וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון של דרוקר - הפרחים לאילנה דיין

עידו באום

8.4.2012 / 10:00

במידה מסוימת, דרוקר צריך להודות לאילנה דיין. פסק הדין לטובתה בתביעת הדיבה של סרן ר' נגד תחקיר "עובדה" על המוצב גירית בעזה, השפיע גם על כיוון הרוח בתיק ארז

שווה להתעכב על הניצחון שהשיגו בשבוע שעבר רביב דרוקר וערוץ 10 בערעור על הפסיקה שחייבה אותם לשלם פיצויי לשון הרע ליו"ר ארגון המורים רן ארז. קצת לפני חג הפסח הפכו השופטים ישעיהו שנלר, רות לבהר-שרון ואבי זמיר מבית המשפט המחוזי בתל אביב את פסק הדין של שופטת השלום ריבה ניב, שפסקה נגד דרוקר.

במידה מסוימת דרוקר, שיוצג על ידי עו"ד ברוך כצמן, צריך להודות לאילנה דיין. פסק הדין לטובתה לפני חודשיים בתביעת הדיבה של סרן ר' נגד תחקיר "עובדה" על המוצב גירית בעזה השפיע גם על כיוון הרוח בתיק ארז נגד דרוקר.

בכתבה מ-2007 ציטט דרוקר מקורות ששמעו את ארז מספר כי קיבל גיבוי מאנשי ברק ואולמרט להמשיך בשביתת מורים כדי להביא לחיסול פוליטי של שרת החינוך יולי תמיר. דרוקר הציג את ארז כמי שאמר בתקשורת דברים שונים מאלה שאמר בשיחה פרטית. ארז הכחיש ותבע את דרוקר באמצעות עו"ד צבי גלמן.

בבית משפט השלום התנהלה התביעה לרעת דרוקר. השופטת ניב קבעה כי צופה סביר התרשם כי ארז פועל עם ברק ואולמרט להפלת יולי תמיר, ובכך יצאה דיבתו רעה. בשבוע שעבר השתנה כיוון הרוח. השופטים בערעור קבעו כי הכתבה אמנם הציגה את ארז כמי ש"אין תוכו כברו", אבל מהעדויות עולה כי ארז אכן אמר דברים דומים מאוד לדברים שיוחסו לו בכתבה. דרוקר ייהנה מהגנת "אמת דיברתי".

"פעל לפי כללי 'עיתונות אחראית'"

לפי הקו שאימץ בית המשפט העליון בפרשת אילנה דיין, בדקו השופטים גם את התנהלותו המקצועית של דרוקר. הם מצאו שדרוקר ביקש תגובה ושידר אותה, הצליב מקורות כנדרש וגם שידר לאחר הכתבה פרשנות מרככת, שהציגה סיבות לגיטימיות לכך שארז התבטא באופן המיוחס לו. השופטים קבעו כי דרוקר פעל לפי כללי "עיתונות אחראית" - מושג שאימץ השופט עוזי פוגלמן בעליון בפרשת אילנה דיין.

מועצת העיתונות תתאכזב. בפרשת אילנה דיין רמז השופט פוגלמן שכללי האתיקה של מועצת העיתונות יכולים לשמש אמת מידה לעיתונות אחראית. השופטים בעניין דרוקר כלל לא הזכירו את כללי האתיקה (אף שיישמו אותם מבחינה מהותית), ולכן השאלה מהי עיתונות אחראית נותרת עמומה.

פרט מעניין: בעניין דרוקר שילב בית המשפט לראשונה צילומים מהטלוויזיה בגוף ההחלטה. בארה"ב מתנהל באחרונה ויכוח על שילוב צילומים בפסקי דין. השופט הידוע ריצ'רד פוזנר נוהג לשלב תמונות בפסקי דינו כדי לבטא דברים שקל יותר להמחיש באופן ויזואלי מאשר במלים. למשל, באחרונה שילב בפסק דין צילום של הזמר בוב מארלי כדי להמחיש לקוראיו מהי תסרוקת "ראסטות". פוזנר התעלם מכך שיש זכויות יוצרים בצילום הידוע, ולאחר מכן טען בראיון כי השימוש שעשה לגיטימי. הוויכוח הזה - בקרוב אצלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully