וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדונה בישראל; ”מה שקורה פה זה גיהינום אחד גדול עבור הצלמים”

28.5.2012 / 17:14

צלמים המסקרים את ביקור הזמרת מספרים היום לוואלה! ברנז’ה, כי שוטרים שעובדים עם הפקת המופע מתנהגים באלימות חסרת תקדים: "אין להם אלוהים, הם עושים הכל כדי למנוע תמונה"

יומיים עברו מאז נחתה מדונה בישראל, וצלמי הפפראצי שצובאים אחריה כלל אינם מרוצים – ואת עיקר טענותיהם הם מפנים למשטרת ישראל. צלמים המסקרים את הביקור מספרים היום לוואלה! ברנז'ה, כי שוטרים שעובדים עם הפקת המופע מתנהגים כלפיהם באלימות של ממש, וכי הפקת המופע עושה כל שביכולתה כדי למנוע צילומים לא מורשים של הזמרת – כל זאת ללא התערבות המשטרה.

"מה שקורה פה זה גיהינום אחד גדול עבור הצלמים, האנשים האלה אגרסיביים בצורה מטורפת וזה כבר גובל בפלילי", אומר ראובן שניידר, צלם של אתר האינטרנט mako. "אתמול, למשל, הילדים שלה הגיעו חזרה לבית המלון. עמדתי די רחוק מהם, משהו כמו עשרה מטרים, ובלי שום סיבה קפץ עליי מאבטח שתפס את היד שלי באלימות והעיף אותי אחורה. בשביל מה? לא איימתי על הילדים ולא הייתה להם כל סכנה. השוטרים שנמצאים בכל מקום לא עושים כלום כדי להרגיע את הרוחות".

רועי קסטרו המצלם עבור חדשות הבידור, מספר כי השוטרים אשר עובדים עם חברת ההפקה נמנעים באופן שיטתי מלסייע לצלמים – ואף יותר מכך. "לא הגיוני ששומרים מרימים ידיים על צלמים והמשטרה לא תתערב, והכל מתועד", הוא אומר. "אתמול באצטדיון, כשהיו חזרות, אחד השומרים האמריקאים תפס אותי ביד והכה אותי כדי שלא אצלם. קראתי לשוטרים שהיו במקום אבל אף אחד לא הגיע".

"השוטרים לא באים כדי לשמור עליהם – אלא כדי להפריע לנו לעבודה. איך פתאום הם מחליטים שכל אזור ציבורי שהם עוברים בו הופך לאזור פרטי שאסור להיכנס אליו? זה רק כדי לסכל צילומים. אנחנו הרי לא מהיום במקצוע הזה, ברור שהם שם לא כדי לאבטח אלא כדי למנוע מאתנו לצלם. כל הצלמים מרגישים את זה, גם צלמי הסטילס וגם הווידאו, גם הפרילאנסרים וגם צלמי המערכות", הוא מוסיף.

"אין להם אלוהים, הם עושים הכל כדי למנוע תמונה"

אתמול נלקח אחד הצלמים לתחנת המשטרה ברמת גן לאחר שהשיג גבול ונכנס לשטח אסור. הצלם תושאל, ולבסוף שוחרר עם אזהרה. בהפקת המופע אומרים לוואלה! ברנז'ה כי הם אחראים על ההתנהלות בשטח המופע, לשם אסורה כניסת הצלמים. האחריות על אבטחתה של מדונה והמשלחת היא על מאבטחיה האמריקאים, חברת האבטחה הישראלית ושוטרי משטרת ישראל.

ניר פקין, צלם פפראצי, אומר כי השוטרים שאמורים לשמור על התנהלות הולמת מצד שני הצדדים – פועלים אך ורק בשירות חברת ההפקה. "השוטרים משתמשים במדים שלהם כדי למנוע מאתנו לצלם, הם מנצלים את המותג שנקרא משטרה כדי להרחיק אותנו", הוא אומר. "הם מרחיקים אותנו גם כשמדובר בשטחים ציבוריים שמותר לנו לשהות בהם. אבל מנגד, כשהאבטחה פוגעת בנו, השוטרים במקום לסייע לנו אומרים לנו לכו תגישו תלונה".

"חברת האבטחה הישראלית שנשכרה לאבטח את מדונה היא חברה ישראלית שידועה כמאוד בעייתית", אומר ג'קי יעקב, צלם של ynet. "הם עושים קומבינה עם המשטרה, והם מגבים אותם מולנו בכל דבר. בדרך מנתב"ג הם נסעו ב-180 קמ"ש ועברו ברמזורים אדומים, והמשטרה נותנת לזה יד. אבל אתמול ברמת גן אתמול שמאבטח אמריקאי תקף את אחד הצלמים שעמדו בחוץ, במקום ציבורי, המשטרה תמיד לא התייחסה. היו שם שוטרים שיכלו לקחת עדות –אבל אפילו לא ניסו לברר את מה שקרה".

"אין להם אלוהים, הם עושים הכל כדי למנוע תמונה. הם עוברים ברמזורים אדומים, נוסעים במהירות מופרזת, חוסמים את התנועה", אומר שניידר. "מדונה הייתה פה כבר, זו לא פעם ראשונה. אבל הפעם משום מה שזה נראה כאילו יש כאן משהו אישי נגדנו. לדעתי יש החלטה של ההפקה וחברת האבטחה שלא נותנים לנו לצלם. אין לנו שום עניין לאיים על מדונה או לתקוף אותה – רק לעשות כמה תמונות, אבל הם לא נותנים לנו לעשות כלום".

טרם התקבלו תגובות משטרת מחוז ת"א וחברת ההפקות של שוקי וייס, המפיקה את המופע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully