וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים התפרצו לישיבת מועצת הכבלים והלווין

אמילי גרינצווייג

22.12.2011 / 11:35

היוצרים מחו על הכוונה להטיל על yes קנס, שיחייב אותם למכור את ערוץ yes דוקו. יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים: "הובטח לנו שלא ניפגע"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק)

כמאה יוצרים פרצו היום (חמישי) לדיון במועצת הכבלים והלוויין, בדרישה לדחות את השימוע על הקנס שמבקשת המועצה להטיל על חברת הלוויןyes ‎‏, בעקבות אי עמידתה לכאורה בכללי התקשורת. כללים אלו קובעים כי 50% מהפקות המקור יעשו בערוצים בבעלות עצמאית, ולאור הפרתם, ייתכן שהחברה תיאלץ למכור את ערוץ yes דוקו, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה.

היוצרים, שביקשו בשבוע החולף להציגאת דעתם במועצה, סירבו לתת למועצה לדון בנושא בלא שיושמעו טיעוניהם. לבסוף ניתנה האפשרות לשישה נציגי האיגודים, ביניהם רני בלייר, עמית ליאור, אסף אמיר ואורי רוזנווקס, למסור את טיעוניהם. "הובטח לנו שלא ניפגע" סיפר רוזנווקס, "ביקשנו שההחלטה תידחה עד לשימוע על כלל נושא ההוצאה להפקות על ידי ערוצים בבעלות חיצונית. ככלל, אנחנו מתנגדים לרגולציה שמשיתה קנסות שלבסוף פוגעת בנו". עוד הוסיף רוזנווקס ואמר: "המצב היום הוא אידיאלי מבחינת היוצרים העצמאיים, והבהרנו שמאוד חשוב לנו לשמר את המצב".

מחוץ לישיבה, זעמו כמה מראשי היוצרים על התנגדותו של יו"ר המועצה, ניצן חן, להכניסם לישיבה. מארק רוזנבאום, יו"ר האקדמיה לשעבר, מחה על התנהלותו של חן ואמר: "אני מאחל לו בהצלחה כשיסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים". בסוף הישיבה יצא יו"ר איגוד הבמאים, רני בלייר, ואמר: "מיום ראשון אנחנו יוצאים למלחמה. היצירה הישראלית מאוימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully