וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשבסקי: "אתם שלטון של סטאלין וז'דאנוב"

אמילי גרינצווייג

26.12.2011 / 11:30

"קומיסר תרבות שרוצה לסגור אותנו", אמר מנכ"ל ערוץ 10 לאחר שוועדת הכנסת דחתה את הדיון בחובות הערוץ. דחיית חובות רשות השידור, בסך 300 מיליון שקל, דווקא אושרה ותעלה לדיון במליאה

"אתם שלטון של סטלין וז'דאנוב - קומיסר תרבות שרוצה לסגור אותנו, רק כי אנחנו רוצים לעשות את העבודה שלנו כמו שצריך", כך אמר הבוקר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, בדיון בוועדת המשותפת לכלכלה וחינוך שדנה במחיקה למעשה של חובות רשות השידור. חובות הרשות מסתכמים ב-200-300 מיליון שקל שהיו אמורים להיות מוקצים להפקות מקור. זאת, בעוד שוועדת הכנסת סירבה לדיון נוסף בחובותיו של ערוץ 10, המסתכמים ב-60 מיליון שקל בלבד.

"מצד אחד יושבים פה לגבי ערוץ 10 ואומרים חברי הוועדה 'חוב חייבים להחזיר'", אמר ורשבסקי. "מצד שני יש את רשות השידור. אנחנו מדברים על 45 מיליון שקל אנחנו לא מבקשים דחייה של 25% ומחילה של 75% כמו שאתם מציעים לרשות השידור".

ח"כ שאמה-הכהן הגיב ואמר לוורשבסקי: "תשקול את מילותיך, המילים על סטלין וחברי כנסת הן על הגבול. הנושא של ערוץ 10 לא נמצא כרגע על שולחננו, אני יודע כמה התאמצנו לייצר לכם הזדמנות אחר הזדמנות אבל רוב לא היה לבקשתכם. אם היית יו”ר ועדת הכלכלה (תפקידו של שאמה) לא היית יכול לעשות יותר. בסוף ההחלטות מתקבלות עם רוב ומיעוט ויש רוב ברור נגד הבקשה שלכם". ורשבסקי, שביקש למחוק מהפרוטוקול את ההתבטאות לגבי סטלין אמר לשאמה: "אני סומך עליך שתמצא את הדרך למצוא פתרון לערוץ 10 והדרך הזו יכולה להיות רק במשכן הכנסת".

יוסי ורשבסקי בכנס אילת לעיתונות 2011. ברני ארדוב, ברני ארדוב
ורשבסקי. "רק עושים את עבודתנו כמו שצריך"/ברני ארדוב, ברני ארדוב

"לא יודע אם יש ערוץ מספיק חושפי כדי לשדר את זה"

קודם לדיון בוועדת הכלכלה, החליטה ועדת הכנסת כי ועדת הכלכלה לא תדון שוב בנושא דחיית החובות של ערוץ 10, כפי שהציע ח"כ איתן כבל (עבודה). הוועדה קבעה כי דחיית החובות לערוץ 10 הינה נושא חדש ועל כן לא תדון בוועדת הכלכלה במסגרת הדיונים על חוק רשות השידור. נציגי היוצרים, שלא הורשו לדבר במהלך הדיון זעמו. "תנו לנו לדבר" ו"אתם ממשיכים לסתום פיות", אמרו לפני שחלקם הוצאו מהוועדה. ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר במהלך הדיון :"מזל שמצלמים פה, אבל אני לא יודע איזה ערוץ מספיק חופשי בשביל לשדר את זה".

כך, הדיון בוועדת הכלכלה התנהל סביב רשות השידור בלבד, למעט חילופי הדברים בין ורשבסקי לשאמה. הוועדה אישרה, במסגרת הדיונים בחוק רשות השידור, להאריך את סמכות השר הממונה על רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, להפחית את המכסה הנדרשת להוצאה על הפקות מקור. הארכת הסמכות תעלה להצבעה במליאת הכנסת בנפרד מחוק רשות השידור, מה שיאפשר את העלאתה כבר בשבוע הקרוב.

משמעות ההחלטה היא למעשה ויתור על החובות לפחות לשנה הקרובה. ההסתייגויות שהועלו בוועדה, בכללן דרישת רוב מיוחס של 80 חברי כנסת, במקרה ותתבקש הארכה בשנה נוספת, או אפשרות לבדיקת עמידת הרשות במחוייבויותיה בעתיד אחת לחודש - נדחו.

"אולי רשות תוססת מפחידה את ראש הממשלה"

ניר טויב, נציג היוצרים הדוקומנטריים אמר במהלך הדיון: "נוצר מצב לא נורמלי שהערוצים המסחריים נמצאים תחת רגולציה ולרשות השידור אין מי שמפקח עליה. אם תקיימו את החוק ותוציאו 300 מיליון על רכש הפקות מקור - ההוצאה הכספית הזו היא שתעשה את הרפורמה ברשות השידור. אולי זה מפחיד את ראש הממשלה, כשר הממונה, שלא רוצה רשות תוססת ובועטת ועדיף להשאיר אותה מחוברת למסיכת חמצן כשכולם צריכים להתחנן על נפשם".

ח"כ שאמה הכהן הגיב לדברים ואמר: "מה יעזור לכם להפיל את זה חוץ מזה שהרשות תיקרא עבריינית? כדי שלא נחזור על הסיטואציה המביכה הזו, בשנה הבאה כל הנוגעים בדבר צריכים לפעול מתחילת השנה, הצדק והחוק איתם ואין סיבה שזה לא יעבוד". יו"ר איגוד התסריטאים, עמית ליאור, אמר בתגובה: “יש סיבה וקוראים לה זאב אלקין. הכל פה פוליטי".
יו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר הגיב ואמר: “הרשות היא כבר עבריינית" בהמשך הוסיף: "אתם לא משאירים לנו שום ברירה – בחצי השנה האחרונה אתם הורגים את התחום הזה. לא יודע אם אתם חונקים או מחשיכים אני רק יודע שאצלנו בבית, טכנאים לא עובדים, תסריטאים הולכים הביתה. בסוף, בשטח, אתם לוקחים לנו את כל העבודה".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מצער להיווכח שלמרות התבטאויותיו החד משמעיות בפייסבוק, ח"כ שאמה פועל בכדי לגלגל את האחריות בעניין ערוץ 10 לגורמים אחרים. בתקופתו של ח"כ אקוניס כיו"ר ועדת הכלכלה, שוק התקשורת התרגל לכך שאין בוועדה חשובה זו שום חשש מדיון בשום נושא ושהיא אינה מנסה לגלגל את האחריות לגורמים אחרים ואינה מחביאה שיקול דעת של נבחרי ציבור מאחורי טיעונים פרוצדורליים. לצערינו התאריך בו יושך הערוץ, 27 בינואר, מתקרב, וגלגול האחריות רק מאיץ את התהליך".

עוד כתבות בנושא:
הרשות השנייה: תנו לנו להחליט לגבי החובות של ערוץ 10
ורשבסקי: "אתם שלטון של סטאלין וז'דאנוב"
איגודי היוצרים פנו לבג"ץ בעניין חובות רשות השידור
דיון בחוק רשות השידור: כולם נגד כולם
הנשיא פרס: לעשות הכל כדי שערוץ 10 ימשיך להתקיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully