הרשות השנייה קבעה הפרה לערוץ 10 בשל תכנים ב"לילה כלכלי"

הרשות ביקרה בחריפות שיבוץ חסות לאתר כלכלי שעורכו שימש בתוכנית כפרשן קבוע, וכן את החשיפה למיזם של הפרשן שלמה מעוז. גורם בערוץ 10: "לא היה שום שת"פ מסחרי"

  • לילה כלכלי
דוד אברהם

הרוחות סביב "לילה כלכלי" מסרבות להירגע: הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעה היום (שלישי) כי היא קובעת הפרות לערוץ 10 על שיבוץ חסות ב"לילה כלכלי" לאתר הכלכלה "ביזפורטל" שעלה החודש בקמפיין פרסומי. יוסי פינק, עורך האתר, שימש בתכנית כפרשן קבוע מה שמעלה, לפי הרשות השנייה, חשש לשיתוף פעולה אסור. בערוץ 10 מכחישים, ואומרים כי הדברים נעשו בשקיפות וכי פינק לא יופיע יותר בתכנית בימים בהן מופיעות החסויות.

על פי כללי הרשות השנייה, בתוכנית בענייני היום או בתוכנית העוסקת בענייני כלכלה והשקעות, חל איסור על שיבוץ הודעת חסות מאת גורם שעיסוקו נוגע לנושא שבתוכנית, או שיכול להיווצר רושם בציבור שנותן החסות עשוי להשפיע על תוכנה של התוכנית. "הרשות מצאה כי השתתפותו הקבועה של מר פינק שהינו עורך אתר 'ביזפורטל' כפרשן כלכלי בתוכניות בהן שודרה החסות, הינה חמורה ואף מעלה את החשש לקיומו של שתוף פעולה האסור ע"פ הכללים בין האתר ובין הפקת התוכנית", נמסר מהרשות השנייה.

בנוסף, קבעה הרשות הפרה נוספת בגין החשיפה הפרסומית לחברת השקעות "Hon Line" המצויה בבעלותו של שלמה מעוז, גם הוא חבר בפאנל היועצים הקבוע של התוכנית. "כפי ששרון גל סיפר בראיון לאחרונה (הכוונה לראיון לוואלה! ברנז'ה - ד.א), הוחלט לעשות אייטם על החברה החדשה שמעוז הקים בגלל העניין העיתונאי שבה", אומר גורם בערוץ 10 בתגובה. "הכל נעשה בשקיפות ותוך גילוי נאות. בכל מקרה, אין ב'לילה כלכלי' אייטמים בתשלום או כל תוכן שיווקי משום סוג שהוא".

גורם בערוץ 10 מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי לא נערך עם פינק כל שת"פ מסחרי. "יוסי פינק ושלמה מעוז מופיעים ב'לילה כלכלי' בהתנדבות כבר למעלה מ-3 שנים, ואין שום שיתוף פעולה מסחרי איתם או עם החברות שבהן הם עובדים. לאחרונה אתר 'ביזפורטל', שבו עובד פינק, התחיל לפרסם חסויות בערוץ 10, וקיבלנו את הערת הרשות השנייה לפיה פינק לא יופיע באותם ימים שבהם מופיעות חסויות".

לדברי אילת מצגר, מנכל"ית בפועל של הרשות השנייה, "הרשות רואה את ההפרות הללו בחומרה רבה. הרשות מקפידה על העיקרון החשוב של שמירה על עצמאות התוכן, בייחוד כאשר מדובר בתוכנית העוסקת בענייני היום – ז'אנר המחייב שמירה על איזון ואוביקטיביות ללא חשש למשוא פנים ולהטיה ע"י אינטרסים מסחריים".

בימים אלה מאיים ערוץ 10 בתביעת דיבה נגד החוקרת ענת באלינט ואתר "העין השביעית" בנוגע לטענה כי ב-2010 נמכרו אייטמים ב"לילה כלכלי". בעבודת הדוקטורט של באלינט, שפורסמה בשבוע שעבר, נטען כי ב-2010 גבה הערוץ תשלום של 15 אלף שקל עבור ראיון בתוכנית - מידע שצוטט גם באתר "העין השביעית". בערוץ טוענים כי מדובר בהכפשה, והם דורשים פרסום התנצלות הכחשה, ופיצוי של 100 אלף שקלים על הפרסום.


שרון גל: "המחאה החברתית מזויפת ומאחוריה מסתתרים מניעים פוליטיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully