וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: על רשות השידור לבטל את השימועים לבעלי החוזים

29.3.2012 / 13:25

בית הדין לעבודה בירושלים הורה למשוך את הזימונים, בעקבות עתירה שהגיש איגוד העיתונאים בירושלים המייצג את העובדים

מכה להנהלת רשות השידור: בית הדין לעבודה בירושלים הורה להנהלת הרשות למשוך את כל הזימונים לשימועים שנשלחו בשבועות האחרונים לבעלי חוזים אישיים, בהם לטאלנטים מובילים בחטיבת החדשות – זאת בעקבות עתירה שהגישה אגודת העיתונאים בירושלים, המייצגת את עובדי רשות השידור.

אגודת העיתונאים בירושלים התנגדה למהלך וטענה שהדברים נעשו שלא בתיאום עמה. בעתירה, דרשה האגודה להורות לרשות השידור לעצור את כל השימועים עד לכניסת הרפורמה לתוקף – מהלך שצפוי להתקיים בתוך מספר שבועות – כמו כן לחשוף את הנתונים בדבר מספר המפוטרים הכולל ברשות השידור ודו"חות כספיים שיעידו על נחיצות הצמצומים והפיטורים המתוכננים. בית הדין הורה להנהלת הרשות להקפיא את המהלך ולבוא במגעים עם האגודה בטרם יימשך.

בשבוע שעבר שלחה הנהלת רשות השידור מכתבי זימון שימוע לפני פיטורים ליותר מ-30 עובדים המועסקים בחוזים אישיים בטענה כי לקראת הרפורמה הצפויה נדרשת הרשות להיערכות ובדיקה של החוזים האישיים. מלבד שימועים לפני פיטורים קיבלו עשרות עובדים אחרים זימונים לשימועים לקראת הארכת חוזה במסגרתו הם צפויים לספוג קיצוץ בשכרם. על מקבלי הזימונים לשימועים נמנים גם עיתונאים בכירים וגם טאלנטים ומגישים אחרים בערוץ הראשון ובקול ישראל כגון ינון מגל, מירב מילר, יעקב אחימאיר, עודד גרנות, קרן נויבך, יגאל רביד, שרון וכסלר, אריה גולן, גילי שם טוב ואמיר בר-שלום.

מאגודת העיתונאים נמסר כי "יו"ר אגודת העיתונאים דני זקן מברך על החלטת בית הדין האזורי לעבודה וקורא להנהלת הרשות להחל בהליך הידברות רצוף וקבוע".

בהודעה שפרסמה רשות השידור נמסר כי "בהמשך לדיון שהתקיים בנושא הבוקר בבית הדין, הנהלת רשות השידור מודיעה כי תכבד את כל הסיכומים שהתקבלו היום בבית הדין לעבודה בירושלים. תהליך השימועים יתחדש לאחר חג הפסח, הם לגבי עובדים הנמצאים בתקופת ניסיון של עד 3 שנים והן לגבי בעלי החוזים האישיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully