וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה שנאנסה בגן העיר למועצת העיתונות: "חשה מושפלת מהעיתונאים"

13.6.2012 / 15:20

עורכת דינה של קורבן האונס שבוצע בחודש שעבר דורשת מנשיאת המועצה, דליה דורנר, להתערב באופן דחוף באופן שבו מטרידים אותה כלי התקשורת מאז עברה את החוויה הקשה

הנערה שנפלה קורבן לאונס בחניון גן העיר בחודש שעבר פנתה השבוע למועצת העיתונות, וביקשה מהשופטת (בדימוס) דליה דורנר, נשיאת המועצה, להתערב באופן דחוף באופן שבו מטרידים אותה כלי התקשורת מאז עברה את החוויה הקשה.

באמצעות עו"ד רוני אלוני-סדובניק טוענת הנערה, תלמידת כיתה י"ב שלומדת בתקופה זו לבגרויות, כי מאז האונס רצים אחריה עיתונאים וצלמים ברחוב, נכנסים לבניין מגוריה, מראיינים את השכנים, חושפים את היותה הנפגעת, נכנסים לתוך בית הספר שלה ומראיינים תלמידים וחברים.

"למעשה הם, העיתונאים, הם אלו אשר גורמים לה כרגע את הנזק הרב ביותר. היא חשה מושפלת בצורה שקשה לתאר, מהעיתונאים", נכתב בפנייה. "הגבול בין כתב ועיתונאי מכובד לבין פפראצי נחצה והטשטש, צנעת הפרט הפכה למילת גנאי".

"נעמדו למטה בכניסה לבניין ופנו בקול רם לשכנים"

בפנייה מובאת דוגמה לכך שיומיים לאחר האונס הגיע כתב של אחד מערוצי הטלוויזיה לבניין המגורים של הנערה, כאשר הוא מלווה בצוותי צילום. הכתב וצוותו נעמדו בכניסה לבניין ופנו בקול רם לשכנים בשאלה היכן גרה משפחתה של הנערה, ואמרו כי הצוות מעוניין לבצע עמה ראיון. "הנערה סיפרה שהכתב צעק את שם המשפחה שלה מתחת לבניין, וחלק מהשכנים בכלל לא ידעו שהיא קשורה לסיפור", אומרת עו"ד אלוני-סדובניק בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "וזו רק דוגמה אחת להתנהלות הזו של התקשורת – שלא מספיקה מאז המקרה".

"אני סבורה שיש שתי קבוצות של עיתונאים. יש הרבה מאוד אנשים שנקלטו בתחום התקשורת שהם לא מכירים את הכללים והחוקים ואין שום מערכת שמלמדת אותם. ההתנהלות של התקשורת בימים הראשונים שלאחר האונס הפחידה את הנערה כל כך, שהיא היוותה איום ממשי למה שעומד להיות מנת חלקה במשפט. היא מאוד נפגעה מהעניין הזה".

"צילום שכזה אינו תורם דבר מאחר והוא לא יוכל להתפרסם"

כזכור, זמן קצר לאחר פרסום המקרה התאספו סמוך לביתו של בן זוגה של הנערה שגם הוא הותקף כתבים רבים, ואלה התפזרו מהמקום רק לאחר שקיבלו פנייה ממשטרת תל-אביב, אשר הדגישה לכתבים כי נוכחותם בסמוך לבניין חושפת את זהות הנער, וכי צילומו מהווה עבירה פלילית. בעקבות המקרה הודיעה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי, כי תגיש תלונה במשטרה נגד העיתונאים ששהו סביב ביתו של הנער.

ממועצת העיתונות נמסר כי "החל מהשנה שעברה, עצם מעשה הצילום של קורבן עבירות מין – לא רק פרסום זהותו – אסורה בחוק, ומשכבר הימים הדבר נוגד את תקנון האתיקה המקצועית. מעבר לעובדה כי צילום שכזה אינו תורם דבר מאחר והוא לא יוכל להתפרסם, הרי שמדובר בפגיעה בנערה צעירה שחוותה טראומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully