וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח PwC: שוק הפרסום בישראל צפוי לחזור לצמיחה

14.6.2012 / 13:41

על פי דו"ח הבידור והמדיה השנתי של פירמת ראיית החשבון הבינלאומית, שוק הפרסום בישראל צפוי לחזור לצמיחה לאחר הירידות בשנים שלאחר המשבר הכלכלי והשפעת המחאה החברתית

בישראל צפויה צמיחה של 17% בהשקעה בפרסום באינטרנט עד 2016, לצד המשך הקיפאון בשוק העיתונות – כך עולה מדו"ח הבידור והמדיה הבינלאומי של פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC לשנים 2012-2016. דו"ח הבידור והמדיה של PwC יוצא לאור מדי שנה ב-13 השנים האחרונות. הדו"ח כולל סקירות עומק של 13 סגמנטים בתעשיית הבידור והמדיה בפילוח גלובלי וב-48 מדינות ברחבי העולם.

לפי הדו"ח, שוק הפרסום בישראל צפוי לחזור לצמיחה לאחר הירידות בשנים שלאחר המשבר הכלכלי והשפעת המחאה החברתית. ממכירת שטחי פרסום ב-943 מיליון דולר הוא עתיד להגיע למכירות של 1.1 מיליארד דולר ב-2016. מבין שטחי הפרסום המרכזיים: אינטרנט, טלוויזיה ועיתונות, הכנסות החברות הפעילות בתחום האינטרנט צפויות לעלות בשיעור החד ביותר (65%). זירות פרסום נוספות שצפויות לצמיחה משמעותית לפי הדו"ח הן העיתונות הדיגיטלית (57%) ופרסום החוצות והרדיו שצפויים לעבור את הרמות שלפני המשבר הכלכלי.

"הדור הנוכחי בכל העולם מסרב לוותר על העיתון"

בהתייחסות לשוק העיתונות המקומי, קובע הדו"ח כי הוא צפוי לשמור בשנים הקרובות על רמת הכנסות של כ-520 מיליון דולרים במכירת פרסום בשנה כאשר ההכנסות מפרסום דיגיטלי צפויות לעלות - אך חלקו של הפרינט ימשיך להיות חלק הארי.

"למרות הנגישות הגבוהה לאינטרנט, העיתונות המודפסת ממשיכה להוות שחקן משמעותי בכל העולם", רו"ח ערן יוהן, שותף וראש מגזר הבידור והמדיה ב-PwC Israel. "לטווח הארוך מאוד אנו צפויים לראות דעיכה עם שינויי הדורות אך נראה כי הדור הנוכחי בכל העולם מסרב לוותר על העיתון".

בהתייחסות לשוק הבינלאומי צופה החברה צמיחה של 8% בשוק העיתונות (הכנסות מפרסום ומכירה) עד 2016.

בעולם: צמיחה מואצת בהכנסות באפריקה ובדרום אמריקה

בדו"ח ישנה התייחסות גם לענף הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, והוא צופה עלייה של 45% בהכנסות הכבלים והלוויין. ב-80% מהבתים בישראל יש טלוויזיה פעילה המחוברת לכבלים או ללוויין, כאשר שיעור החדירה צפוי לעבור 88% ב-2016. לפי הערכות של PwC ההכנסות מתשלום לסגמנט החדש של Mobile TV לא צפויות לעלות באופן משמעותי בעולם המערבי בעקבות צמיחה של שירותים חינמיים. יש לציין כי הדו"ח הוכן בטרם הודיע שר התקשורת כחלון על הפרטת מערך "עידן פלוס" והכנסה של חברת טלוויזיה נוספת לשוק.

בסקירה של המגמות הבינלאומיות צופים בפירמה כי חלקה היחסי של הספרות הדיגיטלית בסך ההכנסות של תעשיית הספרות יעלה מ-5% ב-2011 ל-18% ב-2016. לעניין הגלישה הסלולארית קיים צפי לעלייה ל-45% גלישה ניידת מסך הגלישה העולמית. ב-2011 מספר הגולשים הסלולאריים בעולם עמד על 1.15 מיליארד, מספר הצפוי לצמוח ל-2.9 מיליארד ב-2016.

שיעורי הצמיחה בסך ההכנסה מתעשיית המדיה והבידור במערב אירופה וארה"ב צפוי לעמוד על 4.3% בממוצע לשנה, בעוד במזרח אירופה ואסיה צפויה צמיחה של 7.2% ובאפריקה ודרום אמריקה צפויה צמיחה של 10%. עוד צופים בפירמה צמיחה של 36% בשוק הפרסום עד 2016 כאשר חלקו היחסי של האינטרנט יעלה מ-18.5% ב-2011 ל-28.5% בשנת 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully