וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוני בן-מנחם: "באוצר מנסים להשפיע על זהות ושכר הבכירים"

12.6.2012 / 10:45

"יש כל מיני סימנים מדאיגים של פקידי אוצר שמנסים להתערב בשכר של טאלנטים ואנחנו מתרעמים על כך", אומר מנכ"ל רשות השידור לרוגל אלפר בתוכנית "ינשופים" שתשודר הערב

יח"צ - חד פעמי

לצד הטענות הקבועות על התערבות של לשכת ראש הממשלה במינויים ובתכנים ברשות השידור, פותח כעת מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם חזית חדשה ותוקף את משרד האוצר בטענה שיש ניסיונות להתערב בשכר הטאלנטים של הרשות וכי לאוצר שליטה בזהות העיתונאים והמגישים הבכירים.

"זה לא משרד ראש הממשלה - יש כל מיני סימנים מדאיגים של פקידי האוצר שמנסים להתערב בשכר של טאלנטים ואנחנו מתרעמים על הדבר הזה", אמר בן-מנחם בראיון לרוגל אלפר בתכנית "הינשופים" בערוץ 8. בתשובה לשאלה אם התערבות פקידי האוצר בשכר הבכירים ברשות היא דבר טבעי ענה המנכ"ל: "יש מה שנקרא סעיף 29 לחוק התקציב שמאפשר לאוצר שליטה בשכר הבכירים והטאלנטים. זה אומר גם שליטה גם בזהות של הטאלנטים".

בן מנחם הסביר כי במשרד האוצר נעזרים באחד הסעיפים בחוק רשות השידור על מנת להשפיע על זהות ושכר הבכירים. "אני לא רוצה להיכנס לשמות, אבל גם דיברתי על זה בוועדות הכנסת השונות, והזדעזעו", אמר. "אנחנו מנסים להילחם בזה ומקווה שנצליח. לא מתכוון לאפשר לאף אחד לקבוע את זהות האנשים שאנחנו ממנים ברשות השידור".

"אני לא צריך תעודת הכשר. אני עיתונאי 30 שנה"

מנכ"ל הרשות התייחס גם לטענות שעלו בעבר על כך שמינויו שלו הוא מינוי פוליטי. עתירה בנושא, שהוגשה לבג"ץ, נדחתה. "אני יכול להגיד לך שאני לא קיבלתי שום טלפון מלשכת ראש הממשלה", אמר בן-מנחם. "המינוי אמנם מקובל על ראש הממשלה, אבל אני לא צריך תעודת הכשר. אני עיתונאי 30 שנה, אבל תמיד כשמישהו ממונה על ידי הממשלה יהיו טענות".

ברשות השידור מחכים בימים אלה לחתימת האוצר על הסכם מימון לרפורמה הנדרשת ברשות השידור. מתווה הרפורמה אושר בכנסת, אולם מתווה המימון שלה, המבוסס על מענקי מדינה ומכירץ נכסי נדל"ן – טרם אושר באוצר. לשאלה אם דיבר על סוגיית ההתערבות עם שר האוצר ח"כ יובל שטייניץ ענה בן-מנחם: "עשיתי את כל הפעולות הדרושות, אנחנו רוצים שהם יעזרו לנו לצאת לדרך החדשה".

תגובת משרד האוצר לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully