פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      אגודת העיתונאים VS "יומן", פרק 3

      מנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא טוען כי לא ניתנה לו זכות התגובה לקראת פרסום כתבה ששודרה ב"יומן", ועל כן דורש הכחשה, התנצלות ופיצוי כספי. רשות השידור: הנושא בבחינה משפטית

      אגודת העיתונאים בתל אביב טוענת כי כתבה ששודרה בשבוע שעבר במהדורת "מבט" בערוץ הראשון וסיקרה את הבחירות למועצת העיתונות – הציגה אותה ואת העומד בראשה, המנכ"ל יוסי בר-מוחא, באופן שקרי ומוטעה ונעשה על מנת להשחיר את שמה על רקע ההחלטה לפרוש ממועצת העיתונות. לוואלה! ברנז'ה נודע כי באגודה זועמים על עורכי "יומן", ודורשים הכחשה, התנצלות ופיצוי כספי.

      בשבוע שעבר הגיעו שלושה צוות צילום של הערוץ הראשון לסקר את ישיבת מועצת העיתונות, ואלה התמקדו בהתנהלותו של מנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא, אשר הוצג בה באור שלילי במיוחד. בכתבה נראה בר מוחא צועק: "אמרתי לך שאתה פושע...", כאשר חלקו השני של המשפט נחתך, והקריינות לאחריו הודיעה: "זה האיש וזה הסגנון שנראה אמש בבחירות למועצת העיתונות".

      לטענת אגודת העיתונאים, מי שעוד מאחורי הכתבה, כמו גם מאחורי כתבה נרחבת יותר שעתיד לפרסם ניסים מוסק במהדורת "יומן", הוא משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות של הערוץ. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, מנכ"ל האגודה בר-מוחא כבר פעל בעבר להביא לעצירת העבודה על כתבת "יומן" העתידית, ובעקבות פנייתו הורה מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם לנסטלבאום שלא לעסוק בכתבה, ומינה את רכז הכתבים כאחראי על הכנתה. "הכנת הכתבה תתבצע על ידי הבמאי ניסים מוסק שכפוף מקצועית לעורכי ה"יומן" ולרכז הכתבים", כתב אז המנכ"ל, אולם באגודה טוענים כי מנהל חטיבת החדשות עומד גם מאחורי הכתבה שפורסמה בשבוע שעבר.

      "שלושה צוותי צילום על חשבון כספי משלם המיסים"

      במכתב התראה שהעבירה אתמול אגודת העיתונאים להנהלת רשות השידור באמצעות עו"ד אילן בומבך נכתב כי "היוזמה לכתבה זו היא של מר נסטלבום, אשר תכנן במשך תקופה ארוכה לבוא חשבון עם האגודה שהעזה להגיש מספר תלונות נגדו לנציבות שירות המדינה". עוד נכתב כי המניע לפרסום הכתבה הוא סכסוך אישי בין בר מוחא לבין נסטלבאום, וזה שהניע את מנהל החדשות "לסקר באמצעות שלושה צוותי צילום על חשבון כספי משלם המיסים את האירוע במועצת העיתונות".

      אגודת העיתונאים טוענת כי לא ניתנה לה זכות התגובה לקראת הפרסום, ועל כן דורשת כי רשות השידור תפרסם הכחשה לכתבה במהדורת יומן, התנצלות, וכן תעניק לאגודה פיצוי על סך 100 אלף שקלים. אם לא, מאיימת האגודה, תגיש תביעה נגד הנהלת רשות השידור ונגד הכתב ניסים מוסק.

      מרשות השידור נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבחינה משפטית.

      ניסים מוסק דרש, הרשות התחייבה לגיבוי משפטי
      מנכ"ל אגודת העיתונאים מאיים בתביעה נגד ערוץ 1: "מכין עלי כתבה מגמתית ומשמיצה"