פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ערוץ 10 לביהמ"ש על רקע תביעת "ביבי טורס": "הליכי הגישור לא הצליחו"

      בא כוחו של הערוץ הודיע היום כי יגיש כתב הגנה בתוך שבועיים, זאת לאחר שנסיונות הצדדים להגיע לפשרה בנושא תביעת הדיבה שהגיש נתניהו נגד רביב דרוקר על התחקיר כשלו

      "הליכי הגישור לא הצליחו", כך הכריז היום (ראשון) בא כוחם של ערוץ 10 ורביב דרוקר בפני בית המשפט המחוזי בירושלים, בעניין תביעת הדיבה שהגישו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נגד הערוץ והכתב לפני כשנה. מאז הוגשה התביעה ביקשו הצדדים כמה פעמים לדחות את הדיונים בתיק בטענה כי דרוש להם זמן נוסף על מנת למצות את הליכי הגישור, אולם כעת נודע כי ההליך כשל לפי שעה – ובית המשפט הודיע כי לא תינתן ארכה נוספת. "לא נבקש ארכה נוספת", אמר עו"ד ניר אוגולניק, המייצג את ערוץ 10 ואנשיו, "אגיש כתב הגנה מטעם הנתבעים בתוך שבועיים".

      כאמור, ראש הממשלה הגיש לפני כשנה תביעת דיבה בגובה 3.5 מיליון שקלים נגד ערוץ 10, רביב דרוקר, מיקי רוזנטל והאתר נענע10, בעקבות הפרסום על המימון הכפול, לכאורה, לאחת מטיסותיו. נציגיו של נתניהו לא הגיעו הבוקר לדיון בבית המשפט וההחלטה ניתנה בהיעדרם. השופט משה בר-עם ביקר את אי-התייצבותם. "אף שניתן היה לצפות להתייצבות התובעים, זאת נוכח בקשתם החריגה לקיים דיון, יש להצר על היעדרם מבלי שניתן כל טעם לדבר", כתב בהחלטתו, והורה על הגשת כתב הגנה תוך שבועיים. עם הגשת כתב ההגנה יועבר התיק לעיון בפני השופט.

      "רצף של הכפשות בלתי נכונות"

      במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 ששודרה באפריל לפני שנה חשף העיתונאי רביב דרוקר שני מקרים שונים בהם שילמו מספר גופים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. דרוקר אף רמז כי ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. על פי הדיווח בערוץ 10, אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו, זאת למרות ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של ראש הממשלה.

      עם הגשת התביעה מסר פרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון כי "מאז אמצע שנות ה-50 לא היה אירוע של הוצאת לשון הרע כל כך חמור ומזיק כמו האירוע הזה של תחקירי ערוץ 10". לדבריו, "התחקירים רצופים דיבה מתחילתם ועד סופם, רצף של הכפשות בלתי נכונות, זדוניות ובמקרים מסוימים רשלניות באופן קיצוני. מצאנו עצמנו במקום שאין מנוס, אלא להגיש תביעת דיבה בסך 3.5 מיליון שקלים".

      במקביל תבע נתניהו גם את עיתון "מעריב" שפרסם פולו-אפ לתחקיר. התביעה הוגשה כנגד העורך דאז אבי משולם, הכתבים אלי ברדנשטיין ונועם שרביט וכן המאייר מושיק לין שפרסם קריקטורה בעקבות התחקיר. העיתון הגיש כתב הגנה, והתביעה נגדו מתנהלת במקביל.

      בערוץ 10 ובמשרד שמרון-מלכו-פרסקי, המייצג את נתניהו, בחרו שלא להגיב. את תגובתו של עו"ד ניר אוגולניק לא ניתן היה להשיג.

      רביב דרוקר: "הייתי חותם על עוד 10 שנים בערוץ 10"