וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים: "להעביר את רשימת המצטרפים לצד שלישי"

23.5.2012 / 14:02

הארגון הודיע רשמית לאתר כי יסרב להסגיר את רשימת העובדים שביקשו להיות מיוצגים על ידי הארגון: "חשש כי האתר ימשיך במדיניותו הפסולה"

בארגון העיתונאים עומדים על סירובם להעביר לידי הנהלת ynet את רשימת העיתונאים שהצטרפו לשורותיהם כפי שהתבקשו, אולם הבוקר (שלישי) פנו אל האתר באופן רשמי בהצעה לפתרון ביניים – רשימות המצטרפים יועבר לגורם שלישי ניטרלי המקובל על שני הצדדים, והוא יבחן אם אכן הוקם ועד עובדים ב-ynet והאם מוטל על ההנהלה להכיר בהסתדרות החדשה כארגון היציג של עובדיהם.

כזכור, בתחילת השבוע הודיע ארגון העיתונאים על הקמת ועד יציג ב-ynet, הראשון מבין כלי התקשורת של קבוצת ידיעות אחרונות. בהנהלת אמרו אז לוואלה! ברנז'ה כי לא ברור על סמך מה מתבססת הצהרת ארגון העיתונאים, שכן ההצהרה לא גובתה בשום מסמך המעיד על כך שבאמת הוחתמו שליש מעובדי האתר.

במכתב שהעביר הבוקר בא-כוחו של הארגון עו"ד אמיר בשה לעו"ד סיגל פעיל, המייצגת את ynet, הסביר את סירובו של הארגון להעביר להנהלה את הרשימות. "ברי נוכח מערכת היחסים בין מרשתכם לבין ארגון העיתונאים שידעה ימים לא פשוטים בלשון המעטה, בהתייחס למעמד זכות ההתארגנות בחצרה, מקונן בנו החשש כי מרשתך תמשיך במדיניותה הפסולה", כתב עו"ד בשה.

עוד התייחס בשה לדבריהם של גורמים באתר שפורסמו בוואלה! ברנז'ה ובהם נטען כי הכרזת הארגון היא מניפולציה שנועדה לעודד הצטרפות של עיתונאים נוספים. ב-ynet טענו כי הצהרת הארגון על הקמת ועד יציג הוא "ספין של הארגון שנובע מטעמים טקטיים – וכי ועד כזה לא הוקם". בהתייחס לאמירות אלה כתב בשה: "התנהלות זו של מרשתך קיבלה משנה תוקף גם בימים האחרונים באמצעי התקשורת השונים, בדרך של העברת מסרים כאלה ואחרים כתגובה מטעמה באשר ללגיטימיות של התארגנות העיתונאים", כתב. "אנו רואים בפעולה זו של מרשתך בשדה התקשורתי כניסיון נוסף ופסול מטעמה לפגוע בהתארגנות העיתונאים תוך שהיא כבר מסתייגת לאל מכל תימוכין מההודעה על יציגות".

בארגון הודיעו ל-ynet כי הם מוכנים לעביר לידי האישיות שתיבחר מצד שלישי את כל המסמכים באופן מיידי מרגע שהיא תוסכם על שני הצדדים. על פי ההערכות, הגורם שייבחר יהיה מטעם מועצת העיתונות או מטעם בית הדין לעבודה או לשכת עורכי הדין.

תגובת ארגון העיתונאים טרם התקבלה. באתר ynet סרבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully