וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזרות המפקד: פיטורי פרילנסרים בגל”צ

3.5.2012 / 15:55

עשרות מעובדי גל”צ זומנו לשיחה בה הודיע להם ירון דקל כי התחנה עומדת בפני גל קיצוצים רחב. בין העובדים כפרילנסרים: אילנה דיין, קובי אריאלי, אברי גלעד, רינו צרור ועוד

עשרות מעובדי גלי-צה"ל הפרילנסרים זומנו אמש (רביעי) לשיחה עם מפקד התחנה ירון דקל בה הודיע להם כי התחנה עומדת בפני קיצוצים נרחבים שיביאו לצמצומי תקנים ולפיטורי עובדים, הן של פרילנסרים והן של אזרחים עובדי צה"ל. דקל שיתף את העובדים בדבר מצבה הכלכלי הרעוע של התחנה, אשר נמצאת בגרעון עמוק של מיליוני שקלים ועומדת בפני קיצוץ נוסף בהוראת משרד הבטחון.

בסוף חודש יולי יפוג תוקפם של חוזי הפרילנס בתחנה, אלה מועסקים תחת חוזה "יועץ למשרד הבטחון". הפרילנסרים, כ-67 במספר, התבקשו לאחרונה לחתום על חוזים חדשים בהם הם מתבקשים לאשר כי ביניהם לבין התחנה לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד. בתור פרילנסרים עובדים בגל"צ טאלנטים בולטים כמו אילנה דיין, קובי אריאלי, אברי גלעד, רינו צרור, דליק ווליניץ, בני בשן וסיון רהב-מאיר.

בשיחה הודיע דקל כי עד למועד סיום החוזים בכוונתו לסיים הליך של תקנון והשגת תקנים חדשים לתחנה. גורם בתחנה העריך היום כי חלק מהפרילנסים יופרטו וחלק יחתמו על החוזים החדשים – בעיקר עובדים שאינם פועלים בתחנה באופן קבוע. "הרבה מהעובדים המרכזיים של גלי צה"ל הם במעמד הזה – לא רק הטאלנטים – אלא גם עורכי תכנית כמו 'עושים צהריים' או 'מה בוער'. אפילו האחראי על השיווק וחלק מעורכי החדשות", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם בתחנה.

לפגישה עם העובדים הגיע דקל מלווה בקצינת הארגון, קצינת התקציבים, היועץ המשפטי ומנהלת גלגלצ דלית עופר. "ההגעה שלו עמם הקשתה על אנשים להתבטא בחופשיות", אמר מיד אחרי השיחה גורם בתחנה לוואלה! ברנז'ה.

"לא מן הנמנע שמחצית מהפרילנסרים יאלצו ללכת הביתה – אותם הרבה יותר קל לפטר או לצמצם, כמו מקרה דליק ווליניץ", הוסיף הגורם. יצוין כי ועד העובדים של גלי צה"ל לא מייצג את העובדים הפרילנסרים, שכן הוא תולדה של ארגון עובדי צה"ל. את התקנים החדשים שיתקבלו בתחנה, כעשרה בסף הכל, צפוי דקל לחלק בין עובדים קיימים ולהקטין את היקף עבודתם של אחרים שתועבר לחיילים.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "תחנת גלי צה"ל עוברת תהליך של התייעלות שאיננו קל ואף כואב. במסגרת זו יתבצעו בתחנה מספר מהלכים בכמה מישורים. מפקד גלי צה"ל יעשה כל מאמץ להקטין ככל האפשר את הפגיעה בעובדי התחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully