וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים החדש מאיים לתבוע את ynet

9.2.2012 / 14:29

גל הפיטורים באתר ynet זימן מבחן ראשון לארגון החדש - והוא ממהר להגיב במכתב לעורך הראשי, יון פדר: "אתה אחראי באופן אישי לכל נזק שייגרם"

ארגון העיתונאים החדש מאיים כי יתבע באופן אישי את עורכו הראשי של האתר, יון פדר, זאת בעקבות שרשרת הפיטורים הבוקר. "הרינו להודיעך, כי ארגון העיתונאים בישראל-ההסתדרות החדשה רואה בך, כנושא משרה בידיעות אינטרנט הפועל כאמור, אחראי באופן אישי לכל נזק שיגרם לעובדים כתוצאה מפועלותיך ובכוונתם לנקוט בכל האמצעיים העומדים לרשותם, לרבות תביעה אישית כלפיך בגין הפגיעה הקשה בחופש ההתארגנות, וזאת בסכום הפיצוי המרבי הקבוע בחוק - 200,000 ¤ לכל מקרה של הפרת החוק", נכתב במכתב שהעביר הארגון לעורך האתר באמצעות באי כוחו, עו"ד אמיר בשה ואלי כהן.

הבוקר (חמישי) נודע שהנהלת ynet פיטרה ארבעה עיתונאים, שהיו מעורבים בניסיונות החתמה של עובדים במערכת על להצטרפות לארגון העיתונאים החדש, והחלו בגיבוש ועד עובדים. על המפוטרים והמוזמנים לשיחות שימוע נמנו עורך מדור המחשבים יהונתן זילבר, עורכת עמוד הבית הוותיקה אראלה גניסלב העובדת באתר יותר מ-10 שנים, כתב הרווחה בועז פיילר וכתב הכלכלה תני גולדשטיין לצד אחרים. כל הארבעה לקחו חלק בניסיונות לצרף את עובדי ynet לאיגוד עובדים. במערכת האתר הכחישו את הטענות והודיעו כי מדובר בצעדי התייעלות.

"על אף האמור, אנו שבים וקוראים לך כנושא משרה וכמי שחתום על מכתב הזימון לשימוע, לגלות אחריות והגינות מתוקף תפקידך, כך שבמקום לנתב את הפעלת הלחץ על העובדים המבקשים לממש את זכותם הבסיסית להתארגן תפנה אותו כלפי ההנהלה לקידום ענייני העובדים ומעסיק בצוותא במקום להתסיס את השטח תוך נקיטת פעולות לא חוקיות", כתבו בארגון העיתונאים.

"ראשי ארגון העיתונאים מקווים שיוכלו לפתור את המחלוקות מול ynet בהידברות, אולם מבהירים: שערה משערות ראשו של עיתונאי שמתארגן אצלינו לא תיפול אם ידרש מאבק אנחנו ערוכים גם לכך!", קראו לפדר אנשי הארגון החדש.

גילויי תמיכה מוועד עיתונאי הארץ: "אל תיכנעו לטרור"

הפיטורים באתר הבוקר ממשיכים להכות גלים, וסולידריות מגיעה גם מכיוון המתחרים: בעקבות שרשרת הפיטורים, הוציא ועד עיתונאי הארץ, אשר בעצמם נמצאים בסכסוך עבודה עם ההנהלה על רקע קיצוצים, הודעת תמיכה בעמיתיהם בקבוצת ידיעות תקשורת וגינוי להנהלת האתר.

"אנחנו קוראים לעובדי ynet לא לעמוד מנגד, להתייצב לצד חבריהם המפוטרים, ולהקים ועד עובדים – עכשיו, באופן מיידי. רק ביחד, כתף אל כתף, תוכלו לייצג את עצמכם מול הנהלה כוחנית שמנסה להשליט טרור בקרב אנשים בוגרים ועצמאיים, ולקחת דווקא מעיתונאים את כלי העבודה הבסיסי שלהם – זכותם לבטא את עצמם, לעמוד על שלהם, להגן על האינטרסים שלהם כבני אדם עובדים".

"מנהלי האתר מנסים להלך אימים על העובדים: מי שרוצה להתאגד – יפוטר. אסור לעיתונאי ynet להסכים למשוואה הזאת. המסקנה צריכה להיות הפוכה בדיוק: יש רק דרך אחת להילחם בפיטורים בלתי מוצדקים ובהתנכלות לעובדים – התאגדות", כתבו אנשי הוועד. "אל תיכנעו לטרור, ואין סיבה לפחד: שום כלי תקשורת לא יפטר עשרות מעובדיו", קראו אנשי הארץ לעמיתיהם. "לכלל העיתונאים בקבוצת ידיעות אחרונות, כולל העיתון והמגזינים, אנו קוראים להתאגד ולתמוך בעיתונאי ynet."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully