וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: רופרט מרדוק יעיד בפני ועדת לבסון

25.4.2012 / 15:03

איל המדיה יעיד מול ועדת החקירה שמונתה לפני חמישה חודשים לבדיקת סוגיית האתיקה העיתונאית בעיתון "ניוז אוף דה וורלד" בפרשת הפריצות למכשירי טלפון - שהביאה לסגירתו

איל המדיה רופרט מרדוק העיד היום (רביעי) תחת שבועה בפני ועדת לבסון, ועדת החקירה שמונתה לפני חמישה חודשים לבדיקת סוגיית האתיקה העיתונאית בעיתון "ניוז אוף דה וורלד" וחשפה בחודשים האחרונים ממצאים מביכים על צורת ההתנהלות של העיתון בפרשת הפריצות למכשירי טלפון ויחס העיתונאים בו עם המשטרה – פרשה שהביאה לסגירתו של העיתון אחרי 168 שנות פעילות.

אמש, יום שלישי, העיד בנו של מרדוק, ג'יימס מרדוק, המחזיק בתפקיד בכיר בחברת הבת "ניוז אינטרנשיונל" של אביו. בתשאול ממושך הכחיש מרדוק כי עורך העיתון ויועצו המשפטי הציגו בפניו ראיות להתנהלות הבעייתית בעיתון, ואמר כי הוא "סמך על העורכים של העיתון שיקבלו בו את ההחלטות" ללא התערבותו. לפני ארבעה חודשים הודיע מרדוק הבן כי הוא גם פורש מתפקידו כדירקטור בחברות המוציאות לאור את ה"טיימס" הלונדוני, את ה"סנדיי טיימס" ואת הצהובון "סאן" שבבעלות החברה.

ועדה לבסון מונתה על ידי הממשלה הבריטית על מנת לחקור באופן עצמאי את פרשת ההאזנות, רופרט וג'יימס מרדוק כבר העידו בפנייה פעמיים עד כה. הוועדה גם בודקת את מצב האתיקה העיתונאית בבריטניה באופן כללי ואת יחסי הפוליטיקאים והמשטרה עם העיתונות ואת ההשפעה שיש ליחסים אלה על מצב העיתונות בממלכה.

ב"סקיי" הודו: פרצנו לתיבות מיילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully