וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ערוץ 10: "מקווים שלא ייגמר בבכי"

אמילי גרינצווייג

9.11.2011 / 10:46

אווירת נכאים, סערה פוליטית וההתמודדות בהומור של גיא לרר: ערוץ 10 נערך לתקופה הקשה בחייו ביום שאחרי ההחלטה שלא לדחות את חובותיו

אין צמד מילים טוב יותר מ"אווירת נכאים" כדי לתאר את הלך הרוח בערוץ 10 ביום שאחרי החלטת ועדת הכלכלה שלא לדחות את מועד תשלום חובות הערוץ. בכירים בערוץ הביעו אכזבה קשה מהתנהלות חברי הכנסת בדיון, שמשמעותו האפשרית היא החשכת הערוץ במידה ואכן הבעלים לא יזרימו את הכספים הדרושים עד ל-31 בדצמבר השנה.

"רק אתמול פוטרו 27 אנשים, ובשבוע שעבר הודיעו על ביטולה של מחלקת הפיתוח של החדשות" הזכיר גורם בערוץ, שעתה צפוי לקיצוצים נוספים וכן לגרום לפגיעה בחברות ההפקה שעימן הוא עובד. רק לאחרונה הודיעו בערוץ על הקפאת מרבית ההפקות המתוכננות, ועל המשך העבודה רק על תוכניות הדגל של הערוץ "הישרדות" ו"היפה והחנון". "נראה שבעקבות ההחלטה יאלצו לחלט את ערבויות בעלי המניות או למצוא כספים בדרך אחרת, אבל בכל מקרה המצב ישפיע באופן קשה על חברות ההפקה ועלול אף להוביל לסגירה של חברות הפקה", הסביר גורם בכיר בענף. "ההשפעה תהיה על הצרכן ועל המסך ותהיה פגיעה ישירה בסוגה העילית".

משבר ערוץ 10 - כותרות אחרונות:
ועדת הכלכלה: לא לדחות את חובות ערוץ 10
ערוץ 10 מפטר עובדים בעקבות המשבר
הממשלה רודפת את ערוץ 10?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השורדים האחרונים. "היפה והחנון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בשוק אמרו כי מי שעלולה לספוג את המכה הקשה ביותר היא חברת אבוט רייף המאירי, מפיקת "הישרדות", "היפה והחנון" ו"הדור הבא-24/7", העובדת בצמוד עם ערוץ 10. בחברה סירבו להגיב לדברים. מאידך, הצביע גורם אחר על פגיעה דווקא בחברות ההפקה הקטנות יותר, נוכח המשבר: "לחברות הגדולות, למרות הפגיעה הקשה בהן, יש עוגנים של הפקות ריאליטי, וזה מייצב אותן", הסביר הגורם. "האחרים סובלים קשות. החברות הקטנות עובדות על הפקות בודדות אותן עצרו, מה הן יעשו בדיוק עכשיו?".

מנגד, ישנם קולות המבקשים להרגיע: "גם במקרה הקיצוני בו הערוץ ייסגר, לא ברור שתהיה לדברים השפעה כל כך מהותית על שוק התקשורת", אומר גורם בכיר בשוק ההפקות. "כיום אין שלוש זכייניות שמתפקדות. היום יש בפועל שני ערוצים שחיים, וכך יהיה גם אחרי שהסערה הזו תיגמר. לא צריך להתרגש, כל עכבה לטובה".

שר התקשורת משה כחלון במסיבת עיתונאים לקראת כניסתן של שתי חברות חדשות לשוק הסלולר, אפריל 2011. אורי לנץ
אחי, איפה אתה? השר משה כחלון/אורי לנץ

בשדה הפוליטי, ממשיכות הרוחות לסעור לאחר מה שתואר כ"רדיפה פוליטית" של הקואליציה את ערוץ 10: "הקואליציה התגייסה לעניין כאילו מדובר פה בחלוקת ירושלים", אמר ח"כ איתן כבל ממפלגת העבודה. "אין ספק כי מדובר פה בסגירת חשבונות פוליטיים עם ערוץ שמילא את תפקידו". "המחטף המכוער של הקואליציה מגשים את חזונו של ראש הממשלה - תקשורת צייתנית ואוהדת", אמר ח"כ נחמן שי מקדימה. "מחיקתו של ערוץ 10 ממפת התקשורת היא יום שחור לדמוקרטיה הישראלית".
יחד עם זאת, גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי יתקיים משא ומתן לפשרה והסדר בנוגע לתשלומים ובכל מקרה מציינים כי "במערכת הפוליטית דברים נוטים להסגר ברגע האחרון". באותו עניין, חשוב להזכיר כי גם המשבר הקודם אכן בערוץ נפתר בסופו של דבר. גורם בכיר בעולם ההפקות קרא לשר התקשורת, משה כחלון, להתערב: "איפה שר התקשורת? זהו שדה החיטה שלו", אמר הבכיר. תגובת משרד התקשורת לדברים לא נמסרה עד לשעת פרסום הידיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה אתם רוצים, שהוא יבכה? גיא לרר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויש, כמובן, מי שהצליח לקחת את כל הנושא בהומור. אמש פרסם גיא לרר, מגיש "הצינור" סטטוס בפייסבוק שלו בו כתב "מחפש עבודה". "אחרי כמה וכמה שנים קשות בערוץ פיתחנו, נגיד בעדינות, הומור יהודי גלותי", הסביר לרר בתגובה. "נקווה שהפעם זה לא יסתיים בבכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully