וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך "הישרדות VIP": "זה מסר חשוב שאפשר לנצח את ערוץ 2"

27.5.2012 / 9:00

רועי סטריקובסקי חוגג את הקאמבק של השנה: "אין דבר יותר כיפי מלראות שבין 21.00 ל-21:10 הצופים ממש נודדים מערוץ 2 אלינו ולא נשארים לפריים שלהם". ראיון בלי הדחה בסופו

אלו ימים טובים בערוץ 10. אחרי 4 שנים של ציפיה לדבר הבא שיציל את לוח השידורים המדשדש שלו, הגיע דווקא העוגן המוכר ההוא שבעונה הראשונה יצר היסטוריה של ממש בבית הוורד - העונה השישית והמוצלחת של "הישרדות".

על התזמורת מניבת הרייטינג הזו, אשר מאז עלייתה לפני קרוב לחודש לאוויר מביסה את הזכיינית רשת המשדרת מולה בכל קרב, מנצח כבר 4 עונות ברציפות העורך הראשי והבמאי של "הישרדות VIP" רועי סטריקובסקי.

בין עונת המפורסמים הנוכחית לבין שאר העונות סטריקובסקי ערך וביים לערוץ גם את "הרווק", ולפני כן את "הדוגמניות 3". מוקדם יותר הוא גם פיתח וערך את "נקמת המחוננים" אשר למרות הציפיות והבאזז שעוררה - נכשלה במבחן הקהל.

איך ההרגשה להיות במקום הראשון בטבלאות?
"סיפוק מאוד מאוד גדול. למרות שידענו כבר בשטח שהעונה טובה, אף אחד לא ציפה לכאלה מספרים. תמיד כיף לראות שהעבודה הקשה של השנה ושלושה חודשים בשטח, והשבועות בחודשי העריכה מסתכמת בשורת סמס חיובית של רייטינג".

ועדיין צריך להודות שאין לכם תחרות ממש קשה.
"איך אתה יכול להגיד דבר כזה, כשבעונות קודמות משפחה חורגת וכלבוטק ניצחו אותנו? כבר היום ברור שיש כוונת צפייה מאוד מאוד ברורה. אין דבר יותר כיפי מלראות שבין 21.00 ל-21:10 הצופים ממש נודדים מערוץ 2 אלינו ולא נשארים לפריים שלהם. אני חושב שזה מסר חשוב גם לדירקטוריון של ערוץ 10: אפשר לנצח את ערוץ 2".

טוב, קצת קשה להימלט מ'הישרדות' כשמזפזפים אליכם.
"הדרך היחידה שכלכלי לשדר את 'הישרדות' בישראל הוא הפיצול לשני פרקים שבועיים. אם היינו משדרים כמו באמריקה, לא הינו יכולים לקיים את התוכנית גם אם היינו מקבלים 55% צפייה. וחשוב לזכור, שכשיש 'הישרדות' בערוץ, החדשות עושות יותר, הלייט-פריים עושה יותר, אפשר לקדם עוד תוכניות. הרייטינג והפרסומות וכל הצד המסחרי משלמים את האקסטרה. אסור לשכוח שבלי כל זה, אי אפשר היה לעשות פה דרמות".

או, הנה הגיע הטיעון המוחץ של כל איש ריאליטי. מדובר בעצם בניסוי אנתרופולוגי, לא?
"אנשים נורא נגד זה אבל זאת עובדה בשטח. בלי לקשר לעובדה שבישראל יש פחות שעות ריאליטי ביחס לעולם המערבי. רק הריאליטי מסדר את הדרמות פה. אני אשמח אם ישקיעו בעוד דרמות, אבל כדי שלא ישקיעו בדרמות שעולות 20 אלף דולר, צריך גם ריאליטי".

לעבוד בערוץ 10 זו בחירה קשה?
"מעדיף להיות אצל האנדרדוג. כשיש הצלחה היא הצלחה אמיתית".

ב"קשת" תוכנית שהביאה נתונים כמו העונה השנייה פשוט לא היתה ממשיכה.
"נכון, מצד שני, שם היא היתה מביאה מראש הרבה יותר".

רועי סטריקובסקי. ערוץ 10, ספק 500
"הטלוויזיה בישראל, כתחום, מאד מיושנת". סטריקובסקי/ספק 500, ערוץ 10

"הרבה דמויות מהפוליטיקה רצו להשתתף, חברי כנסת, מפכ"לים לשעבר"

כשאתם מלהקים מישהו, זה חלק מהשיקול כמה הוא יעלה?
"ברור, אבל אתה מחליט לפי התקציב מי שווה ומי לא. קבל אנקדוטה בהקשר הזה: גל ארז היה ב'הישרדות' ב-2008, דקה לפני פרוץ המשבר הכלכלי. ברגע שהוא הגיע ל'הישרדות' הוא עצר את כל המהלכים הפיננסיים שלו, ובגלל זה יצא שחסכנו לו המון כסף".

"וכן, כשבנאדם מחליף את החיים שלו לחודש וחצי והוא עושה פסטיגלים בזמן הזה, אושרי, תורג'י, בוקי נאה שעושה הרבה כסף – כל אלו הם אנשים שמרגע ההחלטה הם מאבדים את הפרנסה שלהם, ומן הסתם ומן הראוי שאנחנו נכסה את ההוצאה שלהם. מצד שני, אני יכול להגיד לך חד משמעית שהתקציב לא נפתח בעקבות הטאלנטים שבחרנו להביא, ושהיו אנשים שרצו להגיע ורצו סכום גבוה ולא רצינו לשלם".

מי?
"לא רוצה להפיל מתמודדים עתידיים".

יש טאלנט שרציתם ובסוף לא הסתייע בגללו?
"יש זמר מזרחי ים תיכוני מאד מפורסם שמאד רצינו, אחד מהגדולים בשלושה עשורים האחרונים, שהיו לו דרישות כמו לישון לבד, להתקשר הביתה, ואלו דברים שלא יכולנו לתת.
הרבה דמויות מהפוליטיקה רצו, חברי כנסת, מפכ"לים לשעבר, מתמודדים על הרמטכ"לות".

חברי כנסת?
"חברי כנסת, לא שרים, וכן. וואנאביז יש בכל מקום. מעבר לכך, ואני יודע שזה נשמע קלישאתי, יש הרבה אנשים שבאמת רוצים לחוות את החוויה".

נו באמת. אנשים מגיעים בשביל הפרסום והכסף.
"אני מסכים, ועדיין, המשקל של החוויה גדול מאוד בהישרדות. ואני יכול להגיד לך שאנחנו מזהים את הדברים האלה כבר בבחינות. אנשים שבאים בלי לרצות את החוויה לא מתקבלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל אלו הם אנשים שמרגע ההחלטה הם מאבדים את הפרנסה שלהם". בוקי נאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"למדנו מהטעויות. למדנו שיש קהל שאוהב את 'הישרדות'"

איך זה שבארץ מתוך שש עונות, שתיים הן VIP? מדובר בשליש, וזה המון.
"עונת האולסטארס לא נחשבת VIP. גם תקציב עונת האולסטארס היה נמוך יותר מתקציב העונה הזו".

למה?
"כי האנשים שהגיעו להישרדות אז היו אנשים שלא ביססו את עצמם במובן החוץ הישרדותי".

אוקי, אבל בהישרדות ארה"ב לא היתה שום עונת VIP. למה פה יש, וכל כך מהר?
"זאת שאלה שהתשובה לה מאד עמוקה. אבל שם יש מסורת שידור אחרת לגמרי. אתה יכול לשאול למה שם זה משודר שנים, משנת 2000, באותה שעה ובאותם ימי שידור, כולל יציאה לברייקים באותן דקות. עד היום שידרנו בסביבות 250 פרקים, כשהעונה העונה האמריקאית היא בת 13 פרקים. ככה צריך לחשוב על זה. הם, לפי היחס הזה, צריכים לעשות הישרדות VIP כל 10 עונות. אתה צריך להסתכל על מספר הפרקים. אין לזה אח ורע באף מקום בעולם. חוץ מזה, האמריקאים הם היחידים שלא עשו VIP".

בעונה הראשונה היו המון תלונות כלפי הערוץ על המשחק בימי השידור, וניצול נאמנות הצפייה. למדתם מהטעויות?
"זה מצחיק כי מתחלפים מנכ"לים ומנהלים, אבל מה שברור הוא שלמדנו מהטעויות, יחד עם מחלקת הפרומו והפרוגרמינג. למדנו שיש קהל שאוהב את 'הישרדות', וצריך להתייחס אליו בכבוד, למרות כל אילוצי הרייטינג, ואני חושב שרואים שיש שינוי מאד משמעותי. הנה, רק בשבועות האחרונים, לא שידרנו בל"ג בעומר – הודענו שלא משדרים בל"ג בעומר".

לא הודעתם, אנחנו בוואלה! ברנז'ה חשפנו.
"אוקי, אבל לא הבטחנו שיהיה פרק".

מה דעתך על המתחרים - "האח הגדול", "המירוץ למיליון"?
"בארץ עושים ריאליטי מצוין. יכולות השיווק של 'קשת' מדהימות. אני לא יודע אם זה הפורמט או אבי ניר. גם 'המירוץ למיליון' מצוין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חושבים מראש ש'הישרדות' מזויפת, ואז מניחים שזה חלק מזה". מייקל לואיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרשת הכדורים של "האח הגדול" למשל - זה משהו שיכול לקרות אצלכם?
"'הישרדות' היא פורמט שלוקח אותך לגבולות היכולת, גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית. לעומת 'האח הגדול'. אנו עורכים את הבדיקות הכי משמעותיות ואנחנו לא לוקחים סיכונים".

היו טאלנטים שלא נלקחו בגלל נושאים נפשיים?
"היו שניים שהיו בקאסט שיצאו בגלל הנחיות רפואיות על סעיף נפשי".

אחת ולתמיד, ההתמוטטות של מייקל לואיס היתה אמיתית?
"ברור. יש כאן הבניית מציאות. חושבים מראש ש'הישרדות' מזויפת, ואז מניחים שזה חלק מזה".

או שהוא עבד גם עליכם.
"אם ככה, אז מגיע לו אוסקר".

בוואלה! ברנז'ה פורסם לראשונה שירון ברובינסקי יחליף את גיא זו-ארץ. למה בעצם?
"גיא, שהוא חבר טוב, עוזב בגלל איזה עניין בין הסוכן שלו לחברת ההפקה. זה חבל לי כי אין שום פורמט ריאליטי בעולם בו המנחה כל כך משמעותי. גם ב'הדוגמניות' הוא משמעותי, וגם ב'הרווק', ועדיין – כאן יותר".

מה הפיתוי להמשיך את העונה בשביל הרייטינג?
"העונה כבר ערוכה לגמרי. יש לנו כל שלושה ימים פרק. יש גם את וילת המושבעים וספיישלים".

אפרופו תוכניות לוויין, למה ירדה "מהדורת השבט"?
"היא היתה רק בעונה השנייה, ואני חושב שזו הייתה אחלה תוכנית, לא יודע למה היא ירדה. חבל".

גיא זו-ארץ. נמרוד סונדרס
"אין שום פורמט ריאליטי בעולם בו המנחה כל כך משמעותי". גיא זוארץ/נמרוד סונדרס

"בסוף מה שחשוב לך זה הסמס בבוקר עם הרייטינג. זה עלוב. אבל זאת עובדה"

יש הקפדה יותר על צניעות, שוטים מחמיאים כשמדובר בסלבס?
"ממש לא. חשוב להגיד כאן שיש אנשים שמתאימים לפורמט כמו ב'האח הגדול', ואנחנו מחפשים משהו אחר. החלק הטסטמוניאלי מאוד חשוב, לי אין את ארז ואסי שיספרו, הדמויות חייבות לספר. אני לא מחפש את המזרחי צעצוע. אנחנו קודם כל מקשיבים, כמו ב-'The Voice', כדי לראות אם הסיפור קונה אותנו ותשמע, נטלי דדון נראית מדהים".

בעונות רגילות מתמודד רגיל לא מקבל כסף על אובדן הכנסה?
"לא בהכרח. יש חוזים שונים לכל תוכנית".

אחרי 4 עונות הישרדות ועוד הרבה ריאליטי בקילמוטרז', העיניים לא קהות?
"אנחנו מרגישים כשאנחנו משעממים את עצמנו. אני באמת לא יודע אם אנחנו הופכים ליותר מלטשים או יותר קהים. אני בלחץ מטורף מהסמס של מחר של הרייטינג. נורא מוזר איך עם כל התשוקה בעיניים, בסוף מה שחשוב לך זה הסמס. נכון. זה עלוב. אבל זאת עובדה. אנחנו משתחווים לעגל הזהב הזה של הרייטינג. גם אני יודע שזה לא תלוי בנו או לא בגללנו, זה מטריף אותי".

לאן הולך הריאליטי?
"הטלוויזיה בישראל, כתחום, היא מאד מיושנת. למעשה מאז הכניסה של הריאליטי לא קרה שום דבר מהפכני".

מה עם מכירת פורמטים? ההתפתחות המואצת של הדרמות?
"אני מדבר על מהפכה, לא על שיפור. על הפייסבוק של הטלוויזיה. אני חושב שהריאליטי כאן כדי להישאר, ושהכיוון יהיה מעבר להתמקדות באובייקט של משפחות, עדות תרבויות, במקום בפרט. אני חושב שתהיה אבולוציה גם להתעסקות קצת בדור השלישי, ה-80 של היום זה ה-90 של פעם. תהיה גם התעסקות של הריאליטי בעצמו, כמו ב-'Black Mirror' לדוגמא, שהיא סדרה מהפנטת".

ואתה רואה את עצמך שם, מפתח פורמטים בנושא?
"בגדול כן, אבל זה סיפור הרבה יותר מורכב מפעם. כיום אי אפשר באמת למכור כבר פייפר פורמט. אנשים רוצים לראות איך הוא עובד. קח לדוגמא את 'נקמת המחוננים'. בזמנו, ארמוזה התקשר ואמר שיש כאן משהו ענק. 6 מדינות רצו אופציה לסדרה, והנה, זה לא עבד. צריך הרבה מזל".

איזו תוכנית היית רוצה לערוך אם לא הישרדות?
"אני מאוהב בהישרדות, ובאמת שאין שום דבר אחר. זה נשמע נורא שחצני, אבל אני לא יודע".

בלוג הישרדות VIP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully