וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבים פוליטיים: "זה היה מהלך מאוד מתוחכם, ואנחנו פספסנו אותו"

8.5.2012 / 15:09

כתבים פרלמנטרים מודים בפני וואלה! ברנז'ה כי ההודעה על הקמת ממשלת האחדות הפתיעה גם אותם, אך מסרבים להסכים כי מדובר ביום הכיפורים של התקשורת; "גם השרים היו המומים"

"היו די הרבה חומרים לאפות איתם עוגה, אבל בשורה התחתונה – אף אחד לא עשה את זה", כך מסכם היום (שני) לוואלה! ברנז'ה פרשן פוליטי בכיר של אחד העיתונים את אחת ההחמצות הגדולות של הכתבים ופרשנים הפוליטיים: חשיפת ההסכם הקואליציוני שנרקם בחשאי בין בנימין נתניהו לשאול מופז.

"התקשורת לא הייתה מספיק ערנית כדי לקרוא את הסימנים שהיו מפוזרים ולעלות על הסיפור", הוא אומר. "שאול מופז ביטל אתמול ישיבת סיעה בניגוד מוחלט לאינטרס של המפלגה לקראת בחירות, התנהלות והתבטאויות נתניהו בוועדת הליכוד, הדיבורים על וועדה מסדרת בקדימה, לחשושים בלשכת ראש הממשלה. היינו צריכים לחבר בין כל אלה, זה אמור היה להדליק נורה אדומה", אומר הפרשן הבכיר. "למרות שהייתה פה פעולת הסחה מרשימה, ודברים שקרו במהירות".

זו אינה הפעם הראשונה השנה בה כתבי המפלגות מתעוררים לטלטלה פוליטית שנרקמה מתחת לאפם: בתחילת ינואר כינס אהוד ברק מסיבת עיתונאים והודיע על התפלגותו ממפלגת העבודה והקמה של סיעה חדשה, מפלגת העצמאות. מאחורי המהלך עמד אז דיל שנרקם בין ברק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגם אז לא ידעו מכך דבר שרי העבודה או הכתבים המסקרים אותה – וזה נודע להם רק בבוקר כינוס מסיבת העיתונאים בנושא.

"הכתבים היו עסוקים ומוסחים. רמת המידור כאן הייתה מאוד מאוד גבוהה"

כתב פרלמנטרי אשר נכח אתמול בלילה בכנסת, לא חושב שהיום הוא יום כיפור של הכתבים בתחום. "היו בכנסת אמש התרחשויות בסדר גודל של פעם בחצי שנה מבחינת היקף העבודה והדברים שהתרחשו במקביל, והכתבים היו עסוקים ומוסחים", הוא אומר. "הסימנים לכך היו מאוד מינוריים – אז מופז ביטל המון ישיבות סיעה - זה לא רמז על כלום. נכון שתפקיד העיתונאים הוא לחשוף את הדילים האלה, אבל רמת המידור כאן הייתה מאוד מאוד גבוהה".

היום בבוקר, לאחר שהעיתונים הגדולים כבר הספיקו להפיץ את המהדורות המאוחרות והמעודכנות, היה זה דווקא העיתון הימני-דתי "מקור ראשון" שהכריז כי היה הראשון שצפה את ממשלת האחדות הנרקמת. בהודעה לתקשורת הפיץ העיתון ידיעה שפרסם ביום שישי, בה צוין שלעיתון נודע כי אף שנתניהו גיבה את המהלכים להקדמת הבחירות עדיין לא מדובר בהחלטה סופית. "אף שהסיכויים לכך קלושים מאוד, נתניהו בוחן אפשרויות פוליטיות בלתי צפויות שיחזירו את השד לבקבוק וימנעו הליכה לבחירות מוקדמות. ההערכה היא כי מדובר בצירוף קדימה לממשלה", נכתב בסוף השבוע בעיתון.

"עוקף את שרון ברמת התחכום"

"לא לכל הכתבים יש עניין להודות הבוקר שהם לא ידעו מזה כלום, אבל האמת היא שלאף אחד לא היה מושג", אומר לוואלה! ברנז'ה כתב הכנסת של אחד העיתונים. "הכתבים היו בכנסת אתמול, הם ראו שמנסים למשוך שם זמן בהצבעות. כשיש משהו כזה שמתנהל בין כל כך מעט אנשים (לפי הפרסומים מי שניהלו את המגעים היו ראש לשכתו של נתניהו לשעבר נתן אשל ויועצו הבכיר של מופז ליאור חורב, ד.א.) ובנוסף לכך מתרחש כל כך מהר, תוך פחות מיממה – לא פלא שגם לשרים עצמם לא היה מושג".

"כנראה שכשבאמת רוצים לשמור סוד – אז אפשר לשמור אותו", הוא מוסיף. "המהלך לפיזור הכנסת היה באמצע ההתרחשות, כולם ממשיכים עם ההכנות לפריימריז, לא היה סימן ממשי לחשוד שיש איזה משהו שמתרקם במקביל. זה היה מהלך מאוד מתוחכם מהבחינה הזו, ואנחנו פספסנו אותו".

הכתבים מתארים חברי כנסת, אמש, המומים בעצמם למשמע החדשות. "ראיתי פה שרים בכירים ומקורבים לביבי שהסתובבו עם לסת שמוטה, עמדו בחוץ וחיכו שיבואו ויסבירו להם במה מדובר", אומר כתב פרלמנטרי. "אני מפרגן לראש הממשלה, שפעם שנייה בקדנציה שלו מוכיח שכשהוא רוצה לסגור משהו פוליטי בקנה מידה גדול ובשקט הוא יודע לעשות את זה, גם מאחורי גבה של התקשורת. בנושא הזה הוא מאוד השתנה מהקדנציה הקודמת. אפשר לומר שהוא עוקף את שרון ברמת התחכום והמידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully