וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק לשון הרע: "נמשיך לפעול נגד החוק"

אמילי גרינצווייג

22.11.2011 / 9:30

ברוך קרא ואורי משגב, ממארגני כנס החירום, מבטיחים להפוך לאקטיביסטים. משגב: "החוק הזה לא ייכנס לספר החוקים"

התיקון לחוק לשון הרע שעבר אמש (שני) בקריאה ראשונה בכנסת לא השאירה את העיתונאים אדישים. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומרים שניים ממארגני כנס החירום של התקשורת, שנערך ביום ראשון האחרון, כי כבר בקרוב יתקיימו פעולות במטרה למנוע את המשך חקיקת החוק.

"מה שקרה אתמול בכנסת מחייב אותנו", אמר כתב ערוץ 10, ברוך קרא בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "זו בדיוק הנקודה בה אנחנו כעיתונאים משוחררים לחלוטין מאובייקטיביות ומחויבים לנקוט עמדה ברורה, ולהסביר לציבור שאין בהצעה הזו שום דבר שאמור להגן עליו אלא רק לפגוע בו ולחסום בפניו דברים שהוא מאוד רוצה לדעת".

"הפגיעה היא לא רק בפרסומים עיתונאיים אלא גם בחופש של אנשים להתבטא, בין באינטרנט טבין באמצעים אחרים, וכדאי שהציבור יבין את זה", הוסיף קרא. "הכנס שקיימנו לא היה חד פעמי. אנו מתכוונים לעקוב אחר התקדמות החקיקה הזו, להשמיע את קולנו ולהשפיע על מי שאפשר בזמן אמת . ננסה לנקוט בפעולות בשביל למנוע את החוק, אנו לא מתכוונים להסתכל על העניינים הזה מהצד אלא מתכוונים להשמיע קול ולהיות אקטיביסטיים. נעשה פעולות ברוח הדברים שנאמרו בכנס הזה".

"הצלחתי להיות מופתע לרעה", אומר עיתונאי ידיעות אחרונות אורי משגב. "מדברים על מי שהצביע בעד ונגד, אבל אני שואל איפה היו עוד 50 חברי כנסת שלא טרחו להיות שם. הכנס שעשינו השבוע לא נועד להיות קול קורא במדבר אלא סנונית ראשונה ממנה נעבור לצעדים אופרטיביים, ואנחנו מתכוונים לעבור לפעולות. יש לנו יעד מאוד ברור – אי אפשר שהחוק הזה יעבור. זה לא עניין של עיתונאים, זה עניין של אזרחי המדינה. זה חוק שעבר בתמיכתם ובהיעדרם של פרלמנטרים עלובים, גמדיים ופחדנים, ואנחנו נעזור להם לחזור לשפיות. אם החוק הזה יעבור, זה סוף האפשרות להתבטא, לעשות עיתונות וסוף הדמוקרטיה. אני אסתכן בתחזית שהחוק הזה לא ייכנס לספר החוקים".

חוק לשון הרע: סוף דרכה של העיתונות החוקרת - דעה
חוק לשון הרע עובר בכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully