וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצצה החדשה של כחלון: חברה נוספת לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית

12.6.2012 / 20:00

שר התקשורת הודיע הערב כי משרדו יכין הצעת חוק שתכניס חברה נוספת לשוק השידורים הרב ערוציים בישראל אשר תתבסס על התשתית של "עידן פלוס" ותתחרה ב-HOT וב-yes

שלושה חודשים לאחר שחוק הרחבת "עידן פלוס" עבר בכנסת ובמסגרתו הוגדל היצע הערוצים החינמיים, מודיע הערב (שלישי) שר התקשורת משה כחלון כי משרדו יכין הצעת חוק שתכניס חברה נוספת לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל.

החוק אותו יקדם כחלון יפריט, למעשה, את מערך "עידן פלוס" ויאפשר את מכירתו לחברה פרטית. החברה החדשה תהיה מבוססת על התשתית של "עידן פלוס" אותה מפעילה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והיא תקבל לידיה את כרבע מיליון הלקוחות שלו כיום ותהיה מחויבת להמשיך ולספק את השידורים בחינם.

בעבר כבר התייחס כחלון לכוונה להעביר את המערך לידדים פרטיות ואמר כי "הדבר הנכון יהיה שהתשתית לא תוחזק על ידי הרגולטור, אנחנו מדינה עם כלכלה חופשית".

לפני שלושה חודשים אישרה הכנסת את הרחבת היצע הערוצים ב"עידן פלוס" ל-18. כיום קיימים בממיר הדיגיטלי חמישה ערוצים: 11,22,10,99 ו-33, ובקרוב יתווספו אליו ערוצים ייעודיים כערוץ 24, הטלוויזיה החינוכית, ערוץ 9, ערוץ ערבי, ערוץ מסורת וערוצים שישדרו ב-HD. לערוצים אלה יתווסף "ערוץ נושאי" שבו יתאפשר שידור בנושא אחד כגון שידורי ילדים או ספורט, והוא יהיה ממומן משידור פרסומות. ככל הנראה תכלול הצעת החוק אפשרות להקמת ערוצים נושאיים נוספים בדומה לאלה שמשודרים בכבלים ובלוויין, אשר בניגוד לאלה – הם ימומנו מפרסומות.

חברות הכבלים והלוויין, HOT ו-yes, הן הנפגעות העיקריות מהמהלך להרחבת שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. ליוזמתו של כחלון מצטרפות גם ההערכות כי שתי חברות הסלולר – סלקום ופרטנר – ישיקו בעתיד הקרוב מערך לשידורי טלוויזיה באינטרנט. אם יצליח כחלון להעביר את החוק החדש בכנסת, יתאפשר לאחת מהן להקים גם מערך שידורי טלוויזיה רב ערוצית. בעבר אמר שר התקשורת כי "עד היום כ-2.5 מיליון בית אב בישראל מחוברים לשתי חברות של טלוויזיה רב ערוצית שגובות כ-300 ש"ח בחודש, ופשוט לא הייתה אפשרות אחרת", וכי "הטלוויזיה הרב ערוצית במדינת ישראל יקרה מדי, אנחנו פועלים כדי להוריד את המחירים".

בחברות הכבלים והלוויין בחרו הערב שלא להגיב למהלך.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "הייתי שמח לעוד שנה אחת בתפקיד, אבל השר הבהיר לי שאצלו אין הארכות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully