וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 10: "דברים בתקשורת לא משודרים עקב לחצים"

אמילי גרינצווייג

16.11.2011 / 12:01

בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת על התנצלות ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון, חשף יוסי ורשבסקי דינמיקה מטרידה בתקשורת. מכין התחקיר, אבנר הופשטיין: "אנחנו עומדים מאחורי כל מילה"

"אתם לא יודעים כמה דברים לא משודרים עקב לחצים", כך אמר הבוקר (רביעי) מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה שדנה בפרשת התנצלות חדשות 10 בפני שלדון אדלסון, לאחר שידור תחקיר עליו. "היו פניות לא נעימות לפני שידור התחקיר", סיפר ורשבסקי. "על אף זאת, חברת החדשות של ערוץ 10 זוכה לחופש בלתי רגיל שאינו שכיח במחוזותינו ומשלמים עליו מחיר כבד. אנחנו לא שמאלנים ולא ימניים, חברת החדשות עושה את עבודתה".

ראודור בנזימן, שהתפטר מתפקידו כמנכ"ל חברת חדשות 10 בשל כפיית ההתנצלות, אמר דברים דומים ולא פחות חמורים: "צריך להתפעל מסמיכות העניינים של פרשת ההתנצלות לבין דחיית חובות הערוץ", אמר בנזימן. "לאחר שידור תחקיר פרשת ביבי טורס (תחקיר של רביב דרוקר על נסיעותיו של ראש הממשלה – א.ג), פנה אלי אדם, לא מתוך הערוץ ואמר לי, 'זה התחקיר האחרון מסוג זה שהתפרסם פה ב-20 שנה האחרונות'. ההתנצלות הזו לא היתה צריכה להתקיים, בוודאי לא בנוסח שפורסם".

אבנר הופשטיין, הכתב שערך את התחקיר, אמר גם הוא דברים קשים על התנצלות הערוץ: "אני ועורכת התכנית לשעבר רותי יובל (שהתפטרה בעקבות ההתנצלות – א.ג) עומדים מאחורי התחקיר באופן מלא. כל מילה וכל אות ששודרו נבדקו היטב, הכל היה אמת, ואני מרשה לעצמי להגיד שפה ושם התחקיר לקה בזהירות יתר. אנו מצטערים שלא היה דיון משפטי, ואנו מקווים שיהיה דיון דרך מבקר המדינה, מועצת העיתונות וכל מי שירצה לבדוק".

הופשטיין גם קשר את הפרשה לאירועים האחרונים בכנסת ובתקשורת והיחסים ביניהן: "הכל קשור - העובדה שמאיימים על עיתונאים שיבואו איתם חשבון, שקראו לפטר עיתונאים בכירים, שמנו הוזכר במכתבים שקוראים לא להעסיק אותנו, העובדה שמאיימים לסגור את ערוץ 10 כל שני וחמישי וחוק לשון הרע בכנסת שמטרתו להכניס מורא ופחד אצל הכתבים, כך שבכל פעם שנרצה לחקור בעל כוח וממון נצטרך לחשוב מה זה יעשה לנו ולערוץ בו אנו עובדים".

"מופעלים עלינו לחצים כבדים מצד אנשי שלדון אדלסון לחזור מהתלונה למבקר המדינה", סיפר מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא, "הגיעו מכתבים גם למשרד מבקר המדינה". הוא הוסיף ואמר כי "הופעלו לחצים של בעלי הון לבטל כתבות ולהביא להתנצלות, המבישה והמשפילה של הערוץ. העיתונות מתביישת במה שהתרחש. אנחנו נקלעים לתופעה חמורה שמתרחשת בתקופה האחרונה בכלי התקשורת – שליטה וניסיון לשלוט באופן הגס ביותר בערוצי תקשורת. יש כאן מאפיה פוליטית בחסות לשכת רה"מ. יש גורמים פוליטיים שבוחשים בקדרה בכל הדרכים. מנסים לפגוע בערוץ 10 ובעובדי רשות השידור".

פרשת התנצלות ערוץ 10: הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה
פרשת התנצלות ערוץ 10: מבקר המדינה יתערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully