וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה דיין: "יש סכנה ברורה ומיידית והיא באה מירושלים"

אמילי גרינצווייג

5.12.2011 / 21:15

בנאום חריף שנשאה בכנס אילת לעיתונות תקפה דיין את גל החקיקה האחרון והתערבות הממשלה בנעשה בתקשורת: "עיתונאית כמו קרן נויבך צריך לשאת על כפיים"

אילנה דיין ניצלה את הטקס המרכזי של כנס אילת לעיתונות הערב (שני) ותקפה את הממשלה והכנסת: "אנחנו צריכים להגיד להם שעיתונאית כמו קרן נויבך צריך לשאת על כפיים ולא על הצלב", אמרה דיין ביחס לעיתונאית רשות השידור, שהודחה מ"מבט שני" ופורסם כי נשקלת האפשרות להדיחה מהתוכנית "סדר יום" ברשת ב'.

"צריך לומר להם שהשידור הציבורי שייך לציבור ולא לפוליטיקאים", אמרה דיין ולאחר מכן גם רמזה לנעשה ברשות השידור והטלוויזיה החינוכית: "רובנו עובדים קשה כדי לברר את מה שהם לא רוצים שנדע", אמרה דיין. "יש כרגע סכנה ברורה ומיידית והיא מגיעה מירושלים".

דבריה של דיין מצטרפים לאלו של אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2, שאמר אמש כי "מישהו בלשכת ראש הממשלה מנסה לעשות סדר חדש בתקשורת". גם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, התייחס להחלטת מנהלי רשות השידור, יו"ר הרשות אמיר גילת ומנכ"ל הרשות יוני בן מנחם להחרים את כנס אילת ואמר: ”התביישתי בשבילם והתביישתי עוד יותר כשהם ניסו למנוע גם מעיתונאים, בכל מיני דרכים, להגיע". עוד אמר זקן כי "ההתאגדות, העמידה ביחד, רק זה יביא את הביטחון לעיתונאי. הביטחון התעסוקתי שנדרש כדי לעשות תחקירים ואת העבודה הציבורית שלו". זקן התייחס בדבריו לפרסומים על הדחתה של קרן נויבך מרשת ב' ואמר: ”אני יכול להגיד כי קרן נויבך תמשיך לשדר וכך גם כל העיתונאים ברשות השידור"

כנס אילת לעיתונות: אבי וייס נגד לשכת ראש הממשלה
כנס אילת לעיתונות: כל הדיווחים

בחלק המרכזי של הטקס הוענקו פרסי מפעל חיים מטעם הכנס לכתבת הצבא והביטחון של רשת ב', כרמלה מנשה ולעיתונאי ידיעות אחרונות, נח קליגר. קליגר לא יכול היה להגיע לקבל את הפרס בשל מצבו הבריאותי, ואת הפרס קיבלו בשמו בתו ואלון גולדשטיין, עורך המשנה של ידיעות אחרונות.

מנשה הגיעה לטקס וגם נשאה דברים מעל הבמה, ברוח דבריה של דיין: “אני רואה חשיבות רבה בכך שנציגת השידור הציבורי זוכה בפרס זה", אמרה מנשה, "שהרי עצם הזכייה מעידה על חשיבותו של הקול הצלול והנקי של עיתונות החפה מאינטרסים. אני מקווה שבכנס הבא תהיה התקשורת הישראלית מעבר לגל העכור הנשבר לחופיה עתה. שנדע עיתונות חוקרת, בודקת, משדרת וכותבת ללא חשש וללא משוא פנים, שחושפת את מה שמנסים להסתיר ולקרוע את מסך ההסתרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully