וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף נגד ערוץ 10, וההיפך

4.7.2012 / 12:44

מובילת המחאה החברתית טוענת כי הערוץ הכפיש אותה ולא נתן לה להגיב לכתבה שפרסם אמש מתן חודורוב. גורם בחדשות 10: ליף מסלפת גם בנושא הפרסום וגם בנושא בקשת התגובה

עליית מדרגה ביחסים העכורים בין ערוץ 10 לבין דפני ליף, מראשי המחאה החברתית, בעקבות ידיעה שפרסם אמש (שלישי) במהדורה מתן חודורוב בעניין מבצע גיוס התרומות אותו מובילה ליף. בעוד ליף טוענת כי הערוץ הכפיש אותה ולא נתן לה להגיב לפרסום – טוענים בערוץ כי דווקא התבטאותה נגדם בפייסבוק היא המכפישה, וכי זכות התגובה דווקא ניתנה לה במלואה.

חודורוב דיווח אמש כי ליף ופעילים חברתיים מובילים אחרים, לא נוהגים בשקיפות במסע התרומות כאשר אינם מודיעים כי בכוונתם למשוך משכורות מכספי התרומות. "הבעיה היא שקודם מגייסים את התרומות ורק אחר כך מגלים", אמר חודורוב, שהוסיף כי לא ניתן היה להשיג מהארגון תגובה רשמית לטענה.

הדיווח של חודורוב עורר את זעמה של ליף, אשר באמצע מהדורת ערוץ 10 העלתה לפייסבוק סטטוס ובו תקפה את הערוץ בחריפות. "לפני מספר רגעים קיבלתי טלפון שמתריע על כך שעלתה ידיעה בערוץ 10 שכותרתה היא 'דפני ליף מגייסת תרומות ולא משלמת לפעילים'", כתבה ליף ועדכנה את עוקביה ברשת החברתית על פעילות ההתרמה. "חבל שערוץ עשר לא נתנו אפשרות להגיב באמת, כי האייטם והניסיון להכפיש היה חשוב להם הרבה יותר מהעבודה הקשה שמושקעת על מנת שיהיה כאן טוב יותר". יצוין כי בניגוד לטענתה של ליף, כותרת האייטם הייתה "לאן הולכים כספי התרומות של המחאה החברתית?".

"מחדל שלהם שנובע מזה שהם לא הצליחו להוריד את הערוץ מהאייטם"

"הטענה כאילו נודע לה על הפרסום רק 'כמה רגעים לפני' היא קשקוש מוחלט. גם היא וגם הדוברת שלה ידעו על הכוונה לפרסם את הידיעה כבר משעות אחר הצהריים, ואי-מתן התגובה הוא מחדל שלהם שנובע מזה שהם לא הצליחו להוריד את הערוץ מהאייטם", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בחדשות 10. "היא סילפה את הפרסום פעמיים: גם כשטענה שאנחנו מפרסים שהיא לא משלמת לפעילים, מה שלא נכון, וגם שטענה שלא ניתנה זכות תגובה שגם זה לא נכון".

גורם המקורב לליף סיפר כי במהלך היום היא שהתה בשטח, במאהל בראשון לציון. לדבריו, חודורוב אכן פנה לליף וסיפר לה על האייטם המתוכנן, אולם לאחר שיחתם "הסתמן כי הוא מתכוון לרדת מהסיפור" ועל כן לא הועברה לערוץ תגובה. לדברי אותו גורם, "מרגע שנודע לליף כי האייטם כן מתוכנן להתפרסם, לא ניתן זמן תגובה ראוי, לאור הנסיבות. תגובה רשמית כן נשלחה מיד עם הודעת הערוץ שהם ממשיכים בכל זאת עם הכתבה, ולאור לוח הזמנים נמסר מהערוץ כי התגובה תיכנס רק ל'היום שהיה ולמבזקי הערוץ'".

"עיתונאי פופוליסט וגס-רוח"

אין זו הפעם הראשונה שדפני ליף מתרעמת על האופן שבו מסקרים את פעילותה בערוץ 10. בשבוע שעבר פורסם בתכנית "לילה כלכלי" בהגשת שרון גל תחקיר על אודות מקורות המימון של המחאה החברתית. על פרסום זה הגיבה ליף: "חודשים ארוכים שהתשקורת (כך במקור, ד.א.) מספרת כל מני סיפורים עלי. חודשים ארוכים התעלמתי עד כמה שיכולתי מתוך ההבנה ששרון גל ודומיו משרתים אינטרסים חזקים, שלא מעניינת אנשי תקשורת מסוימים האמת, אלא רק איך לעשות נזק למחאה דרכי על ידי יצירת פרסונה מעוררת אנטגוניזם". יומיים קודם לפרסום התחקיר תקף גל את ליף בעמוד התכנית כשכתב: "במה עבדה דפני ליף מאז הקיץ שעבר?". ינעם ליף, אביה, כינה אותו בתגובה "עיתונאי פופוליסט וגס-רוח".

מדוברת המחאה החברתית, מירב יכין, נמסר בתגובה לדברים כי: "נאמר בשיחות ובפייסבוק שכל פעילות וכל שימוש בכספי התרומות ייעשו בשקיפות מלאה, כך שכל טענה שדפני משלמת או לא משלמת משכורות היא כרגע לא רלוונטית. נכון לעכשיו כל צוות הארגון עובדים בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת אחריות לעתיד אזרחי המדינה".

עוד מסרה יכין כי "כמו כן, חשוב לציין כי התרומות יועברו לחשבון נאמנות המוקדש לארגון שבהקמה, שנמצא בפיקוח משרד עורכות הדין: שמילוביץ, גרינגרד, פורשטט".

טרם התקבלה תגובת חברת החדשות של ערוץ 10. את תגובתה של ליף לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully