וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ynet: העובדים פוטרו בגלל הצטרפות לארגון העיתונאים החדש?

9.2.2012 / 12:43

סבב קיצוצים באתר ynet עורר זעם באתר: העובדים שזומנו הם אלו שניסו לצרף עובדים לארגון החדש. עורך ynet: "מדובר בהתייעלות". הארגון החדש: "זו הכרזת מלחמה"

יום סוער עובר על אתר האינטרנט ynet, לאחר שסבב שימועים לפני פיטורים נערך הבוקר (חמישי) לעורכים בכירים וכתבים. באתר טוענים כי מדובר בשלב של תהליך התייעלות, אך העובדים מבטלים את טענה זו וגורסים: הסיבה לפיטורים – ניסיונות ההתאגדות וההצטרפות לאיגוד העיתונאים החדש.

במכתב שהעבירו לעובדים בדקות האחרונות עורך האתר יון פדר והמנכ"ל אבי בן טל, נכתב: "אנחנו נאלצים לבצע הבוקר סדרה מסוימת, נוספת, של שיחות שימוע, לאור כוונתנו לפטר כמה מטובי עמיתנו. המהלך מתבצע במערכת, באגף המסחרי וב-winwin. במידה שההליך אכן יסתיים, במקצתו או ברובו, בהוצאה לפועל של פיטורין, מדובר יהיה בקריעה בבשר החי ממש. ואין זה נוסח לתפארת המליצה אלא ממשי לגמרי, וזאת בהתייחס לשיחות שימוע שהתנהלו עם כמה מן הטובים שבחברינו", כך במייל שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה.

על המפוטרים והמוזמנים לשיחות שימוע נמנו עורך מדור המחשבים יהונתן זילבר, עורכת עמוד הבית הוותיקה אראלה גניסלב העובדת באתר יותר מ-10 שנים, כתב הרווחה בועז פיילר וכתב הכלכלה תני גולדשטיין לצד אחרים. כל הארבעה לקחו חלק בניסיונות לצרף את עובדי ynet לאיגוד עובדים.

זילבר וגניסלב ערכו בימים האחרונים פגישות עם נציגי ארגון העיתונאים החדש על מנת להחתים כמה שיותר מעובדי ynet לארגון, ואכן עשרות עובדים הצטרפו. במכתב ששלח זילבר לעובדים והגיע לידי וואלה! ברנז'ה הוא קרא לחבריו למערכת להצטרף לארגון: "ההזדמנות הזו לא חסרה סכנות (למרות שהן קטנות משחשבנו, ועוד על זה בהמשך) ובעיקר - היא לא תתממש מאליה. שליש מעובדי המערכת של ynet צריכים להצטרף לפני שנוכל להקים כאן ועד. בינתיים הצטרפו בין 15 ל-30, מספר לא משביע רצון. חלק מהלא-מצטרפים אפאתים, בין אם בגלל שהם לא רואים את עצמם במקצוע בעוד כמה שנים ובין אם בגלל שהם לא מבינים את יתרונות המהלך. חלקם ציניקנים, והרי זו המחלה המקצועית שלנו. וחלקם באמת מפחדים, ובצדק. המטרה שלנו, ושל כל מי שקורא את המכתב הזה ורוצה להצטרף ולבנות פה משהו - היא לשכנע אותם שיש להם המון מה להרוויח ומעט ממה לפחד".

במערכת חוששים שתוכן המכתב הגיע לידי הנהלת האתר, מה שהביא להחלטה על פיטורים של החתומים עליו לצד אחרים שהיו מעורבים בצעדים. "כל מי שפוטר או זומן לשימוע קשור בדרך זו או אחרת לניסיונות ההתארגנות החדשה", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם במערכת האתר. "בהנהלה אומרים שזה בגלל קיצוצים, אבל האווירה במערכת כזו גרועה כפי שלא היתה מזה זמן רב ובאף קיצוץ, כי ברור לכולם שיש כאן סיבה אחרת, חריפה יותר. אנשים מסתובבים כאן עם פרצופים ברצפה. הצעקות של אראלה היום בוקר היו כאלה שלא נשמעו במערכת מזה שנים, היא לא קיבלה את זה בשקט וגם אנחנו לא. התחושה רעה מאוד בכל הדסק, בכל מערכת החדשות".

"זה לא באמת פיטורים מסיבות כלכליות" מוסיף הגורם. "מועבר פה מסר חד וחריף שלא משתמע לשתי פנים. כל עובדי ynet, בכל האתר – פשוט מפחדים על המשרה שלהם". גורם אחר אמר לוואלה ברנז'ה כי בניגוד לטענות ההנהלה - לא נעשו פיטורים במחלקות אחרות של האתר.

ארגון העיתונאים החדש: "לבטל את הפיטורים"

בהנהלת האתר ניסו הבוקר להרגיע. "סיבת המהלך היא צעדי התייעלות קשים שנכפו עלינו השבוע, בשל האטה דרמטית בשוק הפרסום", כתב פדר במכתב שהעביר לעובדים. "למעשה כל שוק התקשורת נמצא בימים אלה בבעיה חמורה, ומודלים שונים של קיצוצים והתייעלות מונהגים כעת בכל גופי המדיה".

"אשר לנו, המצב בשוק הפרסום קשה במיוחד, וההשלכותיו כואבות במיוחד. אך אנחנו תקווה שהצעדים היום יאפשרו לנו לשמור על שלמותו והישרדותו של הארגון ושל כולנו", כתבו פדר ובן טל. "השלב הכואב שנאלצנו לבצע הבוקר הוא שיאו של מהלך ההתייעלות שהתחלנו בו לפני כחודשיים, ואנחנו רוצים לקוות שבזאת עברנו את עיקרו של הגל הקשה ושכעת התייצבנו".

באופן מעט ציני, דווקא מה שניסו העובדים באתר להשיג בהתארגנות החדשה התפוצץ להם הבוקר בפנים עם ההודעה על פיטוריהם. בניסיון ההתארגנות עמדו המובילים על הנקודות הבאות: "אנו מבקשים תוספת שכר ושיפור בתנאים הסוציאלים; ובמידה מסוימת, חופש מפחד מפיטורים שרירותיים. לעיתונאי ynet הלא מאוגדים יש סיכוי נמוך מאוד לקבל הטבה בתנאיהם, ובארגון המסוים הזה, למרבה הצער, זה אפילו יותר קשה".

נראה כי המכתב, שהועבר בתחילת השבוע, חזה את העתיד. "לאיגוד מקצועי יש יכולת לגרום למעביד לתת לעובדיו מה שמגיע להם - ולא פחות חשוב: להגן עלינו מפיטורים שרירותיים, כיוון שבמקומות עבודה מאורגנים, קשה הרבה יותר לפטר בלי אישור של הארגון". הפיטורים הבוקר, כך טוענים עובדים באתר, לא היו שרירותיים. כל השמות המוזכרים במכתב זומנו לשימוע, ואין בכוונת העובדים לעבור על כך בשתיקה.

בארגון העיתונאים החדש כבר החלו היום בבחינה משפטית של הסוגיה בשיתוף עם אנשי הסתדרות העובדים, תחתיה חוסה הארגון. "ארגון העיתונאים דורש לבטל את הפיטורים – הם לא חוקיים", אומרים לוואלה! ברנז'ה בארגון. "אסור לפטר אדם בשל ניסיון התארגנות. ידענו שזה יקרה, היינו מוכנים לכך, ומבחינתנו מדובר בהכרזת מלחמה".

ב–ynet הכחישו הבוקר כי לפיטורים יש קשר לניסיון ההתארגנות ומסרו בתגובה: "לצד קיצוצים בכלל גופי התקשורת בישראל בהם חדשות 2, ערוץ 10 ו-וואלה!, גם אתר ynet עובר תהליך התייעלות במסגרתו נעשים בימים אלה מהלכי צמצום נקודתיים בעקבות המצב בשוק הפרסום. חשוב להדגיש כי אין כל קשר בין התארגנות כזו או אחרת למהלך עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully