וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור מציגה: החתמת כרטיס נוכחות בסמס

9.4.2012 / 15:05

תחתום על הסכם עם סלקום, במסגרתו תספק לה החברה מערכת שתאפשר לעיתונאים להחתים נוכחות באמצעות הודעות טקסט. כתב בכיר: "אסור לרשות לעשות כל מעקב אחרי העובדים"

רשות השידור הגיעה לנוסח סופי של הסכם אל מול חברת סלקום, במסגרתו תספק החברה לרשות הטעמה של מערכת סלולרית מיוחדת שתאפשר לעיתונאים להחתים נוכחות באמצעות הודעות טקסט, כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

באמצע מאי תחל הרשות בפיילוט למערכת החדשה, זאת כחלק מהטמעה כוללת של מערכת שעון הנוכחות. "ברשות השידור אף פעם לא היה שעון נוכחות, והסוגיה הזו היא חלק מהסכמי הרפורמה", אומר גורם ברשות השידור. "ההסכם עם סלקום אמור להיחתם מיד אחרי החג, והמערכת תאפשר לעיתונאים שעובדים מחוץ למערכת להחתים נוכחות באמצעות הודעת טקסט שתישלח למערכת הממוחשבת. לא מדובר בכל העיתונאים, אלא במספר מצומצם של אלה שכלולים ברפורמה. כמו כן יש גם כמה טכנאים בהסכם הזה", מספר הגורם.

הטמעת המערכת החדשה היא חלק משינוי כולל בהסכמי השכר של עובדי רשות השידור, זאת לצד פרישה מרצון של מאות עובדים שתחל אחרי החג. על פי הרפורמה, הנותרים יקבלו תוספת שחיקה ותוספת חד פעמית וכ-30 בעלי חוזים אישיים יפוטרו. הליכי השימועים שהוקפאו בינתיים יופשרו לאחר החג.

כתבים ברשות חוששים כי הנהלת הרשות תעשה שימוש במערכת הממוחשבת על מנת לבצע מעקב אחר מיקומם. "זה כל מיני בעיות עם ההטמעה של המערכת הזאת, חלקן טכניות וחלן מהותיות לעובדים", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מכתבי הרשות. "אסור לרשות השידור לעשות כל מעקב אחרי העובדים, ולכתבים בינתיים לא נאמרה שום מילה על המערכת הזו, על איך היא פועלת או מה היא תכלול". גורם בהנהלת רשות השידור אמר בהקשר זה לוואלה! ברנז'ה כי "להנהלת הרשות אין כל עניין בביצוע מעקב גיאוגרפי אחר העובדים".

מאגודת העיתונאים מסרו בנושא שעון הנוכחות החדש כי "מיד לאחר החג תחל הידברות על הנהלת רשות השידור בכל הנושאים הקשורים ליישום הרפורמה, ובכללם יישום הסכמי השכר, הסכמי הפרישה ונושאים אחרים. לא תהיה שום התקדמות בסוגיית היישום ללא הידברות עם נציגות העובדים".

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully