאים כמו פסילת חוקים ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

מחר (שלישי) כאמור תדון ועדת הכלכלה בתיקון להצעת חוק הרחבת מערך עידן + לפיו ידחו תשלומי חובות העבר של ערוץ 10 בשנה ל-31 בדצמבר 2012. מדובר בחובות של 60 מיליון שקלים (מתוכם יושבו 16 מיליון) אותם מחויב הערוץ לשלם עד ל-31 בדצמבר 2011. חברי הכנסת הביעו בדיון האחרון את התנגדותם לבקשת הדחייה ויו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) טען כי הערוץ קרוב לסגירה.

מתקשורת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדובר בטענות מופרכות וחסרות שחר". בערוץ 10 סירבו להגיב לדברים.

ח"כ שאמה-הכהן: "יש ח"כים שרואים בערוץ 10 גורם שחורג ממרחב האובייקטיביות"

"יכול להיות שאם ידחו את החוב הערוץ ינצל, אבל יש עוד משוכות רבות שחלקן נראות בלתי עבירות עבור הערוץ. בעיקר המכשלה הפוליטית" אמר ח"כ שאמה-הכהן לוואלה! ברנז'ה. "בכנסת אין כרגע רוב כדי לתת את הקרדיט הזה לערוץ, מכל מיני סיבות. הערוץ סובל משתי מצוקות – מצוקה כספית ומצוקה פוליטית. מבחינה פוליטית, זו לא הפעם הראשונה שהערוץ מבקש הנחות ודחיות, וכן יש חברי כנסת שרואים בו ערוץ שחורג ממרחב האובייקטיבי הסביר". שאמה מוסיף ומבהיר: "הערוץ נתפס כמגמתי ובעל אג'נדה כמעט פוליטית. יש סיכוי ממש שהערוץ ייסגר, שזה בעצמו מצב דרמטי. העובדה שהערוץ מבטל הפקות, דוחה תשלומים ומתחנן על נפשו, זה מצב לא בריא – אבל עד הרגע האחרון לא נדע, למרות שכרגע זה נראה סופני"

"אני מקווה שהם לא בונים על תפילות אלא מחפשים פתרונות אמיתיים", הוסיף שאמה-הכהן. "כרגע אין לי עמדה בעניין, היה ויתקיים דיון, נשמע את כל הנתונים ונגבש דעה. אין לי חשבון אישי עם ערוץ 10, אבל יש מפלגות וחברי כנסת אחרים שהולכים להצביע 'נגד' עם חיוך".

בהתייחס לטענות בדבר בקשת פיטוריו של דרוקר פרסם שאמה הודעה לפיה: "למרות שברור לי שמדובר בפרסום הזוי ומניפולטיבי, וכן רק בכדי להסיר כל ספק בעניין, הודעתי למנכ"ל ערוץ 10 שאם יפוטר או ייפגע מעמדו של העיתונאי רביב דרוקר, אז באמת ערוץ 10 יאבד כל סיכוי לקבל סיוע מוועדת הכלכלה וגורלו באמת יחרץ עוד לפני קיום ההצבעה".

במשרד האוצר מתנגדים גם הם לבקשת הדחייה: "במסגרת הליך חקיקה מהיר שיזמה הממשלה התאפשרה דחיית חובות זכייני הטלוויזיה המסחרית עד לתום שנת 2011, בעת ההיא לא היתה ודאות ביחס להתקדמות חקיקת המעבר לרשיונות, ובהתאם לכך שרר בשוק חוסר וודאות ביחס לאופק הכלכלי של הערוצים השונים, בנסיבות אלו היתה הצדקה למהלך כה משמעותי", מסר המשרד בתגובה. "אלו אינן הנסיבות היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully