וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לראות באינטרנט תחליף לכלי התקשורת המסורתיים"

17.5.2012 / 14:22

פרופ' גבי ווימן בכנס חיפה: "לאט לאט, מהדורות השבט לא עברו עדיין, אל רשת האינטרנט". סגן שר החוץ דני אילון על יאיר לפיד: "יש להתעסק בעשייה יותר מאשר רק לצייץ"

"מה שאלטרנטיבי כיום זו דווקא המדיה המסורתית", אמר סגן שר החוץ דני אילון בפאנל "איי לייק ביבי" שנערך היום (חמישי) וביקש לברר האם קמפיין הבחירות עבר לרשת החברתית. בפאנל השתתפו מלבד אילון פרופ' גבי ווימן מאונבירסיטת חיפה, צחי טרנו ראש אגף דוברות והסברה בעיריית חיפה, הבלוגרית טל שניידר ואורי תובל עיתונאי הארץ.

בהמשך הרחיב אילון על היתרונות של המדיה החברתית, שבה לדבריו, "ניתן לקבל היזון חוזר המאפשר לי להגיב במהירות ולהערך בהתאם". כשנשאל האם הוא מוחק שאלות מבישות ומסיר תגובות שליליות, ענה בשלילה, כי הוא מקבל בברכה את קשת התגובות של העוקבים.

"בדרך לכאן עדכנתי את כולם שאני מגיע לכנס חיפה לתקשורת, בעוד אנו מדברים עולים תמונות לרשת. מפה אני ממשיך לקיבוץ מיצר, למכינה קדם צבאית וכבר צייצתי שאני בדרך לשם - הכלי הזה חי ונושם", סיפר אילון.

ווימן השתמש בשפה צינית לשמע דבריו של סגן השר, והעמיד את הדברים על מקומם: "מי שחושב שהמהפכה החברתית העבירה את מדורת השבט לרשתות החברתית טועה, אני ממליץ לכול אותם פוליטיקאים לעשות את זה לאט לאט. אסור לראות ברשת האינטרנט כתחליף לכלי התקשורת המסורתיים והוותיקים, אנו נמצאים בתקופת מעבר, שבה יש הזנה הדדית בין שני כלי התקשורת, דוגמא לכך ניתן למצוא אצל המתמודד החדש לכנסת, יאיר לפיד, שלמד לא רק לצייץ ברשת, אלא מופיע גם במהדורות המרכזיות בטלוויזיה".

כאן התפרץ לדבריו סגן השר אילון: "הפעילות האינטרנטית לא באה במקום העשייה של הפוליטקאי, יאיר לפיד נתפס כפרשן ולא כמי שנמצא בתהליך של עשייה, לכן צריך לעשות יותר מאשר לצייץ".

ווימן ציין כי "חשוב שנאיר גם את הצדדים האפלים של הפוליטיקה הוירטואלית, שבה אתה מפרסם מאמר ואתה מקבל טוקבקים וצריך להבין שחלקם קיבלו כסף להגיב כך - וזו לא דעתם ולא חזונם. חלק מהשיח שמתנהל שם הוא לא אותנטי, ויש אנשים מטעם שמקבלים תשלום על כך שיגיבו בצורה הזו".

עוד מכנס חיפה לתקשורת:
חיליק שריר: "אף אחד מבעלי המניות שלנו לא דיבר איתי על המחאה החברתית"
אורי רוזן: "היום הומואיות בחדשות היא לא משבצת בפני עצמה"

  • עוד באותו נושא:
  • קמפיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully