וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי היוצרים לכחלון: "למה לחסל ערוץ מצוין?"

אמילי גרינצוויג

21.12.2011 / 18:23

היוצרים זועמים על הכוונה לחייב את YES להוציא חצי מהפקות המקור שלה למפעילים עצמאייים: "מדוע יש טעם ביישום תקנות ביורוקרטיות אשר בינן לבין היצירה אין דבר וחצי דבר?"

מאות יוצרים חתמו על מכתב שקורא לשר התקשורת, משה כחלון, להתערב במאבק בין חברת הלוויין YES למועצת הכבלים והלוויין. המועצה תקיים מחר (חמישי) שימוע ל-YES בעקבות טענתה כי החברה אינה עומדת בכללי משרד התקשורת, לפיהם 50% מהפקות המקור המשודרות בפלטפורמה צריכות להיעשות בערוצים הנמצאים בבעלות מפעילים עצמאיים.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בעקבות מצב זה דנים כעת בחברת הלוויין באפשרות למכור את ערוץ הסרטים התיעודיים של החברה, YES דוקו.

לטענת היוצרים, הערוץ עומד במחויבויותיו הרגולטוריות ומציג סרטים באיכות גבוהה. "תמוהה בעינינו העובדה שדווקא בימים אלה בוחר הרגולטור לחסל את הערוץ המצליח הזה", נכתב במכתב. "אנו שואלים מדוע יש טעם ביישום תקנות ביורוקרטיות ורגולטוריות אשר בינן לבין העלאת איכות היצירה אין דבר וחצי דבר? בשביל מה לחסל ערוץ מצוין?".

על המכתב חתומים כמה מבכירי היוצרים הדוקומנטריים ובהם דורון צברי, ברק היימן, ג'ולי שלז, דויד אופק, מרק רוזנבאום, אסף אמיר ונילי טל. לדבריהם, הפקת הסרטים ב-YES מאפשרת לחברה לחסוך בעלויות ולהפנות את הכספים שנחסכים לטובת העלאת איכות היצירה.

בנוסף, פנו איגודי היוצרים במהלך השבוע ליו"ר המועצה בבקשה להשתתף בדיון ולהביע דעתם, אולם לאחר שהלה סרב לבקשתם, הם החליטו לפנות לחברי המועצה בנושא.
במכתב ששלח יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, לחברי המועצה ביקשו המפיקים לאפשר להם להציג את דעתם בנוגע להשפעת הדיון על שוק התקשורת: "לפני זמן מה פנינו בדחיפות ליו"ר המועצה, מר ניצן חן, במכתב דחוף, בו הדגשנו את הפגיעה הקשה שעלולה להיות לתעשייה אם המועצה תטיל את הקנס על חברת YES, כאשר הנפגעים הראשונים יהיו המפיקים ויתר היוצרים", כתב אמיר והוסיף: "הקנס הוא למעשה רפורמה. שינוי יסודי בהתנהלות זה שנים ושינוי כזה חשוב שייעשה תוך שמיעת כל מי שעלול להיפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully